تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815646063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرد گروهک ها بنیانگذار اصلی داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مرد گروهک ها بنیانگذار اصلی داعش


مامور کهنه‌کار سازمان مرکزی جاسوسی امریکا و مشاور اطلاعاتی وزیر جنگ این کشور که بنیانگذار اصلی گروه‌های تروریستی در خاورمیانه به شمار می‌آید، در زمینه تاسیس و فرماندهی گروهک "داعش" نیز متهم ردیف اول است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مایکل ویکرز (Michael Vickers)، سرکرده و بنیانگذار اصلی تشکیلات تروریستی داعش و همه گروه های تروریستی خاورمیانه و طرف سوم حوادث اخیرجهان عرب است.
براساس گزارش های موجود، فیکرزستاره دولت آمریکا است و به او لقب "مرد گروهک ها" را اعطا کرده اند، او شاگرد "زبیگنیو برژینسکی" و یکی از "گرگ های خاکستری" اوست که یکی از نویسندگان عرب در کتاب خود با عنوان " برژینسکی، سر افعی"، از او بسیار یاد کرده است.
ویکرز یکی از مهندسان و طراحان اصلی ناظر بر برنامه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای ایجاد، آموزش و تسلیح جریان های افراط گرا بوده است که از زمان حضور شوروی در افغانستان حضور و ظهور آن ها در این کشور چند برابر شد.
موسس گروهک تروریستی داعش

او به خاطر موفقیت در اجرای مهم ترین پروژه استراتژیک و بزرگ ترین عملیات محرمانه "سی آی ای" یعنی استفاده از جنگجویان افغان برای کوبیدن نیروهای شوروی، جایزه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا را دریافت کرد.
ویکرز از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶، به مدت ۱۳ سال، عضو نیروهای عملیات ویژه بوده و در این مدت در عرصه های مختلفی از جمله خاومیانه و آسیا حضور پیدا کرد و سپس به مدت بیست سال از فعالیت در نهادهای دولتی دور بود.
در اواخر سال ۲۰۰۶ زمانی که جورج بوش، به منظور طراحی نقشه خروج ارتش آمریکا از عراق، برژینسکی را در کمپ دیوید فراخواند، برژینسکی هم ویکرز را دعوت کرد و او هم نقشه عقب نشینی ارتش و ابقای گروهی تحت فرماندهی خود و "ایجاد هسته های پنهان متشکل از عناصر افراطی عرب و غیرعرب" را طرح ریزی کرد، سپس در سال ۲۰۰۷ ویکرز به عنوان رئیس عملیات ویژه و تروریسم در طبقه سوم وزارت دفاع آمریکا به فعالیت پرداخت و کار برنامه ریزی برای ایجاد ارتش های مخفی متشکل از عناصر خارجی و عربی را که تحت فرماندهی خود او باشند، آغاز کرد.
در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۰ و قبل از حوادث موسوم به "بهار عربی"، باراک اوباما، ویکرز را به معاونت وزارت جنگ آمریکا در امور عملیات ویژه و اطلاعات منصوب کرد و پس از موفقیت در این طرح، در سال ۲۰۱۱ به عنوان مشاور اطلاعاتی ارشد وزارت جنگ آمریکا منصوب گردید.


سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن