تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819699994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان هاي مردم نهاد نبايد دولت ساخته و دولت ستيز باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مرداد ۱۳۹۳ (۲۰:۳۵ب.ظ)
روحاني: (پاياني) سازمان هاي مردم نهاد نبايد دولت ساخته و دولت ستيز باشند دولت تشکل هاي مردمي و سازمانهاي مردم نهاد را تهديد نمي بينيد، اين سازمان ها بايد با استقلال دولت يار و در شرايطي نيز بايد دولت ساز باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان در نخستين همايش ملي سازمان هاي مردم نهاد با اشاره به اينکه دولت نمي تواند تمامي امور کشور را به تنهايي اداره کند، گفت: سرمايه اجتماعي کشور در سايه فعاليت هاي گروه هاي مردمي است، دولت نه قادر است تا همه وظايف کشور را بر دوش داشته باشد و نه اينکه اين کار براي کشور مفيد است.
وي ادامه داد: اساس سياست دولت يازدهم بر آن است که در همه امور وظايف را به مردم، انجمن ها و تشکل ها واگذار کند.
رئيس جمهور با حمايت از فعاليت تشکل ها تصريح کرد: اين دولت تشکل هاي مردمي و سازمانهاي مردم نهاد را تهديد نمي بينيد و حتما اين ثمن ها و تشکل ها را به عنوان يک فرصت تلقي مي کند.
وي افزود: دولت معتقد است که براي توسعه کشور ما نيازمند به يک جامعه قدرتمند هستيم و اين جامعه نيازمند به مشارکت بيشتر مردم است ؛ هر مقداري که مشارکت مردم در تمامي امور را تسهيل سازيم ضمن اينکه جامعه قدرتمند مي شود شاهد آن هستيم که دولت نيز به همين واسطه به قدرت مي رسد.
روحاني با اشاره به توانايي نهادهايي غير دولتي اظهارکرد: مشکلات بزرگي و اهداف فراواني را براي آينده کشور داريم که براي رفع اين مشکلات نيازمند به سازمان هاي مردم نهاد هستيم.
وي ادامه داد: مشکلات در زمينه محيط زيست گسترده است، کشور نيازمند افزايش فرهنگ عمومي در اين زمينه است و فعاليت مردمي بايد گسترش يابد زيرا دولت به تنهايي قادر به انجام اين کار نيست ؛ در زمينه تامين آب شرب، کشاورزي و ..نيز بدين شکل است، سازمان هاي مردمي بايد در اين زمنه ها در کنار دولت وارد عمل شوند ؛ در زمينه هاي سلامت مردم، مبارزه با آسيب هاي اجتماعي نيازمند ورود ثمن ها هستيم تا بتوانيم اين مشکلا را حل کنيم.
رئيس جمهور با اشاره به گزارش وزيرکشور در خصوص پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر گفت: انجمن ها و سازمان هاي مردم نهاد در اين خصوص کاملا فعال هستند مگر دولت مي تواند به تنهايي با اين مشکلات بزرگ مقابله کند.
روحاني تاکيد کرد: براي آشنايي مردم با حقوق شهروندي خود و دانستن و آموختن آن تنها از طريق ورود سازمان هاي مردم نهاد امکان پذير است ؛ سازمان هاي مردم نهاد بايد با دولت در ارتباط باشند .
رئيس جمهور با تاکيد بر ارتباط دوسويه دولت با سازمان هاي مردم نهاد اظهارکرد: سازمان هاي مردم نهاد ، نبايد دولت ساخته باشند و بايد در استقلال کامل فعاليت کنند، البته اين سازمان ها دولت ستيز هم نبايد باشند و بايد دولت يار باشند و در شرايطي نيز بايد دولت ساز باشند.
وي گفت: همين سازمان ها در انتخابات مي توانند مشارکت گسترده مردم را به همراه داشته باشند، امروز در کشور دولت سالاري نداريم و مردم سالاري ديني داريم.
روحاني با اشاره به کاهش تصدي گري دولت اظهارکرد: دولت بايد تصدي گري خود را در تمامي زمينه هايي که در جامعه امکان دارد کاهش دهد، بعضي از مسائل به ناچار مانند مسائل امنيتي کشور در دستان دولت است اما مابقي همانند آموزش، بهداشت و درمان بايد با هدايت، نظارت و حمايت دولت به بخش هاي غيردولتي واگذار شود.
رئيس جمهور به تعامل دوطرفه تاکيد کرد و گفت: تعامل بين دولت و سازمان هاي مردم نهاد به نفع جامعه است، در مسائل ميراث فرهنگي مردم با دلسوزي بيشتري از ميراث کشورمان حراست و حفاظت مي کنند.
روحاني درخصوص فرهنگ ديني نيز در کشور گفت: در فرهنگ ديني زماني موفق تر بوديم که تبليغات ديني در مساجد، حسينيه ها و ... بر عهده مردم بود و حوزه هاي علميه به عنوان يک سازمان غيردولتي بسيار بيشتر به فرهنگ ديني کشور کمک مي کرد.
رئيس جمهور درخصوص ارتباط سازمان هاي مردم نهاد با سازمان هاي بين المللي اظهارکرد: اين سازمان هادر بخش هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار مثمربه فايده هستند و اشکالي هم ندارد که سازمان هاي مردم نهاد با سازمان هاي بين المللي در تماس باشند، مشکلات موجود در جامعه بسيار بهتر و با ديدي بازتر در جامعه توسط اين نهاد قابل رويت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن