تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804103034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مظفر: اقتصاد مقاومتی ظرفیت های مردمی را بسیج می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مظفر: اقتصاد مقاومتی ظرفیت های مردمی را بسیج می کند گرگان - ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد مقاومتی را الگویی متناسب با نیازهای کشور دانست و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی ظرفیت مردمی را برای یک اقتصاد پویا بسیج می کند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسین مظفرˈ روز چهارشنبه در کارگاه علمی - آموزشی اقتصاد مقاومتی در شهرستان علی آباد کتول استان گلستان با اشاره به درون زا و برون گرا بودن زمینه های اقتصاد مقاومتی افزود: اگر بخواهیم کشور توسعه یابد و اقتصاد آن در برابر تحریم ها مقاومت کرده و رشد کند باید در کنار توسعه ملی، ظرفیت های استانی نیز توسعه یابد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: استان گلستان ظرفیت های زیادی وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است و بویژه در هشت سال گذشته که کشور روی گنج بود، این ظرفیت ها استفاده نشد.
وی با بیان این که باید بر مبنای ظرفیت های خود و اخذ تجربیات دیگران، در همراهی مردم تلاش شود، تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای یک اقتصاد پویا و کارآمد است و ظرفیت مردمی را بسیج می کند.
مظفر گفت: اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان و عدالت محور، اثباتی و ایجابی و برای همه فصول (تحریم و غیر تحریم) است و حرکت نو جدیدی را مد نظر دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی وظایفی را برای قوای سه گانه پیش بینی کرده اند، افزود: با ابلاغ این سیاست ها مردم منتظر اجرا و تاثیر آن هستند.
وی با بیان این که دولت و مجلس برای اجرایی کردن این سیاست ها وارد میدان شده اند و حرکت مستمر و متوقف نشدنی خود را تا رسیدن به نتیجه ادامه می دهند، گفت: رهبر معظم انقلاب وظیفه مجلس را بررسی و حذف قوانین مزاحم و وضع قوانین جدید دانسته اند.
مظفر افزود: رهبر معظم انقلاب درباره وظایف دولت درباره اقتصاد مقاومتی نیز فرمودند که دولت باید ضوابط دست و پاگیر را با صدور بخشنامه برطرف کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هدف از ابلاغ این سیاست ها، ارایه نقشه راه در همه بخش ها و راهکارها و شاخص های برای پیمودن این راه است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مدیریت جهادی، گفتمان سازی و فضا سازی در اجرای این سیاست ها افزود: این تلاش ها برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی، درک مشترک و هم اندیشی توسعه استانی و در راستای توسعه کلان کشور است.
مظفر درباره ضرورت تدوین و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی در اوج حاکمیت لیبرالیسم و کمونیست و حاکمیت دین ستیزی و دین گریزی بود و انقلاب فرهنگ و تمدن نوینی را مطرح کرد و با نام خدا و معنویت و دین مطرح شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایرانی که از سوی رژیم تا دندان مسلح اداره می شد و از سوی مردمی با دست خالی چیزی جز معجزه نبود و موجب خشم دشمنان و شوق دوستان شد.
مظفر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام با دو رکن اسلامیت و جمهوریت و بر مبنای ارزش های دینی و دمکراسی و حمایت مردمی و با شعار ˈ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامیˈ وارد عرصه شد و نظام دینی را تشکیل داد.
وی خاطر نشان کرد: دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران، این بود که منافع استکبار جهانی را از منابع این کشور برید و ایران به قدرت منطقه ای تبدیل شد و ابهت استکبار و آمریکا فرو ریخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با ظهور قدرت جهانی ایران، از روزهای آغازین توطئه ها علیه انقلاب اسلامی شروع شد که از جمله می توان به تبدیل سفارتخانه ها به لانه جاسوسی، تحریکات قومیتی، توطئه منافقین و کشتار مردم از سوی آنان و تحمیل جنگ علیه کشورمان اشاره کرد که این جنگ تحمیلی با مشارکت 50 کشور صورت گرفت.
مظفر تاکید کرد: خداوند اراده کرده بود که این انقلاب را حفظ کند و هر روز قویتر شد و توانست روی پای خود بایستد و این نهال نوپای به درختی تنومند تبدیل شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی به بهانه های واهی استکبار در موضوع فناوری هسته ای و توطئه های آمریکا و وحدت شیطانی برخی کشورها علیه ایران اشاره کرد و افزود: این توطئه ها ایران را وارد مرحله تازه ای از سختی ها کرد.
مظفر یادآور شد: در مرحله جدید فشارها علیه ملت ایران، تحریم ها گسترده تر شد، ارتباط بانک های بزرگ بسته شد، صادرات نفت متوقف و مشکلات دریافت پول و کاهش درآمدها و نیز صادرات و واردات بروز کرد.
وی گفت: این تحریم های جدید و گسترده برای تضعیف بنیان اقتصادی ایران صورت گرفت و هدف آن کاهش توان بازسازی و نوسازی، گسترش فقر و نارضایتی بود و استکبار در این راه از ابزارهای بین المللی نیز استفاده کرد.
مظفر افزود: از سوی دیگر بنیان های سست اقتصادی و آسیب زا بودن اقتصاد ایران به دلیل درآمد تک محصولی، وابستگی شدید کشور به درآمدهای نفتی، وابستگی به واردات اقلام ضروری و مشکلات مزمن اقتصادی، این تحریم ها را ثاثیر گذار و اقتصاد کشور را ضربه پذیر کرد.
وی گفت: کشور در مقابل این مشکلات دو راه داشت؛ نخست این که صبر کند و برخورد منفعلانه داشته باشد یعنی تسلیم فشارها شود و به ارزش ها پشت پا بزند یا این که برخورد فعال را انتخاب کند که ایران این راه را انتخاب کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این همان راهی است که شهیدان پیموده بودند و راهی بود که در طول این سال ها انتخاب شد تا ایران اسلامی از تهدیدها، فرصت بیافریند.
وی به ظرفیت های کشور در زمینه ذخایر نفت و گاز، معادن ذغال سنگ، کانی های فلزی، ویژگی های ژئوپلتیک و نیروی انسانی باهوش و خلاق اشاره کرد و افزود: با توجه به استعدادهای کم نظیر نیروی انسانی اکنون ایران در حوزه فناوری نانون و هسته ای جزو کشورهای برتر است.
مظفر با بیان این که مشکلات موجود در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی با روحیه ایمان، ایثار و از خودگذشتگی پشت سر گذاشته شده است، گفت: این مشکلات ما را وادار کرد در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالانه برخورد کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه مبانی نظری، سیاست ها و برنامه ها، تجهیز مدیران، اطلاعات و آمار اقتصاد مقاومتی هماهنگی و درک مشترک میان مسوولان اهمیت دارد.
مظفر با اشاره به اجرای برنامه های مختلف توسعه در کشور طی سال های قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت تبیین برنامه چشم انداز 20 ساله اشاره کرد و گفت: در همین سال این برنامه در ارزیابی ها مشخص شد که تحول آنچنانی پیدا نکرده ایم.
وی افزود: این موضوع باعث شد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع حساس شوند و بنابراین آسیب شناسی برنامه از سوی متخصصان اقتصادی مطرح و مشخص شد دلیل آن نبود مکانسیم نظارتی بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این راستا مشخص شد برنامه ها خوبی برای پیشرفت کشور تنظیم شده است اما ساز و کار نظارتی ندارد و بعضی از قوانین دست و پاگیر نیز مانع حرکت می شود.
مظفر با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: این سنت حسنه موجب شد که اهداف خوبی پیش بینی شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که رهبر انقلاب با ژرف اندیشی و نیازسنجی حکیمانه این نامگذاری های سالانه را انجام می دهند، افزود: این نامگذاری ها از سال 69 آغاز شد در سال های اخیر جنبه اقتصادی، معیشت مردم مد نظر ایشان قرار گرفته است.
وی همچنین با بیان این که با تحریم های دشمنان استقلال سیاسی کشور در معرض تهدید قرار گرفت افزود: ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با این تهدیدها انجام شد و تحقق آن با عزم ملی و عمومی مردم و مسوولان، هماهنگی بین مدیران و بخش های مختلف، مفاهمه قوا و درک مشترک و گفتمان سازی میسر است.
مظفر افزود: رهبر معظم انقلاب نخستین گام را در این زمینه برداشتند و لزوم عزم ملی، هماهنگی و درک مشترک در جلساتی با روسای قوا، مدیران اقتصادی و مسوولان مطرح شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت اقدامات خوبی را برای تحقق این سیاست ها آغاز و تمام مدیران را بسیج کرد و معاون اول ریاست جمهوری پیگیر اجرای این سیاست ها شده است.
به گفته مظفر، دولت همچنین سیاست های اقتصاد مقاومتی را به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ و بر اهتمام آنها در اجرای این سیاست ها تاکید کرده است.
مظفر اضافه کرد: دولت سیاست های خود را در قالب برنامه های بلند مدت در راستای سند چشم انداز 20ساله و برنامه های کوتاه مدت تنظیم و سیاست های مربوط به تحریم و غیر تحریم را مشخص کرده است.
ˈحسن صادقلوˈ استاندار گلستان نیز در این کارگاه آموزشی گفت: بنیانگذاری اصل اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر ویژه ای در جهانی کردن انقلاب اسلامی خواهد داشت.
وی افزود: بنیانگذاری این اصل نشان از درک بالای رهبر انقلاب اسلامی از شرایط کشوری و جهانی دارد و در آینده تاثیرات این بنیانگذاری را خواهیم دید و متوجه می شویم که راهی جز اقتصاد مقاومتی برای انقلاب اسلامی ما وجود ندارد.
استاندار گلستان همچنین با بیان این که مدیران استانی باید درک درستی از مفهوم اقتصاد مقاومتی داشته باشند تاکید کرد: لازمه توفیق در اقتصاد مقاومتی، هم ترازی با بیانات رهبر معظم انقلاب است.
صادقلو افزود: اگر سه اصل رهبری، مردم و قانون هم تراز شوند، کامیابی و توفیق برای انقلاب اسلامی رخ می دهد و این امر در سایه عمل به بیانات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.
استاندار گلستان ضربه پذیری منابع اقتصادی کشور، بی توجهی به سرمایه گذاری پایدار و مولد، بهره وری پایین، حجم بالای تصدی گری دولت و ضربه پذیری اقتصاد در شرایط جهانی بر اساس تحریم ها را از علل ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست.
وی افزود: نبود توجه لازم به رویکرد پیشرفت و عدالت اجتماعی، همسو بودن برخی از کشورهای نفتی منطقه با سیاست های غرب و سوء استفاده برخی فاسدان اقتصادی از شرایط تحریمی کشور را از دیگر دلایل تدوین و ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
صادقلو اظهار کرد: مدیریت راهبردی و استخراج برش استانی از اسناد بالادستی دغدغه ما است که در مسیر توسعه استان به آن پایبندیم.
استاندار گلستان تاکید کرد: پیروی از برنامه های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، شاخص مهمی برای ارزیابی مدیران و دستگاه های اجرایی در استان است.
نخستین کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی با همکاری دبیرخانه دایمی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (چهارشنبه) در دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد.
اهداف از برگزاری این کارگاه، تبیین اهداف و برنامه های مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه مجریه و نهادهای حاکمیتی برای اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبیین مبانی، مفاهیم و ضرورت های تدوین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که توسط اساتید و مدرسین مجمع ارایه می شود.
همچنین تبیین سهم و نقش استان گلستان در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ساختار و مؤلفه های اقتصاد مقاومتی، تحلیل اقتصاد ایران و تبیین الزامات و راه های تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر مباحث سخنرانان این کارگاه است.
سلسله کارگاه ها و دوره های علمی، آموزشی اقتصاد مقاومتی با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت کشور در راستای جهت گیری های سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران و برنامه های توسعه پنج ساله کشور و به منظور تبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 31 استان برگزار می شود.
601/2025



22/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن