تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798435751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : صهیونیست ها در غزه به حداقل ترین اهداف خود نرسیدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : صهیونیست ها در غزه به حداقل ترین اهداف خود نرسیدند مشهد – ایرنا- معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : ر‍‍ژیم جنایتکار صهیونیستی در حمله به غزه به حداقل ترین اهداف خود دست نیافت و در بین افکار عمومی جهان بی آبرو تر شد.


به گزارش ایرنا ، ˈحمید رضا مقدمی فرˈ عصر چهارشنبه این مطلب را در سلسله جلسات بزم اندیشه با عنوان ˈ چرایی حمله اسرائیل به غزهˈ که در سالن اجتماعات موسسه مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در مشهد بر گزار شود، بیان کرد.
وی افزود : اسرائیلی ها در تحلیل های خود دچار اشتباه شدند و علیرغم اینکه طولانی ترین و وحشیانه ترین جنگ در 60 سال گذشته را آغاز کردند و 400 کودک را به شهادت رساندند ، دستاوردی نصیب آنها نشد.
وی گفت : در این جنگ توان ارتش اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش جهان ، تبلیغات در مورد گنبد آهنین و غیر قابل نفود بودن موشکها زیر سووال رفت و افکار جهانیان علیه اسرائیل بسیج شد و بین ساکنان غزه و دیگر فلسطینیان همگرایی ایجاد گردید.
وی بیان کرد: ایجاد احساس نا امنی برای اسرائیلی ها ، مهاجرت معکوس و سرعت یافتن آن ، ناکامی در تخریب توان موشکی حماس و از بین بردن تونلها از دیگر شکست ها اسرائیل بود و اکنون این رژیم در پی برو رفت آبرومندانه از این جنگ است .
مقدمی فر گفت: اکنون اسرائیل پذیرفته که شکست خورده و نیمی از شروط مقاومت را قبول نموده و از همه مهمتر گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش غلبه کرده است و محور مقاومت توانمند تر شده و سقوط تدریجی اسرائیل آغاز گردیده است.
وی افزود : نگرانی ساکنان سرزمین ها اشغالی از وضعیت امنیت ، نگرانی از همگرایی حماس و تشکیلات خود گردان، کسب امنیت در مقابل حماس و تخریب زیر ساخت ها مقاومت، احساس شکست های زنجیره ای در مقابل حماس و حزب الله، اطمینان از سکوت کشورها عربی مانند عربستان ، قطر و غیره ، به محاق بردن پیروزی های دولت سوریه ، مناسب بودن شرایط منطقه به دلیل درگیر بودن در فتنه تکفیری ها و داعش ، مشغول بودن افکار عمومی جهانیان به مسابقات جام جهانی فوتبال همه بهانه هایی بود که اسرائیل به غزه حمله کرد.
مقدمی فر اظهار کرد: سناریویی مبنی بر کشته شدن سه نظامی اسرائیلی که در واقع در یک حادثه رانندگی به هلاکت رسیده بودند نیز از دیگر بهانه ها برای حمله به غزه بود.
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دنیا اکنون به نتیجه رسیده که این رهبر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است که رهبری جهان اسلام را بر عهده دارد و این شرایط است که وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سکوتی طولانی این کشور و نگران از جایگاه ایران موضعی علیه اسرائیل می گیرد که گویی وزیر امور خارجه ایران این موضع گیری را کرده است.
وی همچنین در ادامه به تحولات جهان اشاره کرد و گفت : آرامش مسلط بر نظم جهان اکنون بر هم خورده و نظم جدیدی در حال شکل گیری است .
وی افزود : این شرایط باعث شده تا ظرفیت های جدیدی در جهان و از جمله منطقه خاورمیانه فارغ از جنبه های مثبت و منفی آن ظهور کند.
وی گفت : در این تحولات عواملی مانند ˈ تضعیف نظم دولت محور، شکست مکاتب مادی و ایدئولوژی لیبرال دمکراسی، فروپاشی علم مدرن ، نارضایتی عمومی مردم جهان از وضعیت حاکم ، بحران اقتصادی نظام سرمایه داری ، افول قدرت نرم آمریکا ، بیداری ملت ها و خیزش ها علیه نظام سلطه و روی آوردن به ایمان و معنویت و شکل گیری سنگرهای ضد نظام سلطه با ظهور انقلاب اسلامی موثر بوده است .
وی افزود : ظهور موجودیت های غیر دولتی و نقش آفرینی مردم باعث شده تا دیگر بازیگر اصلی تنها دولتها نباشند بلکه این افکار عمومی جهان است که نقش آفرینی می کند.
وی اظهار کرد : اکنون ایدئولوژی لیبرال دمکراسی مدعی حاکم بر دنیا زیر سووال رفته و پدیده های ضد اخلاقی مانند همجنس گرایی و غیره حاکمیت پیدا می کند.
وی گفت : امروز دیگر علم مدرن جوابگو نیست و در کشورهایی مانند سوئد و نروژ که به مدد تکنولوژی از رفاه برخوردارند، بالاترین خودکشی ها را دارند و این علم دیگر زایش فکری ندارد و مردم دنیا دچار سرگشتگی شده اند.
مقدمی فر اظهار کرد: مردم جهان از وضعیت موجود دنیا ناراضی هستند و آرمان های مدرنیته تحقق نیافته و امروزه فقر ، فساد ، تبعیض ، جنگ ، نا امنی ، خشونت ، اضطراب ، بی عدالتی ، افراطی گری ، تروریسم ، بی خاصیت شدن مجامع بین المللی مانند سازمان ملل و حقوق بشر رواج یافته است .
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود : نظام سرمایه داری دچار یک بحران جدی شده و اکنون مردم این کشورها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و با چاپ دلارهای بدون پشتوانه سعی می شود که این بحرانها به دیگر کشور منتقل شود.
وی گفت : در این تحولات ، آمریکا سلطه خود بر جهان را از دست داده و با کاهش شدید محبوبیت جهانی روبرو شده و افول قدرت نرم آمریکا در جهان رقم خورده است و این روند از زمان بوش پسر شروع شده و ادامه دارد و دیپلماسی عمومی این کشور به شدت آسیب دیده است و خود مقامات این کشور نیز به آن اشاره کرده اند.
وی بیان کرد : بیداری اسلامی ملت ها و خیزش ها علیه نظام سلطه در منطقه و حتی خود آمریکا مانند جنبش وال استریت اگرچه در ظاهر مهار شده و به سرعت نتیجه نداده اما مانند آتش زیر خاکستر است و به یقین همانطور که انقلاب اسلامی پس از سالها به ثمر نشست این جنبش ها نیز نتیجه خواهد داد.
وی افزود :شکل گیری سنگرهای ضد نظام سلطه با ظهور انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان از جمله لبنان ، فلسطین و غیره باعث شد تا ایده مردمسالاری دینی به عنوان یک الگوی جدید به دنیا ارایه شود.
مقدمی فر اظهار کرد : آمریکایی ها برای جلوگیری از افول قدرت خود در خاورمیانه برنامه ای تحت عنوان ˈ پرو‍ژه ای برای یک قرن جدید برای آمریکا ˈ طراحی کرد که در آن نابودی نیروهای چالشگر در منطقه، روی کار آمدن دولتهای دوست آمریکا و حفظ امنیت اسرائیل از جمله این برنامه ها بود که از سال 2000 اغاز شد.
وی گفت : عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان، حمله آمریکا به افغانستان، عراق، حمله اسرائیل به جنوب لبنان ، جنگ 22 روزه و هشت روزه غزه ، فتنه سال 88 در ایران و تلاش برای ساقط نمودن دولت سوریه از جمله اهداف این پروژه بود.
وی به اهمیت منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود : موقعیت ژئوپلتیکی خاص ، وجود ذخایر عظیم حاملهای انرژی ، تجمع نیروهای چالشگر ، وجود انقلاب اسلامی به عنوان منبع انرژی ضد آمریکایی ، وجود اسراییل و محل ظهور ادیان الهی مولفه هایی است که منطقه خاورمیانه را با حساسیت بالایی روبرو کرده است .
وی گفت : اکنون در منطقه خاورمیانه شرایط دچار تغییرات شدیدی شده و دو محور مقاومت و سازش شکل گرفته است که کشورهایی مانند ایران، سوریه، حزب الله و حماس در محور مقاومت و کشورهایی مانندعربستان ، مصر، ترکیه و قطر به عنوان محور سازش صف آرایی کرده اند.
وی بیان کرد : محور سازش در منطقه شکست خورده و اکنون آمریکا و همپیمانش که گروههایی مانند داعش و غیره را بوجود آورده تا نظام سوریه را ساقط کنند اکنون برای خود آنها خطرناک شده اند، برای کنترل آنها حتی به سوریه فکر می کنند.
وی در پایان به سووالات شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ گفت و در مورد گروه داعش، افزود : این گروه را رسانه های غربی بزرگ کردند و متاسفانه برخی رسانه های ما نیز دچار اشتباه شدند و بمباران آنها توسط آمریکایی ها یک بازی سیاسی است.
659



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن