تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813001187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز سرنوشت‌ساز برای مذاکرات قاهره


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روز سرنوشت‌ساز برای مذاکرات قاهره
کد خبر: ۴۲۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲ - 13 August 2014


 شب گذشته جلسات مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تحت نظارت مصر در قاهره به پایان رسید و قرار است امروز چهارشنبه هم‌زمان با پایان آتش‌بس موقت این مذاکرات از سر گرفته شود.

به گزارش  تسنیم، یک عضو هیأت فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده اما برای امضای یک توافقنامه کافی نیست و قرار است مذاکرات روز چهارشنبه از سر گرفته شود.

این در حالی است که هیأت اسرائیلی شب گذشته قاهره را به‌مقصد تل‌آویو ترک کرد و قرار است پس از مشورت با سران رژیم صهیونیستی امروز بار دیگر جهت تکمیل مذاکرات به قاهره بازگردد.

یک عضو هیأت فلسطینی به شبکه اسکای نیوز گفت که مذاکرات بر سر سازوکار اجرای توافقنامه متمرکز است و قرار شد که بحث درباره فرودگاه و بندر به مذاکرات نهایی با اسرائیل پس از اعلام برقراری آتش‌بس در غزه، موکول شود.

شروط مقاومت که اسرائیل پذیرفته است
به‌گفته این منبع، اسرائیل با مسئله بازگشایی گذرگاه‌ها و ارسال کمکها از طریق این گذرگاه‌ها به نوار غزه موافقت کرده اما بازسازی غزه را به پیشرفت در موضوع امنیت و وجود تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه مرتبط کرده است.

بر اساس این گزارش، طرف اسرائیلی همچنین با ارسال کمک های مالی به غزه از طریق تشکیلات خودگردان جهت پرداخت حقوق کارکنان غزه و یا صندوق وابسته به سازمان ملل موافقت کرده است.

به‌گفته این منبع، در خصوص نوار مرزی نیز اسرائیل با مساحت 300 متر و در رابطه با صید ماهی نیز طرف اسرائیلی با صید ماهی در مساحت 6مایلی موافقت کرده است و قرار است این مساحت در مذاکرات با تشکیلات خودگردان افزایش یابد.

طرف اسرائیلی همچنین موافقت کرد که گذرگاه رفح بازگشایی شود و نیروهای گارد ریاست تشکیلات خودگردان و دولت توافق ملی در آن حضور یابند و همچنین تردد افراد از طریق گذرگاه ایرز تسهیل شود.

بر پایه این گزارش، اسرائیل همچنین به‌زودی اسرای فلسطینی مرحله چهارم را مطابق با توافقات قبلی با تشکیلات خودگردان آزاد می‌کند اما طرف اسرائیلی آزادی اسرایی را که در جریان تبادل شالیت آزاد و بار دیگر در دوره اخیر به اسارت درآمده‌اند، به موضوع آزادسازی اجساد 2 نظامی این رژیم در غزه مرتبط کرده است











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن