تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819731425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تربیت کادرهای قوی مبلغان دینی در راس امور فرهنگی قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان حجت الاسلام بهشتی نژاد:
تربیت کادرهای قوی مبلغان دینی در راس امور فرهنگی قرار گیرد
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: معتقدم تربیت کادرهای قوی از روحانیون و مبلغ دینی در صدر جدول کارهای فرهنگی قرار دارد چرا که باید مردم ندای اسلام را از حنجره پاک روحانیون حوزه و نه افراد غیرکارشناس بشنوند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از القاب روز قیامت یوم الحسرة است و باید توجه داشته باشیم که مشمول این آیات به ویژه تفریط و تضییع جنب الله نباشیم.

وی ادامه داد: همچنین امام سجاد (ع) در فرازی از دعای ابوحمزه بر نهی از گذراندن عمر با تسویف و امروز و فردا کردن اشاره کرده اند که باید از این امر بر حذر باشیم.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در روایت داریم که روز قیامت از برخی درباره شکر نکردن وسائط سئوال می شود، تاکید کرد: اگر من توفیق و آبرویی در دوران زندگی خود داشته ام مرهون میراث ارزشمند پدر و برادران شهیدم بوده است.

وی در ادامه صحبت های خود به تشریف فرمایی آیت الله مظاهری به عنوان زعیم حوزه علمیه اصفهان از سال 73 به اصفهان اشاره کرد و افزود: وجود ایشان همواره چتر حمایتی برای ما و سامان دهنده امور مهم حوزه بوده است.

حجت الاسلام بهشتی نژاد ادامه داد: وجود ایشان را به عنوان یکی از وسائط توفیقات در امور سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان ارج می نهم و خدا را شاکرم اگر ذره ای توفیق به برکت آنچه عرض شد برای من حاصل شده است.

روحانیت باید تا آخرین نفس در خدمت دین باشد

وی با اشاره به اینکه بازنشستگی در کار روحانیت وجود ندارد، ابرار داشت: روحانیت باید تا آخرین نفس در خدمت دین قرار گیرد و اگر من تقاضای انفصال از خدمت داشته ام تنها به دلیل شرایط جسمی بوده است اما به اشتغال علمی در حوزه و برنامه های خطابه در حد توان را ادامه خواهم داد.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به خطبه 87 نهج البلاغه تاکید کرد: حضرت علی (ع) در فرازی از این خطبه می فرماید که آیا من نبودم که پیشاپیش همه بر صدق اکبر و قرآن عمل کردم و آیا بسترهای ارزش های الهی را از پایگاه سخن و عمل خود در میان شما گسترش ندادم.

وی افزود: امام علی (ع) در ادامه می فرماید که آیا لباس عافیت را بر اندام و اندیشه شما از راه عدالت ننشاندم و این من بودم که کرائم اخلاق را با عمل خود به شما نشان دادم.

حجت الاسلام بهشتی نژاد بیان داشت: اگر هر فردی در هر حوزه مسئولیتی بتواند چنین گزارشی ارائه کند مردم چه قدردادن باشند یا شاکر نباشند وظیفه دینی خود را به انجام رسانده است.

وی در ادامه با اشاره به اولویت های فرهنگی در کلام پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: نشاندن مردم بر سر سفره قرآن، ترویج اخلاق صالحه در میان آنها و مبارزه با امور جاهلی و خرافات و برپایی تمامی احکام اسلام از جمله این موارد بوده است.

 رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، اصفهان را استانی پرظرفیت دانست و گفت: سازمان تبلیغات قداست خاصی دارد و در دوران های مختلف آیت الله جنتی، حجت الاسلام خاموشی و عراقی در سمت مسئولیت این سازمان تیم های قوی به ویژه در بخش قرآنی آن ایجاد کردند.

تربیت کادرهای قوی از روحانیون و مبلغ دینی در صدر جدول کارهای فرهنگی

وی با بیان اینکه مسئولیت این سازمان را به دلیل شدت ارتباط با مسیل دینی قبول کرده بودم، بیان داشت: معتقدم تربیت کادرهای قوی از روحانیون و مبلغ دینی در صدر جدول کارهای فرهنگی قرار دارد چرا که با این کار جلوی فعالیت های افراد غیرکارشناسی که در مسایل اسلامی تصرف می کنند گرفته می شوند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با بیان اینکه لازم است گروهی قوی از روحانیون تربیت شوند و مردم ندای اسلام را از حنجره پاک این افراد بشنوند، ادامه داد: روحانیون نباید اجازه دهند که دیگران جوانان پرشور و با استعداد ایرانی را جذب کنند بلکه باید قدرت قوی روحانیت در تاریخ زرین اسلام، نسیم روحبخشی برای هدایت دینی جوانان و مردم ایجاد کرده است که باید به بهترین نحو از آن استفاده شود.


۱۳۹۳/۵/۲۱ - ۱۶:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن