تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803947076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراهيمي:شوراي نگهبان دنبال حذف هاشمي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ابراهيمي:شوراي نگهبان دنبال حذف هاشمي نيست
کد خبر: ۴۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹ - 09 August 2014


تعيين شرط سني براي اعضاي مجلس خبرگان رهبري اين روزها واکنش هاي بسياري به دنبال داشته است . آيت الله مومن ،عضو شوراي نگهبان چندي پيش در گفتگو با هفته نامه منتسب به حميد رسايي (از اعضاي جبهه پايداري)گفته بود که «شوراي نگهبان در تاييد صلاحيت نامزد‌هاي انتخابات مجلس خبرگان رهبري به ‌كهولت سن‌ و ‌شرايط ذهني‌ آنها نيز توجه خواهد كرد.» اما ازآنجايي که براي اولين بار چنين شرطي براي انتخاب اعضاي مجلس خبرگان رهبري مطرح شد رسانه هاي نزديک به آيت الله هاشمي اين شرط گذاري را به نوعي در راستاي حذف رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از مجلس خبرگان رهبري دانستند و اينگونه تحليل کردند که عزم مخالفان حضور هاشمي‌رفسنجاني در مجلس خبرگان رهبري جدي است.

تحليلي که البته حجت الاسلام ابراهيمي ،عضو جامعه روحانيت مبارز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري آريا آن را رد مي کند و مي گويد که اينگونه بحث ها انحرافي است.

وي تاکيد مي کند:به هيچ وجه اينگونه نيست که شوراي محترم نگهبان بخواهد براي حذف آقاي هاشمي چنين تصميمي اتخاذ کند.

اين نماينده مجلس هشتم معتقد است :بايد از افراد باتجربه در مجلس خبرگان رهبري استفاده کرد افراد سالخورده اي که نسبت به جوانان تجربه بيشتري دارند تا در مواقع حساس بتوانند تصميم گيري کنند.

وي تاکيد مي کند: برخي افراد به دليل کهولت سن از نظر حافظه دچار مشکل مي شوند و نمي توانند کارآيي لازم را داشته باشند بنابراين عدم تاييد صلاحيت اين افراد هيچ اشکالي ندارد و بايد اين مساله مورد توجه قرار گيرد.

اما برخي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري و سياسيون نيز نسبت به اين مساله واکنش منفي نشان داده اند.

آيت الله هاشم‌زاده هريسي عضو مجلس خبرگان رهبري در اين رابطه گفت: انتخابات مجلس خبرگان شرايط خاص خود را دارد و در آن اشاره‌يي به بحث كهولت سن نشده است. اساسا اين موضوع خلاف قانون و منطق است و اجرايي نخواهد شد.

وي با بيان اينكه انتخابات مجلس خبرگان متفاوت از انتخابات رياست‌جمهوري است، گفت:در انتخابات رياست‌جمهوري كه بحث كهولت سن مطرح شد بحث اجراييات و كار اجرايي بود ولي در مجلس خبرگان چنين چيزي مطرح نيست. اتفاقا كسي كه سن‌اش بالاتر باشد حرمت و احترام بيشتري دارد و آنچه براي نماينده اين مجلس اهميت دارد علم، اجتهاد، شايستگي و فضيلت اوست.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: حتي اگر قرار باشد اين موضوع در تاييد صلاحيت كانديداها لحاظ شود بايد در قانون آورده شود، قانون را هم خود مجلس خبرگان مي‌نويسد بنابراين در حال حاضر اجرا كردن اين موضوع غيرمنطقي و غيرقانوني است.

هاشم‌زاده هريسي تاکيد کرد: مجلس خبرگان بايد به دور از سياسي‌كاري و سياسي‌بازي باشد، مجلس خبرگان نبايد سياسي شود متاسفانه فضاي كشور ما سياست‌زده شده است و هرجا اين سياسي‌بازي‌ها وارد شده فضا آلوده و خراب شده است.

 رييس كميسيون حقوق بشر اسلامي مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه اصولگرا يا اصلاح‌طلب بودن نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نبايد مورد توجه باشد، گفت: مجلس خبرگان متفاوت از ديگر نهادهاي نظام است. اينكه كانديدا و نماينده مجلس خبرگان اصولگرا باشد يا اصلاح‌طلب مهم نيست، مهم آن است كه آن فرد عالم و مجتهد و شايسته باشد.

 گذاشتن شرط سني براي رئيس خبرگان غيرعقلاني است

ابوالحسن نواب،عضو جامعه روحانيت مبارز هم تحرکات برخي سياسيون براي طرح شرط سني براي رياست مجلس خبرگان رهبري را نادرست و غيرعقلاني دانست و اظهار داشت: اين کار صحيح نيست.

وي افزود: اگر بنا باشد که شرط سني براي خبرگان رهبري مطرح شود بسياري از اعضاي مجلس خبرگان هم با اين محدوديت رو به رو خواهند شد و اين فقط مختص آيت الله هاشمي رفسنجاني نخواهد بود.

عضو جامعه روحانيت مبارز گفت: بسياري از اعضاي مجلس خبرگان سن و سال بيشتري نسبت به آيت الله هاشمي رفسنجاني دارند و اگر بنا باشد شرط سني مطرح شود، آيت الله جنتي، آيت الله خزعلي، آيت الله محمد يزدي و بسياري ديگر نيز با اين محدوديت رو به رو خواهند شد.

در مجلس خبرگان همچون شوراي نگهبان افراد سن بالا مي توانند حضور داشته باشند
در همين حال حجت الاسلام محسن غرويان،عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفتگو با آريا گفت:برخي از کهنسالان مثل مراجع تقليد هستند که با سن بالا وظايف مرجعيت خودشان را انجام مي دهند و مشکلي هم ندارند حتي خود آقاي جنتي هم با سن بالا در شوراي نگهبان انجام وظيفه مي کنند بنابراين در مجلس خبرگان هم همچون شوراي نگهبان افرادي با سن بالا مي توانند به وظايف خود عمل کنند.

غرويان با اشاره به شرايط سني آيت الله هاشمي گفت:ازآنجايي که آيت الله هاشمي از طرف مقام معظم رهبري به عنوان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام مشخص شده اند بهترين سند و مدرک براي اثبات کارآمدي ايشان در انجام وظايف در اين سطح مديريت است بنابراين مجلس خبرگان هم مانند مجمع تشخيص مصلحت نظام است لذا اگر ايشان براي اين پست صلاحيت دارند باتوجه به سوابقي که دارند براي رياست بر مجلس خبرگان نيز صلاحيت دارند.

مخالفان هاشمي درمجلس خبرگان زياد نيستند

داريوش قنبري،عضو حزب مردمسالاري هم در گفتگو با خبرگزاري آريا گفت:بنده معتقدم شرط گذاري سن براي ورود اعضا به مجلس خبرگان ممکن است براي اهداف خاصي مورد نظر طراحان آن باشد.

وي با اشاره به عضويت آيت الله هاشمي درمجلس خبرگان اظهار داشت:عده اي در مجلس خبرگان مخالف آقاي هاشمي هستند البته احساس بنده اين است که اين افراد در اکثريت نيستند.

قنبري گفت:مخالفان آقاي هاشمي نگران رياست ايشان برمجلس خبرگان هستند بنابراين به اشکال مختلف اين مخالفت خود را انجام مي دهند.

وي تاکيد کرد:باتوجه به شخصيت معتدلي که آقاي هاشمي دارند و برخاسته از بطن نظام هستند ايشان همواره دغدغه منافع ملي و منافع نظام را داشته اند نه دغدغه منافع شخصي. بنابراين آقاي هاشمي براي مجلس خبرگان ،وزني محسوب مي شود .در واقع شخصيت هايي مثل آقاي هاشمي سرمايه هاي ملي هستند لذا امثال ايشان به جاههايي که حضور دارند ارزش و اعتبار مي دهد.

در پايان گفتني است ازآنجايي که شوراي نگهبان در انتخابات رياست جمهوري 92آيت الله هاشمي را به دليل کهولت سن رد صلاحيت کرد بايد ديد در انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز با لحاظ کردن شرط سني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از حضور در اين رقابت انتخاباتي نيز کنار گذاشته خواهد شد؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن