تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804056096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعطای کرسی پژوهش توسعه علمی کشور به پروفسور خدادوست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برگی زرین بر افتخارات علمی و پژوهشی استاد برجسته چشم پزشکی جهان اعطای کرسی پژوهش توسعه علمی کشور به پروفسور خدادوست شیراز - ایرنا - صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور شنبه شب طی مراسمی کرسی پژوهش توسعه علمی کشور را به پروفسور علی اصغر خدا دوست استاد برجسته چشم پزشکی دانشگاههای امریکا ، پژوهشگر و محقق برجسته کشورمان اعطا کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر خدا دوست در سال 1314 در شیراز زاده شد. این استاد چشم پزشک دانشگاههای آمریکا یکی از چشم پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین المللی است که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می پردازد.
خدادوست دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار آموزگاری شد.
در سال 1333 در ازمون ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت نمود و با درجه ممتازبین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد.
دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتازپشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال 1341 از طرف دولت برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده انتخاب شد.
دکتر خدادوست به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمرشناخته شد.
وی در این دوران علاوه بر تحصیل دردانش های بالینی به طور فعال مشغول پژوهش در دانش های پایه بود و مقاله های بسیاری در مجله های گوناگون به چاپ رسانید.
پس از پایان دوران، یک سال به عنوان مربی و یک سال به عنوان استادیار در بخش چشم پزشکی همان دانشگاه مشغول به کار شد و در سال 1347 علی رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز عازم ایران شد و در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول فعالیت شد.
یک سال پس ازورودش به شیراز رئیس بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز به شیراز آمد و یک قرارداد مبادله دستیار میان بخش های چشم پزشکی این دو دانشگاه امضا رسید.
هر سال یک نفر از دستیاران بخش چشم پزشکی شیراز برای فراگیری تکمیل دانش های پایه به دانشگاه جانز هاپکینز اعزام می شد و هر سال چهاردستیار به طور متناوب از دانشگاه یاد شده برای فراگیری دانش های بالینی و تجربه عملی و تجربه در اعمال جراحی به شیراز می آمدند.
این برنامه 10 ساله از موثرترین برنامه ها برای بالا نگه داشتن سطح آموزش و پژوهش ودرمان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بخش چشم بود.
از سال 1347 تا 1359 وی هر دو سال یک بار به عنوان استاد مدعو شش ماه را دربخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز برای ادامه برنامه های پژوهشی گذراند و در این دوران چندین مرتبه به عنوان مدرس در کشورهای بسیاری از جمله چین، ترکیه سوریه، عمان، پرو، اکوادور و ایتالیا فراخوان شد.
دکتر خدادوست در سال 1359 عازم آمریکا شد و به عنوان استاد در بخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز مشغول به کار گردید.
وی در سال 1361 به عنوان استاد و رئیس بخش چشم دانشگاه سیسیل انتخاب شد و در سال 1371 مرکز چشم پزشکی کنتیتکت در شهر نیوهیون را بنیان گذاشت و به عنوان سرپرست آن مشغول به کار شد.
از سال 1359 به طور پیاپی سالی دوبار به ایران بازگشته و در فعالیت های بالینی و آموزشی در بیمارستانهای گوناگون تهران و شیراز شرکت کرده است.
مدیر عامل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در این مراسم گفت: ارائه این کرسی جدید علمی به نام پروفسور خدادوست کمترین کاری بود که باید برای این نخبه بزرگ انجام می دادیم.
نصرالله ضرغام با بیان شرحی از کارکردهای علمی این صندوق خاطرنشان کرد: احیای دریاچه ارومیه با حمایت این صندوق انجام و کرسی پژوهشی خلیج فارس نیز راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این صندوق تاکنون یک درصد از تولید علم در کشور را حمایت کرده است، گفت: این صندوق از سال 82 راه اندازی شده و با اینکه تنها 15 هزارم درصد از بودجه تحقیقاتی کشور را در اختیار دارد یک درصد تولید علم را حمایت کرده است.
وی ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در کار وزارتخانه ها دخالتی ندارد بلکه در کنار آنها از تولید کنندگان علم و پژوهش حمایت می کند.
مدیر عامل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با بیان اینکه نیروی انسانی آموزش دیده بزرگترین سرمایه در هر کشوری است، لزوم توجه به آموزش از مقاطع پیش از دبستان و دبستان را یادآور و متذکر شد: دانشگاه محل تکمیل آموزش های دوره های مدرسه است.
ضرغام با بیان اینکه دانشگاه های بزرگ جهان اگر رشدی دارند تنها به لحاظ علمی است اما به لحاظ معرفتی همچنان با خلا بزرگی مواجه اند، گفت: ایجاد بنیاد نخبگان کشور یک حرکت در راستای شناسایی و حمایت از نخبگان کشور بود.
پرفسور خدادوست به طور متناوب توسط شخصیت های برجسته ای در چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شده و شهرت وی علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گسترده درزمینه های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه ای بر ناراحتی های سطح قرنیه است، تا آنجا که در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به افتخار او Khodadoust line نامگذاری شده است. ک/2
677



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن