تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819173781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آغاز دولت با مشکلات پيچيده اي مواجه شديم/ براي سلامت مردم قدم هاي مهمي برداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۳ (۹:۴۷ق.ظ)
روحاني:(1) در آغاز دولت با مشکلات پيچيده اي مواجه شديم/ براي سلامت مردم قدم هاي مهمي برداشته است در آغاز دولت يازدهم با مسائل و مشکلات پيچيده اي مواجه شديم. برخي از اين مشکلات اقتصادي به سياست خارجي، سياست داخلي، اجتماعي و فرهنگي برمي گشت اما در عين حال برخي اين موارد جزو مواردي بود که تصميم فوري يا برنامه ريزي جامع نياز داشت که اين موضوع در دولت انجام گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دکتر حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان در همايش تبيين سياست هاي اقتصادي دولت براي خروج از رکود که با حضور تيم اقتصادي دولت، نمياندگان مجلس و فعالان بخش خصوصي کشور برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستم که قبل از اين که ما به سال روز شروع کار دولت يازدهم در 26 مرداد برسيم چند روز قبل از آن فرصتي پيش آمده است تا در کنار کارآفرينان و صاحب نظران اقتصادي و مديران بخش اقتصاد و سياست گذاران اقتصادي در زمينه يکي از مهم ترين مسائل اقتصادي کشور به گفتگو بنشينيم.
وي ادامه داد: در آغاز دولت يازدهم با مسائل و مشکلات پيچيده اي مواجه شديم. برخي از اين مشکلات اقتصادي به سياست خارجي، سياست داخلي، اجتماعي و فرهنگي برمي گشت اما در عين حال برخي اين موارد جزو مواردي بود که تصميم فوري يا برنامه ريزي جامع نياز داشت که اين موضوع در دولت انجام گرفت.
رييس قوه مجريه در ادامه بيان داشت: در موضوع مساله آب در کشور براي ما معلوم شد که ايران در کمربند خشک قرار دارد و اميد به ترسالي در سال هاي جاري نيست و کشور با يک مشکل به نام آب مواجه است. به حول قوه الهي در طول 11 ماه گذشته نسبت به مساله تامين آب يا صرفه جويي در آب تصميماتي گرفته شده و برنامه ريزي هايي صورت گرفته و بسياري از اين موارد نيز عملياتي شده است.
وي تصريح کرد: مواردي از اين اقداماتن عملياتي شده به صورتي که در اين بخش از سال جاري 2 ميليارد دلار براي مساله آب تامين اعتبار شده و هزينه هم خواهد شد؛ البته اين اعتبار تامين و براي امسال هزينه کرد نيز شده است.
رئيس جمهور کشورمان با اشاره به مساله اهميت محيط زيست در کشور گفت: در زمينه محيط زيست احساس مي کنيم که کشورمان با معضلات بزرگي همچون آلودگي کلان شهرها، خشک شدن تالاب ها، خشک شدن جنگل ها در زاگرس مواجه است و اين مشکلات پيش روي ماست.
وي گفت: برنامه ريزي کرديم و اقدامات را نيز در اين زمينه شروع کرده ايم که البته برخي از اين عمليات ها زمان بر است و برخي ديگر در مدت زمان کوتاه تري انجام مي شود. ولي هرچه که براي محيط زيست و سلامت مردم اهميت دارد عملياتي مي کنيم و اين کارها را هم انجام مي دهيم. بايد توجه داشته باشيم که هرچه به محيط زيست مربوط مي شود را بايد اولويت بدانيم و دولت نيز در اين زمينه از کارآفرينان حمايت خواهد کرد.
رئيس جمهوري کشورمان با اشاره به بخش سلامت در کشور گفت: مردم در موضوع سلامت با مشکلات فراواني مواجه بودند که شايد براي يک عمل جراحي و تامين هزينه آن بايد تمامي اندوخته زندگي خود را پرداخت مي کردند. دولت چاره انديشي کرد و افتخار دارد که براي سلامت مردم قدم هاي مهمي برداشته است.
وي ادمه داد: امروز کساني که در بيمارستان دولتي بستري مي شوند بيمارهاي ساکن در شهرها 7.5 درصد و بيماران روستايي تنها 5 درصد هزينه ها را پرداخت مي کنند.
وي تاکيد کرد: اين قدم بسيار مهمي است و دولت نيز مصمم به انجام اين کار بوده و اين راه را ادامه مي دهد و اعتبارات امسال و سال هاي آينده را تامين خواهد کرد.
رئيس جمهور با اشاره به مسائل اقتصادي کشور در اين همايش گفت: سياست خارجي مساله بسيار مهمي است و اقتصاد نيز به همچنين و حتي وسيع تر. بنده به عنوان رئيس جمهور هفته اي نبوده که مستقيما جلساتي راجع به اين مساله مهم با رياست خودم برعهده نداشته باشم.
حسن روحاني با اشاره به بحث اقتصاد در کشور گفت: ما با يک رکود تورمي بي سابقه در کشور مواجه بوديم و هستيم. يعني اگر آمار و ارقام اقتصادي از سال 1338 را در نظر بگيريم البته به استثناي سال هاي ابتدايي انقلاب و جنگ تحميلي هيچ زماني همانند سال هاي 91 و 92 را نداشتيم؛ رکودي که طي دو سال پشت سر هم ادامه پيدا کرد رشد اقتصادي را در سال 91 به 6.8- دهم و در سال 92 1.1- رساند.
وي گفت: دو سال پشت سرهم رکود توام با تورم بالاي 30 درصد شرايط سخت در کشور مان را پديد آورد اين شرايط بي سابقه بود. مي دانيم معضلات اقتصادي آثارش در بسياري از موارد به تدريج ظهور و بروز پيدا مي کند. ممکن است مشکلي به وجود بيايد اما آثار اين مشکل طي سال هاي آينده نمايان شود.
رئيس جمهور کشورمان گفت: در سال هاي 85 تا 90 دلارهاي نفتي فراواني دولت داشت که بي حساب به بازار سرازير مي شد و شاهد بوديم که چه مشکلاتي را براي کشورمان پديد آورد؛ زماني که نفت پرفروش بود همه خوشحال از آن بهار بودند و ديري نپاييد که اين بهار حتي به تابستان نيز نرسيد و يک دفعه فصل پاييز و زمستان خود را تجربه کرد.
رئيس جمهور کشورمان با انتقاد از روند هزينه کرد دلارها گفت: دلارهاي نفتي، سيل واردات، کاهش توليد و تعطيلي 2000 واحد توليدي، بيکاري 5000 نفر در بخش صنعت و نابودي زنجيره هاي بنگاه هاي کوچک و بزرگ جزو معضلات و مشکلات اين تصميم ها بود.
وي ادامه داد: کشورهايي در منطقه بودند که قدرت رقابت با آنها را نداشتيم اما متاسفانه از سمت ديگر تحريم ها هم دلارها را از دسترس خارج کرد و با افزايش ميزان نرخ دلار و ريال بسياري از توليد کنندگان کشور را با مشکل مواجه کرد.

ادامه دارد.....













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن