تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803631373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با توجه به کمبود منابع آبي تغيير الگوي معيشت تنها راه خروج شهرستان ارسنجان از بن بست است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۱ق.ظ)
استاندار فارس: با توجه به کمبود منابع آبي تغيير الگوي معيشت تنها راه خروج شهرستان ارسنجان از بن بست است استاندار فارس گفت: چهره مناطق شهرستان ارسنجان افسرده و فاقد نشاط اقتصادي و توليدي است و بايد تعاوني هاي مردمي و توليدي براي تغيير الگوي کسب در آمد در اين نقاط ايجاد شود.
به گزارش خبرگزاري موج، احمدي استاندار فارس در جمع مردم در روستاي کتک از توابع شهرستان ارسنجان ضمن ابراز تاسف از برچيده شدن چهره سبز و توليدات کشاورزي از منطقه، اظهار داشت: رخت بر بستن رونق اقتصادي، کشاورزي و نبود صنايع توليدي در اين نقاط حرفي براي گفتن باقي نگذاشته است؛ اما با اين وجود بايد از توان نيروهاي خلاق، کارآمد، ابتکار گر و فعال براي بهبود شرايط مختلف منطقه و توسعه همه جانبه آن استفاده و در اين راستا برنامه ريزي کنيم.
وي ادامه داد: کشاورزي که روزگاري شغل اجدادي مردمان منطقه ارسنجان به شمار مي رفت ، با توجه به خشکسالي و کمبود منابع آبي ديگر پاسخگوي مشکلات و تامين مايحتاج مردم اين منطقه نيست و با توجه به نبود منابع آبي چاره اي جز تغيير الگوي معيشت وجود ندارد.
رييس شوراي توسعه و برنامه ريزي استان فارس با اشاره به آبگيري سد سيوند عنوان کرد: دولت از گذشته براي تامين منابع آبي مورد نياز مردم منطقه ارسنجان برنامه ريزي هاي گسترده اي را انجام داده و احداث سد سيوند نيز براساس همين برنامه ريزي ها صورت گرفته است، اما متاسفانه با توجه به خشکسالي اخير امکان جمع آوري آب در پشت سد وجود ندارد و استفاده از منابع آبي آن امکان پذير نيست.
استاندار فارس افزود: شبکه آبرساني از شسد سيوند تا مناطق زير دست احداث شده است اما متاسفانه آبي براي انتقال به اين شبکه ها وجود ندارد؛ بنابراين اگر فرض را بر ادامه بحران کم آبي و خشکسالي بگيريم و با توجه به کمبود منابع آبي تغيير الگوي معيشت تنها راه خروج منطقه از بن بست است.
احمدي تاکيد کرد: بايد در منطقه تعاوني هاي مردمي و توليدي تشکيل شود و با جمع آوري سرمايه هاي سرگردان مردم، ذخيره سازي سرمايه در حساب هاي مشترک و ارائه و تامين تسهيلات مشاغل خانگي راه درآمد ساکنان براي گذاران زندگي را تغيير دهيم.
وي تصريح کرد: فرض کنيم کشاورزي رونق دوباره گيرد ؛ اما با توجه به قرار گرفتن کشور در منطقه گرم و خشک، معتقديم کشاورزي به تنهايي نمي تواند بار معيشت مردم را از زمين بلند کند.
نماينده عالي دولت تدبير و اميد در فارس در پايان اظهار داشت: بايد با تعريف الگوهاي صنعتي و توليدي و با هدف رونق صنعتي شهرستان ارسنجان را جان دوباره ببخشيم و به همين منظور در شوراي توسعه و برنامه ريزي استان و شهرستان راه حل هايي را تدوين و دنبال مي کنيم.
همچنين يادآور مي شود با حضور استاندار فارس کلنگ گازرساني به يازده روستا با اعتبار 28 هزار و 203 ميليون ريال به زمين زده شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن