تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری ام اس و سرطان در استان اصفهان رو به افزایش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیماری ام اس و سرطان در استان اصفهان رو به افزایش است اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا در این استان گفت: رشد بیماری هایی مانند ام اس و انواع سرطان در چند سال اخیر در این استان افزایش یافته است.


به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور در جلسه شورای برنامه ریزی استان اصفهان که عصر چهارشنبه با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهوری برگزار شد افزود: مشکل اساسی استان ما زیست محیطی است و حتی تعداد روزهای آلوده هوای اصفهان بیشتر از تهران است.
وی با اشاره به فعالیت دو نیروگاه در اصفهان اظهار کرد: روزانه 500 تن گوگرد از این دو نیروگاه وارد هوای اصفهان می شود.
وی تصریح کرد: ما می خواستیم این نیروگاه ها را تعطیل کنیم اما بدلیل اینکه آنها برق سراسر کشور را تامین می کنند ، نمی شود این کار را کرد.
وی با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی هوا در اصفهان تدوین شده است گفت: مشکل ما این است که نیروگاه ها در گذشته ایجاد شده و بر اساس آمایش ملی ، سر جای خود نیستند.
استاندار اصفهان همچنین معضل اصلی استان را آب دانست و افزود: زاینده رود از رودخانه دائمی به فصلی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه روحیه مردم اصفهان بدلیل بی آبی رودخانه زاینده رود، مکدر شده است تاکید کرد: ما امکان احیای زاینده رود را با طرح و برنامه داریم اما نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

*** 30 سال چماق برخورداری خوردیم
استاندار اصفهان همچنین در این جلسه گفت: ما در 30 سال گذشته چماق برخورداری را خوردیم اما هیچ اعتباری به ما تخصیص نمی یابد.
زرگرپور افزود: استان هایی هستند که از 30 سال قبل اعتبارات ملی می گیرند اما هنوز هم هیچ تغییر و تحولی به خود نداده اند.
وی با بیان اینکه 10 درصد صنایع اصفهان در استان متولد شده است اظهار کرد: نیمی از آنها فعالیت نمی کنند و مابقی نیز با 25 تا 75 درصد ظرفیت خود کار می کنند.
وی با اشاره به تسهیلات یک هزار و 300 میلیارد تومانی که برای اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان در سال گذشته در نظر گرفته شد گفت: فقط یک چهارم آن جذب استان شد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال رقمی کمتر از سال گذشته برای این منظور پیش بینی شده است تاکید کرد: این تسهیلات باید بیشتر شود چراکه صنایع ما نیاز مبرم به آن دارند.
زرگرپور با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی سال 90 و 91 استان در محل خود مصرف نشد افزود: به ما گفته اند برای سال 93 اعتبارات فرهنگی چندانی وجود ندارد در حالیکه لازم است در سالی که به اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده به این موضوع توجه ویژه ای شود.
وی تصریح کرد: پروژه های ملی زیادی در استان در حال اجراست اما هزینه ملی برای آن پرداخت نمی شود.
وی به بخش حمل و نقل اشاره و اضافه کرد: 374 میلیون تن کالا در شریان های استان اصفهان حرکت می کنند که هفت و نیم برابر حجم بار استان است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تولید فولاد استان 15 میلیون تن و تولید سیمان، 9 میلیون تن است اظهار کرد: اما کمتر از 30 درصد آنها در داخل استان مصرف می شود.
وی جمعیت استان اصفهان را پنج میلیون و یکصد هزار نفر با رتبه سوم کشوری اعلام و اضافه کرد: ما با 106 شهر رتبه نخست کشور را در این زمینه داریم.
زرگرپور سهم اراضی استان اصفهان از کشور را 2.4 درصد و سهم محصولات کشاورزی را 6.6 درصد خواند و گفت: از 400 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، یکصد هزار هکتار از چرخه تولید حذف شده که منجر به محروم شدن 80 هزار خانوار از معیشت و ایجاد معضلات اجتماعی شده است.
وی همچنین با اشاره به 320 هزار دانشجو در استان اصفهان، آن را حائز رتبه دوم در این زمینه در کشور دانست و افزود: 27 درصد فراورده های نفتی و 10 درصد برق کشور در این استان تولید می شود.
معاون برنامه ریزی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: هیچ حمایتی از سوی وزارت نیرو درباره آب صورت نمی گیرد.
علیرضا همدانیان افزود: یک سری طرح ها را در این زمینه به طور مطالعاتی کار کردیم اما اعتباراتی برای آن وجود ندارد.
وی با بیان اینکه آب فولاد مبارکه و پالایشگاه های اصفهان 30 درصد کاهش یافته است اظهار کرد: اکنون در وضعیت نامناسبی قرار داریم.
وی تصریح کرد: 22 سال از ساخت ورزشگاه نقش جهان اصفهان می گذرد اما اعتبارات لازم برای اتمام آن را نداریم.
در این جلسه همچنین به سند راهبردی توسعه استان اصفهان و اهداف آن اشاره شد.
پ/7137/7148



16/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن