تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803862823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تغییر در تاکتیک جنگی ارتش عراق/ آمریکا نگران پایگاه نظامی خود در اربیل است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سیدافقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
لزوم تغییر در تاکتیک جنگی ارتش عراق/ آمریکا نگران پایگاه نظامی خود در اربیل است
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر ارتش عراق بتواند شیوه جنگ کلاسیکی خود را بیشتر به سمت جنگ چریک شهری و جنگ پارتیزانی ببرد و از این به بعد سلاح‌ها و آموزش‌های نظامی خود را در این زمینه متمرکز کند تصور می‌کنم جنگ نتیجه بهتر و شتابنده‌تری به خود بگیرد.


"سیدابراهیم سیدافقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ درمورد تاکتیک جنگی گروه تروریستی داعش که به صورت نقطه‌ای، بسیار متحرک، جابجایی سریع و به شکل توده‌ای حرکت می‌کنند، گفت: اگر ارتش عراق بتواند شیوه جنگ کلاسیک خودش را بیشتر به سمت جنگ چریک شهری و پارتیزانی هدایت کند تصور می‌کنم جنگ نتیجه بهتر و شتابنده‌تری به خود بگیرد.

وی در ادامه افزود: اگر ارتش عراق از این به بعد سلاح‌ها و آموزش‌های نظامی را در این شیوه متمرکز کند و با هماهنگی سازمان‌های امنیت منطقه و همچنین کردستان عراق، پیروزی‌ها و موفقیت‌های چشمگیرتری را می‌تواند کسب کند و گروه تروریستی داعش را تا منطقه مرز به عقب براند.

این کار‌شناس سیاست خارجی با اشاره به تصرف مناطق حساس توسط گروه تروریستی داعش و سنگر گرفتن آنها در بین مردم اظهار داشت: نیروهای مسلح عراق نیازمند یک عمل جراحی خیلی دقیق و ظریفی نسبت به عملکرد تاکتیکی خود در عراق هستند چون نیروهای مسلح عراق نمی‌توانند تمامی مناطقی که مملو از جمعیت عادی و غیر مسلمان است را بمباران کند که نتیجه این امر تنها بالارفتن تلفات مردمی است.  
 
سیدافقهی گفت: ارتش عراق اصولا ارتش ضعیفی بوده و آمریکایی‌ها اجازه ندادند که این ارتش هم در سطح آموزش‌های نظامی و هم در سطح لجستیک و تسلیحات، خوب مجهز شود که باعث شده ارتش این کشور یک مقدار ضعف از خودش نشان دهد که این ضعف در حال برطرف شدن و ترمیم شدن است.  
 
وی خاطر نشان کرد : تحولات میدانی عراق آرام و بی‌ثبات است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم نیروهای مسلح عراق یا گروه تروریستی داعش کدامیک پیشروی یا عقب نشینی کرده‌اند، چرا که بعضی از مناطق توسط ارتش و نیروهای مسلح این کشور و با کمک عشایر، نیروهای مردمی و سازمان امنیت طی عملیات ویژه یک منطقه را آزاد می‌کنند، بعد از مدتی مجددا گروه تروریستی داعش حمله کرده و بازپس گیری می‌کند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی با اشاره به نحوه تشکیل گروه تروریستی داعش اظهار کرد: داعش شکل ظاهری قضیه است، کنسرسیوم و یک سازمان تروریستی بوده که شامل ۷، ۸ و ۱۰ گروه تروریستی است.

وی در ادامه افزود: این تشکیلات تروریستی که شامل عشایرطرفدار و وفادار به صدام(دیکتاتور سابق عراق) و گارد ریاست جمهوری، فرقه نقشبندیه، حرکت مجاهدین، انصارالسنة، انصارالصوت العشقین که این‌ها پشت پرده داعش هستند، این اتاق عملیات داخل عراق است که یک اتاق فرماندهی خارج از عراق اداره این عملیات را فرماندهی می‌کند، خط مشی نشان می‌دهد، راه باز می‌کند، اطلاعات ماهواره‌ای و جاسوسی به آن‌ها می‌دهد و حرکت و جابجایی نقطه‌ای عملیات گروه تروریستی داعش را نشان می‌دهد و مدیریت می‌کند.  
 
سیدافقهی تصریح کرد: آمریکا خودش در راس تروریست بین‌‌المللی است که از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت، حراست و دفاع می‌کند و ازصدور قطعنامه‌ای که در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است در شورای امنیت ممانعت بعمل می‌آورد و همواره فریاد مبارزه با تروریسم بر می‌آورد.

این کارشناس سیاست خارجی گفت : اما در عمل می‌‌بینیم کلینتون در کتاب خاطراتش اقرار کرده بود ما داعش را به وجود آوردیم که ابتدا قرار بود این تشکیلات در مصر به وجود بیاید، ولی اتفاقاتی در مصر رخ داد و طرح ما شکست خورد و آن‌ها این طرح را در عراق شروع کردند، بنابراین عملکرد گروه تروریستی داعش، موضع گیری‌ها و بیانیه‌ها و جنایات این گروه تروریستی همه بیانگر این است که این یک گروه تروریستی است که توسط آمریکا تشکیل و اداره می‌شود.  
 
سیدافقهی با اشاره به دلایل تهدید گروه تروریستی داعش توسط آمریکا اظهار داشت: آمریکا به دنبال منافع خودش در عراق است، چرا که در طول این مدت بسیاری از مردم عادی عراق، شیعه، سنی، مسیحی و ایزدی را از بین بردند، آواره کرده، مساجد و کلیسا‌هایشان را نابود کردند، آمریکا هیچ عکس العملی نشان نداده اما زمانی که احتمال داد گروه تروریستی داعش ممکن است به اقلیم کردستان یا به پایگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل نزدیک شود عکس العمل نشان داد.  
 
وی تصریح کرد: این ادعای آمریکا که من برای مبارزه با تروریسم می‌خواهم وارد عمل شوم یک دروغ بزرگ و نفاق آشکاری است.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی در ارتباط با حملات اخیر آمریکا به گروه تروریستی داعش بیان کرد: این حملات به دستور اوباما به شکل خیلی محدود به خط آتش و توپخانه‌های دوربرد گروه تروریستی داعش تنها چند ضربه به عنوان هشدار نه ضربه‌ای که بخواهد آنها و امکاناتش را نابود کند صورت گرفته و اگر گروه تروریستی داعش اقدامات اخیر خود را متوقف نکند، ممکن است ضربات تکرار شود و این نشان می‌دهد که واقعا ایالات متحده دستش در جنایت‌های داعش دخیل و هم داستان با این گروه تروریستی است.     

سید افقهی با اشاره به اینکه نباید موفقیت‌هایی که نیروهای مردمی و نیروهای مسلح عراق در ارتباط با انهدام نیروهای گروه تروریستی داعش بدست آورده‌اند نادیده گرفت، گفت: این گروه‌ها توانسته‌‌اند بسیاری از والی‌های گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف راطی عملیات پیچیده امنیتی از پای درآورند و آرایش نظامی و تجمعات آنها در مناطق مختلف از جمله جنوب استان صلاح الدین، اطراف موصل، اطراف رمادی حتی منطقه مرزی قائم، منطقه جودالسقف در استان بادل به هم بریزند و در اطراف بغداد عملیات خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن