تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804666457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موج سوار ایرلندی بدنبال تأسیس نخستین باشگاه موج سواری در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موج سوار ایرلندی بدنبال تأسیس نخستین باشگاه موج سواری در ایران تهران - ایرنا - ایسکی بریتون موج سوار زن ایرلندی که چندی پیش برای موج سواری به سواحل چابهار آمده بود، قصد دارد نخستین باشگاه موج سواری را در ایران دایر کند.


به گزارش آیریش اکزماینر، وی یکی از نخستین زنان موج سوار ایرلند است که عشق به این ورزش را از والدینش به ارث برده است.
او ازچهارسالگی تحت تعلیم پدر و مادرش قرار گرفته است و اکنون یکی از موفق ترین موج سواران حرفه ای ایرلند به شمار می رود.
وی نخستین زنی است که هنگام اتمام دوره دکتری خود در رشته محیط زیست و جامعه، در ایران به موج سواری پرداخت.
ایسکی همزمان پروژه ˈامواج آزادیˈ را هم بنیان نهاد؛ پروژه ای که به زنان ایران موج سواری را آموزش می دهد.
این ورزشکار28ساله ایرلندی قراراست ماه جاری میلادی برای تأسیس نخستین باشگاه موج سواری برای دختران و پسران به ایران بازگردد.
وی دراین باره گفت: موج سواری در ایران ناشی از یک حس ماجراجویی بود. می خواستیم به جایی برویم که هیچ شناختی از آن نداشتیم. در ابتدا یک گروه بودیم اما سختی این سفربه قدری بودکه فقط من وماریون پویزو فیلمساز فرانسوی توانستیم وارد ایران شویم. ما اولین بار در فرودگاه همدیگر را ملاقات کردیم چون دوستان مشترکمان از پرواز جا مانده بودند.
بریتون افزود: انتظار داشتیم مردم در برابر دو زنی که یکی تخته موج سواری و دیگری یک دوربین در دست داشتند، مقاومت کنند اما آنها بیشتر کنجکاو بودند. مقصد ما بلوچستان ایران در نزدیکی مرز پاکستان بود. منطقه ای بسیار سنتی باتفکیک جنسیتی کاملا مشخص درسطح اجتماع. اما به محض اینکه از مرزهای اولیه عبورکنیدمی توانیدباآنهاارتباط برقرارکنید.ایرانی ها واقعا مهمان نواز هستند و می خواهند تجربه خوبی از سفر به کشورشان داشته باشید. ما هم تصمیم گرفتیم این بینش را در معرض دید دنیا قرار بدهیم. اطلاعاتی که در غرب از ایران به گوش ما می رسد کاملا یک طرفه است.
بنابراین گزارش، پویزو در این سفر فیلمی از تجارب خود ساخت و آن را در فضای اینترنت منتشر کرد که مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت و علاوه بر این توجه دختران ایران را هم به خود جلب کرد به طوریکه برخی از زنان ورزشکار ایران تمایل خود را برای موج سواری در کشور اعلام کردند. همین امر به بریتون و پویزو برای بازگشت مجدد به ایران انگیزه داد تا پروژه ای را راه اندازی کنند که نه تنها علاقه آنها به موج سواری را به اشتراک می گذاشت بلکه این رشته را برای همه به خصوص زنان و دختران قابل دسترس می کرد.
بریتون اظهارداشت: مونا سراجی اسنوبورد سوار و شهلا یاسینی شناگر ایرانی هستندکه درسفر دوم به ما پیوستند.آنها از پیشروان ورزش زنان درایران هستند که باورما به قدرت موج سواری به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط وهمچنین توانمندسازی را بیشتر کردند. فیلم مستند ماریون با نام ˈبه سوی دریاˈ که در چندین جشنواره بین المللی فیلم نیز شرکت کرده است، روایت ما در مورد معرفی ورزش موج سواری به ایران و تجربه خودمان از موج سواری در این کشور با وجود چالش هایی نظیر پوشاندن بدن خود در دمای 40 درجه دریایی در همسایگی کویر است. چالشی که از نظر بصری بسیار تأثیر گذار است اما می توان بر آن غلبه کرد و نباید از آن به عنوان بهانه ای برای جلوگیری از ورزش زنان استفاده کرد. چگونگی کنارآمدن با قوانین و احترام به آداب و رسومی که شاید با آنها موافق نیستید، جالب بود.
وی ادامه داد: زنان ایران نقش به سزایی در این پروژه داشتند. استفاده از زنان محلی برای ما اهمیت زیادی داشت. در آنجا فرهنگ موج سواری وجود نداشت بنابراین زنان اولین افرادی بودند که آن را تجربه کردند و همین موضوع به پسران و مردان هم انگیزه داد به طوریکه همه شروع به موج سواری کردند. هدف ما از یک سفر تحقیقاتی به یک چیزبسیار بزرگتر وازیک فیلم کوتاه به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. ما فقط به دنبال فرصت ها رفتیم. نتیجه ای که گرفتیم دور از انتظار ولی مثبت بود. این تجربه نظر من نسبت به موج سواری را هم تغییر داد و موجب شد برای آن ارزش قائل شوم و بفهمم چطور چیزی مثل آن می تواند موجب ارتباط شود.
بریتون که آخرین سفر خود به ایران و برنامه فیلمبرداری را در اواسط دوره پسا دکتری خود انجام داده بود، تأکید کرد: اکنون تحصیلات خود را به پایان رسانده ام و قصد دارم از این تجربه برای از بین بردن فاصله هایی که بین موج سواران زن و مرد وجود دارد، استفاده کنم.
او که طی چند روزآینده دوباره به ایران خواهد آمدتانخستین باشگاه موج سواری را برای دختران و پسران تأسیس کند و هم اکنون مشغول جمع کردن پول برای چنین تصمیمی است، خاطر نشان کرد: همه چیز در ایران چالش برانگیز است. بایدهمه تجهیزات را با خودببریم، پول جمع کنیم وبه دنبال حمایت از پروژه ˈامواج آزادیˈ باشیم که از طریق وب سایت wavesoffreedom.org به سرعت در حال گسترش است؛پروژه ای که هدف آن توانمندسازی زنان ایران است امامی خواهیم از این طریق یک سکوی جهانی به وجود بیاوریم.
بریتون که تمامی این فعالیت ها را با برنامه های تمرینی خود هماهنگ کرده است، اضافه کرد: سعی می کنم هر روز به آب بزنم. هیچ چیز مانع این کار نمی شود مگر اینکه موجی در کار نباشد.
ورزشی**9126



19/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن