تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799451552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرز سومار از امروز کار خود را رسما آغاز می‌کند + جزئیات


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
مرز سومار از امروز کار خود را رسما آغاز می‌کند + جزئیات
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب از افتتاح مرز سومار در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مرز از امروز به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.


 فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از افتتاح مرز سومار در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مرز از امروز - شنبه 18 مرداد - به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.
 
وی افزود: مرز سومار پس از سال‌ها انتظار با حضور "عامر سلمان یعقوب" استاندار دیالی عراق و ابراهیم رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب تصریح کرد:  استاندار دیاله به همراه رییس مجلس شورای محلی استان دیاله، فرماندار بلدروز و هیاتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی به منظورعملیاتی کردن مصوبه‌های نشست استانداران استان‌های مرزی ایران و عراق در راستای راه‌اندازی مرز سومار به کرمانشاه سفر کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دو استان کرمانشاه و دیاله ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و تردد اتباع بویژه زوار عتبات عالیات دارند و می‌توانند با همکاری بیشتر، زمینه افزایش هم‌افزایی تجاری، اقتصادی و گردشگری با یکدیگر را فراهم کنند.

حسینی هم‌چنین به فعال‌شدن بازارچه مرزی سومار اشاره کرد و  اظهار داشت: فعال شدن بازارچه مرزی در سومار از برنامه‌های سفر استاندار دیاله به استان کرمانشاه  و دیدار با استاندار این استان در راستای افزایش هم‌افزایی دو جانبه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: استاندار دیاله و هیات همراه در بدو ورود به استان کرمانشاه از اقدامات انجام شده دو طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق در بازارچه‌های مرزی سومار مندلی بازدید کردند.
 
وی افزود: بازارچه مرزی سومار – مندلی قرار است در نقطه صفر مرزی میان دو کشور ایران و عراق با هدف انجام مبادلات تجاری و راه‌اندازی بخش تجارت چمدانی (کوله بری) احداث شود.
 
حسینی یادآور شد: این مهم در قالب تفاهم‌نامه‌ای میان استانداران کرمانشاه و دیاله عراق در سال ۹۱ به تصویب رسیده بود.
 
 نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب با بیان اینکه توافقات لازم در این زمینه با تلاش مسئولان استان کرمانشاه و همکاری طرف عراقی صورت گرفته است، تصریح کرد: مبادلات اقتصادی از طریق مرز سومار از امروز شنبه آغاز می‌شود و مردم گیلانغرب می‌توانند از این فرصت اقتصادی بهره ببرند. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تامین امنیت رانندگان ایرانی برای تردد از طریق مرز پرویزخان برای ما اهمیت بسیاری دارد و با جدیت این موضوع را به مسئولان کشور عراق انتقال داده‌ایم. 
 
وی خاطرنشان کرد: بازگشایی این بازارچه مرزی ثمرات بسیاری برای اقتصاد کشور دارد و یک امتیاز ویژه برای استان کرمانشاه محسوب می‌شود و بهترین شرایط امنیتی برای مرز سومار فراهم شده است. 
 
این مسئول توسعه روابط با عراق را موجب رفع نیازمندی‌های دو طرف از طریق مرز مشترک بیان کرد و گفت: استفاده از این امکان فراهم شده به برقراری صلح و امنیت بیشتر در منطقه کمک می‌کند. 
 
این در حالی است،  تفاهم‌نامه ارتقای روابط دوجانبه به منظور همکاری‌های  بین‌المللی بین  ابراهیم رضایی‌بابادی استاندار کرمانشاه و عامر سلمان یعقوب المجمعی استاندار دیالی عراق در 13 بند به امضاء دو طرف رسید.

رضایی هدف از امضای این تفاهم‌نامه را توسعه و تحکیم روابط دو کشور ایران و عراق عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه و استان دیالی عراق از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه تجارت، صنعت، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برخوردار هستند، می‌طلبد که در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای به منظور ارتقای روابط بیشتر بین دو طرف به امضاء برسد.
 
وی همچنین تسریع در روابط تجاری دو طرف را امری ضروری برشمرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای که به امضاء می‌رسد بر تقویت و تسریع در روابط دوجانبه تاکید بیشتری دارد.

استاندار کرمانشاه  در ادامه ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه بابی باشد به منظور توسعه روابط هر چه بیشتر بین دو کشور ایران و عراق و از پرتو آن نیز روابط اقتصادی بیش از پیش شکوفا و بارور شود.

رضایی‌بابادی مرز مشترک و طولانی جمهوری اسلامی با کشور عراق را فرصت ارزشمندی در راستای استفاده از توانمندی‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بیان کرد و افزود: مطمئنا توسعه و بهبود روابط در سطح دو کشور خواست دو ملت نیز است.
 
همچنین در این رابطه "عامر سلمان یعقوب المجمعی" ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه خواستار ترسیم افق‌های روشن و راهبردی در آینده روابط دو ملت ایران و عراق شد و خاطرنشان کرد: انشاءاله تحکیم و توسعه روابط این دو استان زمینه ساز توسعه و شکوفایی اقتصادی و تجاری دو کشور قلمداد شود.

"المجمعی" استاندار دیالی عراق همچنین تسریع در بازگشایی مرز سومار – مندلی بین دو کشور را ضرورتی مهم عنوان کرد.
 
استان كرمانشاه با وسعتی برابر با 24 هزار و 998  كيلومتر مربع در غرب ايران قرار دارد و حدود 1.5درصد از مساحت كل كشور را تشكيل می‌دهد و به لحاظ وسعت هجدهمين استان كشور بوده و از شمال به استان كردستان، از جنوب به استان‌های لرستان و ايلام، از شرق به استان همدان و از غرب با كشور عراق هم‌جوار است.
 
استان کرمانشاه بيش از 330 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارد و بر اساس آخرين وضعيت تقسيمات كشوری، این استان دارای 12 شهرستان، 26 شهر، 25 و 83 دهستان است. 

 هم‌چنین شهرستان قصرشیرین با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر از شهرستان‌های استان کرمانشاه بوده و  در 166 كيلومتري غرب شهر كرمانشاه قرار دارد.

این شهرستان از شمال و غرب به كشور عراق، از جنوب به استان ايلام، از شرق به شهرستان‌های سرپل ذهاب و گيلانغرب محدود می‌شود و بر سر راه اصلی تهران - بغداد قراردارد.

سومار نیز يکی از شهرهای شهرستان قصر شيرين در استان کرمانشاه است که در مرز ايران و عراق واقع شده و فاصله آن با شهر مندلی عراق 15 کيلومتر است و يکی از نزديکترين مناطق ايران به بغداد به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن