تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814284652




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روبو زنبورها جانشین جدید پهپادها!/عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روبو زنبورها جانشین جدید پهپادها!/عکس
محققان با الهام از پرندگان و حشرات، در حال طراحی نسل جدیدی از ریز ربات‌ها هستند که در عملیات شناسایی، امداد و نجات، نقشه‌برداری و هواشناسی کاربرد دارند. ایسنا: محققان دانشگاه نورث وسترن و موسسه ویسه (Wyss)‌ در دانشگاه هاروارد در حال طراحی ریز ربات‌هایی با قابلیت استفاده در بخش کشاورزی هستند.


در طراحی ربو- زنبورها (RoboBee) از بدن حشرات - بخصوص زنبورعسل - الهام گرفته شده است؛ وزن زنبور رباتیک تنها 80 میلی‌گرم بوده و بال شیشه‌ای سه سانتی‌متری، 120 بار در ثانیه بال می‌زند.


این حشرات رباتیک علاوه بر کاربرد در بخش کشاورزی و انجام عمل گرده‌افشانی، در مأموریت‌های شناسایی، امداد و نجات، نقشه‌برداری و تحقیقات هواشناسی نیز قابل استفاده هستند.


شرکت هوافضای هلندی Clear Flight Solutions نیز در حال کار بر روی پروژه مشابهی است؛ ربو- پرنده (RoboBird) ازجنس نایلون و فیبر شیشه‌ای با چاپگر سه‌بعدی ساخته می‌شود.







پرنده‌های رباتیک می‌توانند برای دور کردن پرندگان واقعی از مناطق خطرناک مانند محدود فرودگاه‌ها و مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند.




زنبور‌ها و پرنده‌های رباتیک، محدودیت‌های متداول پهپاد را نداشته و به باطری‌های سنگین و پرقدرت نیاز ندارند؛ براحتی از دید سیستم‌های راداری پنهان مانده و می‌توانند در عملیات شناسایی و جاسوسی استفاده شوند.








1393/5/19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن