تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس فرانسه:ایران دارای نقشی مهم در برقراری ثبات درمنطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس فرانسه:ایران دارای نقشی مهم در برقراری ثبات درمنطقه است تهران – ایرنا- ˈژک مایارˈ نماینده راستگرای مجلس فرانسه اعلام کرد: ایران می تواند تاثیر مهمی در ایجاد ثبات در منطقه داشته باشد.


ˈمایارˈ در مصاحبه ای که امروز ( سه شنبه) در پایگاه اطلاع رسانی نشریه فرانسوی ˈپاری مچˈ منتشر شد، با تاکید بر نقش مهم ایران در ایجاد ثبات در منطقه، اعلام کرد که غرب باید ایران را به یک شریک برای خود تبدیل کند.
وی در پاسخ به سووالی در مورد تاکیدش بر نقش مهم ایران در منطقه، گفت: ما با ایران در مورد مسئله هسته ای اختلاف نظر داریم اما این کشور در حال انجام اقدامات مناسبی است.
وی تصریح کرد: در زمینه جغرافیای سیاسی نیز ایران از توان اعمال نفوذ در عراق و کردستان برخوردار است که می تواند ثبات را به منطقه بازگرداند.
این مقام فرانسوی افزود: آمریکا این مسئله را فهمیده است. اگر سفر پارلمانی ما به ایران با چراغ سبز وزارت خارجه مواجه شد به این دلیل بود که ما دریافته ایم که باید ایران را در معادلات منطقه لحاظ کرد؛ چرا که ایران می تواند تاثیر مهمی در ایجاد ثبات داشته باشد.
وی ادامه داد: باید اضافه کنم که ایرانیان ابزاری در اختیار دارند که ما فاقد آن هستیم. ما نمی توانیم پلیس دنیا باشیم. می توانیم همانگونه که تا کنون اقدام کرده ایم از طریق ارسال کمک های بشردوستانه فعالیت کنیم اما حل همه مشکلات وظیفه ما نیست.
ˈژک مایار ˈدر برآورد خود از وضعیت کنونی عراق از وقوع نسل کشی در این کشور سخن گفت و عنوان کرد که گروه تروریستی ˈداعشˈ تشنه خون است و متعصبانه همه افرادی را که از آنان تبعیت نکنند، قتل عام می کند.
وی در مورد احتمال مشارکت فرانسه در اقدام آمریکا و حمله به مواضع گروه تکفیری داعش، اعلام کرد که فرانسه به دلیل درگیر بودن در کشورهای آفریقایی مالی و آفریقای مرکزی، امکان مداخله در عراق را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: مداخله مستقیم غرب در عراق اشتباه سیاسی است که می تواند به راه انداختن جنگ مذهبی برداشت شود.
مایار نماینده حزب ˈاتحاد جنبش مردمیˈ فرانسه و یکی از چهار نماینده ای است که در قالب یک هیات پارلمانی در ماه ژوئن به ایران سفر کرده بود.
اروپام ** 9053**5981



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن