تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799029146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اتاق‎های تجارت افغانستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد افت 20 درصدی صادرات افغانستان در پی طولانی شدن پروسه انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اتاق‎های تجارت افغانستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد
افت 20 درصدی صادرات افغانستان در پی طولانی شدن پروسه انتخابات
معاون اتاق‎های تجارت افغانستان با اشاره به اثرات طولانی‎شدن روند انتخابات افغانستان، اظهار داشت: افت سطح و میزان صادرات، یکی از مهمترین تاثیرات جنجال در اعلام نتایج انتخابات و عدم حصول به نتیجه لازم است.

خبرگزاری فارس: افت 20 درصدی صادرات افغانستان در پی طولانی شدن پروسه انتخابات



«خان جان الکوزی» معاون اتاق‎های تجارت افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با پرداختن به اثرات ناگوار اقتصادی طولانی‎شدن روند انتخابات افغانستان، اظهار داشت: پایین آمدن سطح صادرات، یکی از تأثیرات طولانی‎شدن روند انتخابات این کشور بوده است. وی افزود: میزان صادرات افغانستان در مقایسه با سال گذشته، حدود 20 درصد کاهش را نشان می‎دهد. به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی افغان، حدود 4 ماه است که فضای انتخاباتی باعث سردرگمی و سراسیمگی سرمایه‎داران و تاجران افغان و موجب کاهش فعالیت‎های اقتصادی آنان شده است. الکوزی همچنین گفت: کاهش فعالیت‎های اقتصادی در افغانستان موجب شده که میزان مبادلات و معاملات تجاری در این کشور کاهش یافته و سطح صادرات آن پایین آید. خودسری‎ها و بی‎مسئولیتی‎های ناشی از پایان عمر دولت فعلی افغانستان الکوزی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طولانی‎شدن روند انتخابات باعث شد که حکومت فعلی افغانستان پس از پایان زمان قانونی زمامداری خود، همچنان به کار خود ادامه دهد و این مسئله سبب سرکشی و نافرمانی‎ها در سطح ادارات دولتی گردیده است. وی افزود: خودسری‎ها، بی‎مسئولیتی‎ها و نافرمانی‎های ناشی از پایان عمر دولت فعلی افغانستان موجب شده که پلیس پاسگاه‎هایی مُشرِف به راه‎های ترانزیتی در افغانستان را به بهانه‎های مختلف توقیف کند. ناامنی؛ عمده‎ترین چالش فراروی فعالیت‎های اقتصادی در افغانستان الکوزی در ادامه اظهار داشت: ارتقای سطح صادرات افغانستان در گام نخست به بهبود اوضاع امنیتی افغانستان بستگی دارد و در شرایط حاضر، ناامنی عمده‎ترین چالش فراروی فعالیت‎های اقتصادی در افغانستان است. وی افزود: سالانه حدود 100 تا 150 نفر از تاجران و سرمایه‎گذاران افغانستان به طرق مختلف مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و تا زمانی که دولت امنیت جانی و روانی تاجران و سرمایه‎گذاران را تأمین نکند، چشم‎انداز فعالیت‎های اقتصادی در این کشور امیدوار کننده نخواهد بود. کاهش میزان محصولات صادراتی بر اثر کاهش کمک‎‎های خارجی الکوزی با برشمردن برخی اقلام صادراتی افغانستان، از جمله قالی و پارچه‎‎های دست‎دوز افغان، اظهار داشت: با کاهش کمک‎های خارجی؛ میزان محصولات صادراتی افغانستان با افت شدیدی مواجه شده است. افزایش میزان محصولات صادراتی نیازمند توجه به مزارع و سیستم آبیاری الکوزی، یادآور شد: از کمک‎هایی که در 13 سال گذشته به افغانستان سرازیر شد، در جهت بازسازی زیرساخت‎های اقتصادی، از جمله در راستای حفاری چشمه‎ها و منابع آبی افغانستان استفاده‌ای نشد و اکنون با افت این محصولات مواجه هستیم. وی تاکید کرد: در صورتیکه به مزارع و منابع آبیاری کشت‎زارها مانند چشمه‎ها و کاریزهای افغانستان توجه جدی نشود، سطح صادرات میوه خشک و تازه افغانستان به عنوان یکی از عمده‎ترین اقلام صادراتی این کشور با کاهش سرسام‎آوری مواجه خواهد شد. انتهای پیام/.

93/05/20 - 16:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن