تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803178136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفتی جدید لبنان خواستارمبارزه با طغیان گران و تندروها در جهان اسلام و عرب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مفتی جدید لبنان خواستارمبارزه با طغیان گران و تندروها در جهان اسلام و عرب شد بیروت – ایرنا – شیخ «عبداللطیف دریان» روز یکشنبه و بعداز انتخابش به عنوان مفتی جدید لبنان در نخستین اظهارات خود خواستار مبارزه با طغیان گران و تندروها در جهان اسلام و عرب شد.


به گزارش ایرنا، شیخ دریان بر پایان تفرقه ها و جدایی ها میان همه مسلمانان و تقویت زندگی مشترک و مسالمت آمیز طوایف مختلف بویژه مسلمانان و مسیحیان لبنان تاکید کرد.
وی گفت : اختلاف و فاصله بین دارالفتوی با شورای اعلای اسلامی شرعی را نمی پذیرم و مصمم به همکاری با این شورا ، هیات مشاوران، ادارات وقف ، موسسات خیریه و صندوق های زکات هستم.
مفتی جدید لبنان بر اهمیت بازنگری در ساماندهی مدارس تعالیم دینی و برنامه های آموزشی و تربیت مدرسان جدید در لبنان با توجه به اطمینان به امامان و خطبای مساجد این کشور تاکید کرد.
شیخ دریان اظهارداشت: امروز در منطقه و بویژه لبنان به مبارزه با فقر و تامین نیازهای اجتماعی مردم ، مبارزه با تندروی و خشونت که از نام دین سوء استفاده می کند ، دستیابی بیشتر به تفاهم در روابط اسلامی – اسلامی و اسلامی - مسیحی و رشد اندیشه اصلاح طلبی و اصلاحات بزرگ نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: روابط بین شیعیان و اهل سنت در لبنان باید در بهترین شرایط قرار گیرد و علمای دینی و مردان سیاست نباید اجازه دهند وحدت مسلمانان و زندگی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان در لبنان مخدوش شود.
مفتی جدید لبنان تاکید کرد: آنچه درعراق ، سوریه ، لبنان ، یمن و لیبی می گذرد، فتنه ای بسیار خطرناک و رعب آور است و همه اینها نتیجه اقدامات تندروها و طغیان گرانی است که گاهی جنایاتی بدتر ازجنایات اسراییلی ها درغزه و فلسطین مرتکب می شوند.
شیخ دریان با بیان اینکه« مجازات شدید تنها شامل فتنه انگیزان نمی شود و حتی کسانی را که می توانند فتنه ای را خاموش کنند اما اقدام نمی کنند هم باید مجازات شوند»، تصریح کرد که از این رو برای پایان دادن به این شر مطلق ( فتنه انگیزان ) و ایجاد وحدت اسلامی با رهبران دینی در جهان عرب و لبنان رایزنی و همکاری خواهم کرد.
وی تاکید کرد که نباید اجازه دهیم بیش از این چهره دین اسلام ، دین محبت و رحمت در جهان و در دو جهان اسلام و عرب مخدوش شود.
مفتی جدید لبنان اظهار داشت: چگونه عده ای به خود اجازه می دهند به نام دین اسلام در موصل و غیر موصل ، مسیحیان را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده و به حریت ، کرامت و شرافت آنها توهین کنند و این اقدامات آنها دفاع از دین اسلام نیست.
شیخ دریان گفت: همه جهان عرب باید برای براساس وظیفه دینی ، ملی و اخلاقی خود با این فتنه گران تندرو مبارزه و از دین و انسانیت دفاع کنند.
وی افزود: امروز با 12 میلیون عرب مهاجر و نیم میلیون کشته در کمتر از 5 سال مواجه هستیم که همه اینها از نشانه های تندروی و طغیان و نژاد پرستی بوده و باید برای توقف این روند مبارزه کنیم.
مفتی جدید لبنان بر حل مشکل پناهجویان سوری که بعداز وقوع جنگی ویرانگر در کشورشان و پناهجویان فلسطینی که بعداز اشغالگری صهیونیست ها به لبنان آمده اند و مشکلاتی برای مردم و دولت لبنان ایجاد شده است، تاکید کرد.
براساس این گزارش، شیخ « محمد رشید قبانی» نیزاز انتخاب شیخ عبداللطیف دریان به عنوان مفتی جدید لبنان ابراز خرسندی و بر آمادگی خود بریا کمک به وی تاکید کرد.
شیخ دریان روز یکشنبه با 74 رای از میان 93 رای اعضای شورای اعلای اسلامی شرعی لبنان به عنوان مفتی جدید این کشور انتخاب شد.
خاورم ** 1324



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن