تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819547593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشمندان هندی در مسیر فرستادن فضانورد به فضا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دانشمندان هندی در مسیر فرستادن فضانورد به فضا دهلی نو - ایرنا - سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرده در صدد فرستان انسان به فضا هست.


به گزارش ایرنا، ˈ کی رادهاکریشنانˈ رییس سازمان تحقیقات فضایی هند در اظهاراتی تازه از برنامه فضایی کشورش که روز سه شنبه در رسانه های محلی منعکس شد، اظهار داشت: دانشمندان هندی در مسیر فرستادن فضانورد سرنشین دار به فضا قرار دارند.
وی گفت: چندین فناوری حساس برای اعزام فضاپیمای دارای سرنشین به فضا در آینده در هند در دست تهیه هستند.
هند سال گذشته فضاپیمای بدون سرنشین خود را به سوی سیاره مریخ اعزام کرد و مرحله خارج شدن آن از مدار زمین با موفقیت انجام شد. سفینه مدارگرد مریخ ˈمانگالایان ˈ در تاریخ 14 آبان سال گذشته به فضا پرتاب شد و همچنان به مسیر خود تا سیاره سرخ ادامه می دهد.
با پرتاب این فضانورد، هند سال گذشته در زمره کشورهایی مانند روسیه، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قرار گرفت که یک برنامه سفر به مریخ را با موفقیت انجام داده اند.
به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند این فضا پیما اولین برنامه هدایت مسیر خود را با شلیک 22 نیوتن پیشرانه به مدت 40ثانیه با موفقیت انجام داد .
این فضاپیما در فاصله دومیلیون و 900 هزار کیلومتری از زمین قرار گرفت و در مسیرش به سمت مریخ در حال حرکت است. طبق برنامه این فناوری فضایی هند در تاریخ 24 سپتامبر 2014 وارد مدار مریخ خواهد شد.
از زمان پرتاب موفقیت آمیز این فضاپیما، دانشمندان هندی روزهای متوالی به اندازه گیری سرعت و مسیر دقیق فضاپیما برای تعیین نحوه هدایت آن پرداخته اند.
پرتاب موفقیت آمیز این فضا پیما با هدف رسیدن به کره مریخ قدم بسیار مهمی در تاریخ تحقیقات فضایی هند به شمار می آید.
اما این بار هند قصد دارد در گام بعدی، فضاپیمایی را به فضا ارسال کند که انسان فضانورد با خود همراه دارد.
آساق**1519 ** 268 **



21/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن