تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820617297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطیب جمعه اراک:خلع سلاح مردم فلسطین پذیرفتنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خطیب جمعه اراک:خلع سلاح مردم فلسطین پذیرفتنی نیست اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خلع سلاح مردم فلسطین در برابر جنایات صهیونیست ها خواسته ای نشدنی است و در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.


آیت الله ˈقربانعلی دری نجف آبادیˈ در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: در شرایطی که مردم دنیا وحشیانه ترین جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم به ویژه زنان و کودکان بی دفاع را به چشم خود دیده اند نخواهند پذیرفت که مردم غزه در برابر گرکهای تا بن دندان مسلح بی دفاع بمانند.
وی بیان کرد:مردم فلسطین با درک صحیح از مفهوم جهاد اسلامی با یک ماه مقاومت جانانه سرانجام صهیونیستها را وادار به تعلل و عقب نشینی کرده اند بطوریکه هم اینک موضوع شکست حصر غزه به عنوان گامی مهم در پایان دادن به جنایات شنیع اسرائیل مطرح است.
خطیب جمعه اراک بیان کرد: حق مردم غزه خروج کامل از حصر و بازگشت به شرایط عادی است و باید امکانات لازم برای حضور نیروهای خدمات رسان به مردم این منطقه قراهم شود.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: غزه در تجارب تلخ یک ماه اخیر خود زلزله ای بزرگ را در تخریب تاسیسات زیربنایی ، نظم اجتماعی و سلامت انسانی تجربه کرده، بنابراین باید با برنامه ریزی منسجم به یاری برادران مسلمان خود در غزه بشتابیم.
وی ادامه داد: کشورهای مسلمان منطقه باید با هوشیاری تمام و آگاهانه فشار مضاعفی را در سطح بین الملل بر صهیونیستها وارد کنند تا عقب نشینی از غزه محقق شود و حداقلها برای نجات مردم این خطه از جنایات شنیع اسرائیل مهیا شود.
امام جمعه اراک عنوان کرد: زمان آن فرا رسیده که مجامع جهانی به طور یکصدا نسبت به جنایات اسرائیل و استکبار جهانی در غزه واکنش نشان داده و خواهان پاسخگویی جنایتکاران صهیونیست در دادگاه بین المللی باشند.
وی اظهار کرد: دنیا باید به سمت نظام حقوق بی طرف برود تا آرامش را به ملتها هدیه بدهد و وقت آن رسیده سازمان ملل از جانبداری و اقدامات یک سویه دست بردارد و به رسالت خود در محاکمه جنایتکاران بزرگ عمل کند.
آیت الله دری نجف آبادی توضیح داد: در شرایطی که مردم فلسطین و غزه زیر آتش و بمب بودند ، مردم جهان فاجعه داعش در عراق را نیز نظاره کرد که متاسفانه خودسری و عمق جنایان این گروه تروریست از مرز لبنان تا اربیل در عراق را آلوده کرده است.
وی اظهار کرد: اعضای این گروه به هیچ ضابطه قانونی و دینی پایبند نیستند و نه تنها مسلمانان که مسحیان و کردها را نیز به خاک و خون می کشند.
امام جمعه اراک با تبریک روز خبرنگار (17 مردادماه) افزود: خبرنگاران در وضعیت جنگ نرم دشمنان در صف مقدم تهدیدهای دشمن هستند و به عنوان گروهی نخبه و پیشرو همواره با تعهد و بدون کمترین توقع در صحنه هستند و از ارزشهای انقلاب و دین و حریم ولایت دفاع می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: خبرنگارانی که در انعکاس واقعیتهای جهان اسلام و کشورهای تحت ستم قلم می زنند بزرگترین جهاد را انجام می دهند .
وی توضیح داد: جهاد در راه خدا تاکید دین مبین اسلام است و در سالی که مدیریت جهادی سرلوحه امور آن تعریف شده باید به مفهوم جهاد در تمامی ابعاد و لایه های زندگی فردی ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداخته شود.
وی یادآور شد: جهاد لباسی از تقوا است که راه نفوذ دشمن فکری و فیزیکی را سد می کند و جامعه را از تهدیدهای نرم و سخت دشمنان و حرکتهای خزنده و خطرناک مصون می کند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: اقتدار امروز نظام از مقاومت هوشمندانه ، ولایتمداری و اعتقاد به فرهنگ جهاد و شهادت است و امروز نیز ملتهای تحت ستم منطقه در سایه الگو برداری از بیداری اسلامی، جهاد و مقاومت را در سرلوحه کار خود دارند.
وی تصریح کرد: نباید جازه داده شود تا فضای معنوی دنیای اسلام به عرصه جولان دشمنان تبدیل شود و هر کس باید با هوشیاری در برابر تهدید دشمن در منطقه بایستد.
تبریک هفته فنی حرفه ای و کارآفرینی و تکیه بر اعطای خون به عنوان عملی انسان دوستانه از جمله موضوعات دیگر در خطبه های نماز جمعه اراک بود.ک/2
560/559



17/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن