تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803222329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ˈال پاییسˈ:امریکا بخاطر منافع نفتی خود دراربیل به داعش حمله کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ˈال پاییسˈ:امریکا بخاطر منافع نفتی خود دراربیل به داعش حمله کرده است مادرید- ایرنا- روزنامه ˈال پاییسˈ اسپانیا نوشت: اوباما که برای محافظت از منافع کشورش درکردستان عراق بویژه ذخایر نفتی منطقه اربیل به داعشحمله کرده است؛ چهره قهرمان متوقف کننده نسل کشی اقلیت ها رااز خود به نمایش گذاشته است.


به گزارش ایرنا، ال پاییس ادامه داد : تصمیم باراک اوباما به انجام حملات محدود علیه شبه نظامیان داعش درعراق، بیانگر سیاست محتاطانه اوباما همچنین ضعف این سیاست در خاورمیانه است .
این روزنامه افزود: مداخله نظامی امروز امریکا هیچ ارتباطی با حمله ˈجورج دبلیو بوشˈ در2003 میلادی ندارد زیرا امروز اوباما تنها قصد پاسخ به پیشروی داعش را دارد .
ال پاییس خاطرنشان کرد: اوباما می داند که پس از 8 سال جنگی که به طور بدی برنامه ریزی شده بود و4هزار486 سرباز آمریکایی درآن کشته شد، بخش مهمی ازافکار عمومی کشورش وبویژه رای دهندگانش، با مداخله نظامی آمریکا در هر جای جهان وبویژه در عراق مخالف هستند .
این روزنامه می گوید که ازسوی راستگرایان، رهبران جمهوری خواه نظیر سناتور ˈجان مک کینˈ از اوباما می خواهند که با قاطیعت بیشتر عمل کند مخصوصا درمناطق جنگی که درحال حاضر به دلیل خشونت های فرقه ای بین شاخه های اسلام وعلیه اقلیت های مذهبی نظیرمسیحیان یا دروزی ها، متروک تر دیده می شوند .
به گفته نشریه اسپانیایی اوباما یک ˈ جنگجوی بی میلˈ است و مجبور به مداخله در بحران عراق شده است به همین خاطر این اقدامات را با حملات محدود ، بدون سربازان درمیدان جنگ واصرار ورزی محتاطانه براین امر که ˈاین عراقی ها هستند که باید بار این تنش را بر دوش بکشندˈ، انجام می دهد .
ال پاییس ادامه داد : این مداخله همچنین بیانگر ضعف سیاست خارجه اوباما در خاورمیانه است واین امر درسال گذشته ، هنگامی که اوباما یک خط قرمز بسیار آشکار برای ˈبشار اسدˈ ترسیم کرد مشهود شد.
روزنامه افزود: بشار اسد، هشدار او درمورد عدم استفاده ازمواد شیمیایی را نادیده گرفت واوباما اعلام کرد که اهداف نظامی رژیم دمشق را مورد حمله قرار خواهد داد. پس ازآن، اوباما به یک توافق با رژیم سوریه دست یافت واین اتفاق افتاد و بشار اسد همچنان درحال حکمرانی است.
نشریه اسپانیایی تصریح کرد :خاورمیانه یک آزمایش واقعی برای سیاست خارجه اوباما است .رفتار وی در منطقه با این استدلال که ˈ آمریکا نمی تواند و نباید ، جهان را تغییر دهدˈ، اکنون به این شکل تعبیر می شود که آمریکا دیگر نقش اساسی ومهمی در درگیری های نظامی منطقه ندارد .
ال پاییس گفت: آمریکا دیگر کشور ضروری درهمه مذاکرات صلح نیست ، حضور دیپلماتیک آن حتی دربین متحدان، دیگر راه حل نهایی را تحکیم نمی کند. سیاست خارجه، دقیقا درخشان ترین جنبه دولت اوباما نخواهد بود .
اروپام *5*491**1859



18/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن