تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803213556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهديد داعش اربيل را به بغداد نزديك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تهديد داعش اربيل را به بغداد نزديك كرد
حمله گروه تروريستي داعش به برخي مناطق تحت كنترل كردهاي عراق و تصرف اين مناطق، اقليم كردستان را براي مقابله با دفع فتنه داعش به دولت بغداد نزديك كرده است. هر‌چند بارزاني از دولت عراق درخواست كمك نكرده اما نوري مالكي به نيروي هوايي عراق دستور داده است به كردها در مقابله با تروريست‌ها كمك كنند.


حمله گروه تروريستي داعش به برخي مناطق تحت كنترل كردهاي عراق و تصرف اين مناطق، اقليم كردستان را براي مقابله با دفع فتنه داعش به دولت بغداد نزديك كرده است. هر‌چند بارزاني از دولت عراق درخواست كمك نكرده اما نوري مالكي به نيروي هوايي عراق دستور داده است به كردها در مقابله با تروريست‌ها كمك كنند.
پس از آنكه گروه تروريستي دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) از روز شنبه به مناطق تحت كنترل كردها در استان نينوا در غرب عراق حمله كرد و بخشي از اين مناطق را تحت كنترل خود درآورد، پيشمرگان كرد براي مقابله با حملات داعش تدابير خاصي را اتخاذ كردند.
در همين راستا، نيروهاي پيشمرگ توانستند با تشديد عمليات خود عليه تروريست‌ها ناحيه ربيعه و گذرگاه ربيعه و سنجار را در مرزهاي عراق و سوريه مجدداً تحت كنترل خود درآورند. پيشتر افراد مسلح داعش ظرف مدت زمان كوتاهي توانستند مناطق استراتژيك در شمال غرب استان نينوا و در رأس آنها زمار، سنجار و ربيعه را تحت تصرف خود درآورند. اعضاي داعش همچنين بزرگ‌ترين سد عراق كه سد موصل است و ميدان نفتي عين زاله را تحت كنترل خود درآوردند. به گزارش فارس به نقل از سومريه نيوز، منابع عراقي اعلام كردند كه نيروهاي پيشمرگه با آغاز عمليات دوشنبه شب چندين تروريست داعش را كشتند. همچنين با حمله نيروهاي پيشمرگه چندين نفر از تروريست‌هاي داعش پا به فرار گذاشتند. از سوي ديگر، «قاسم عطا» سخنگوي دفتر فرماندهي كل نيروهاي مسلح نيز از نابودي مقرهاي گروهك تكفيري داعش در شهرستان سنجار واقع در غرب موصل خبر داد.
 سخنگوي نيروهاي پيشمرگه نيز خاطرنشان كرد كه اعضاي داعش از شهر سنجار عقب‌نشيني كرده و در اطراف آن مستقر شده‌اند. يكي از افسران نيروهاي پيشمرگه در مصاحبه با خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه عقب‌نشيني اعضاي داعش از مناطقي كه روز يك‌شنبه تحت تصرف خود درآورده بودند يك اقدام تاكتيكي بوده است. وي پيش‌بيني كرد كه نيروهاي پيشمرگه بتوانند مناطقي كه ظرف روزهاي اخير كنترل آن را از دست دادند مجدداً در دست بگيرند و همچنين كنترل سد موصل را كه بزرگ‌ترين سد عراق است، مجدداً در اختيار بگيرند.

آنچه درحال حاضر مهم به نظر مي‌رسد، اتحاد نوري مالكي نخست‌وزير عراق با كردهاي اقليم كردستان است. هرچند اختلافاتي بين مسعود بارزاني، رئيس اقليم كردستان عراق و نوري مالكي وجود دارد اما اكنون دفع فتنه داعش سبب شده تا دو طرف به كمك يكديگر بشتابند. اگرچه بارزاني مي‌گويد كه دولت عراق و نيروهاي خارجي به كردها در مقابله با داعش كمك نكرده‌اند اما از روز دوشنبه مالكي به ارتش و نيروي هوايي عراق دستور داده در حمله كردها به داعش به پشتيباني از كردها اقدام كنند. به گزارش ايسنا، به نقل از الجزيره، همچنين دولت اقليم كردستان عراق در درخواستي رسمي به واشنگتن خواهان مجهز شدن كردها به سلاح‌هاي پيشرفته براي مقابله با داعش شد. همچنين مسعود بارزاني روز سه‌شنبه فرمان گسيل ۱۰ هزار نيروي پيشمرگه به مناطق مختلف استان نينوا را با هدف بازپس‌گيري مناطق تحت اشغال داعش صادر كرد. بارزاني تأكيد كرد‌:«نيروهاي اقليم كردستان، وجب به وجب خاك سنجار را از تروريست‌ها بازپس خواهند گرفت‌.»
  تلفات سنگين داعش در سنجار
در پي حملات نيروي هوايي ارتش عراق به منطقه سنجار، ۲۰۰ تروريست گروهك تكفيري داعش كشته و ۱۵۰ نفر زخمي شدند. ‏ به گزارش پايگاه المسله عراق، اداره اطلاعات نظامي عراق روز سه‌شنبه از كشته و زخمي شدن ‏‏350 عنصر تروريستي داعش در شهرستان سنجار خبر داد. ‏ به گزارش اين اداره، همچنين نيروي هوايي پس از هماهنگي با اداره اطلاعات نظامي، محل تجمع تروريستي گروهك داعش در سنجار را ‏مورد هدف قرار دادند و تلفات سنگيني را به داعش وارد كردند. نيروهاي امنيتي عراق با حمايت مردمي و عشاير اين كشور، عمليات نظامي گسترده‌اي را در مناطقي كه ‏تروريست‌هاي داعش حضور دارند، آغاز كرده‌اند. ‏
  مالكي تنها نامزد نخست‌وزيري است
شبكه خبري العالم ديروز گزارش داد كه غير از نوري مالكي هيچ نامزد ديگري رسماً براي نخست‌وزيري عراق معرفي نشده است. بر اساس اين گزارش، غير از ائتلاف دولت قانون به رهبري مالكي، تشكل ديگري در مجلس عراق قادر نخواهد بود نامزدي براي نخست‌وزيري معرفي كند زيرا اين تشكل بزرگ‌ترين تشكل مجلس است و براساس قانون اساسي اين مسئوليت بر عهده اعضاي اين تشكل است. دولت قانون بخشي از ائتلاف ملي به شمار مي‌رود و اين ائتلاف جلسه‌اي در اين خصوص برگزار نكرده است. دولت قانون رسماً به رياست مجلس عراق اعلام كرده است كه اكثريت كرسي‌هاي مجلس را در اختيار دارد. با توجه به ديدار روز گذشته مالكي با رئيس‌جمهور جديد عراق اين امر بيش از پيش تحقق خواهد يافت. به گزارش پايگاه الغد برس، يك منبع عراقي از برگزاري نشستي ميان «فؤاد معصوم» رئيس‌جمهورعراق و نوري مالكي خبر داد. به گزارش اين منبع، نوري مالكي براي بررسي آخرين تحولات سياسي عراق نشستي را با رئيس‌جمهور اين كشور برگزار كرد. اين منبع كه خواست نامش فاش نشود، افزود: اين نشست از ساعت 9 صبح آغاز شد و بدون اينكه نتايجش اعلام شود به پايان رسيد. هرچند پارلمان عراق انتخاب نخست‌وزير جديد را به روز پنج‌شنبه (23 مرداد) موكول كرده است اما بر اساس آنچه از شواهد بر‌مي‌آيد، نوري مالكي تنها نامزد نخست‌وزيري است و به احتمال زياد براي سومين بار در اين پست ابقا خواهد شد.
  نصرالله: داعش خيلي زود از هم مي‌پاشد
سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، با بيان اينكه گروه داعش نمي‌تواند مدتي طولاني دوام بياورد و طرح اين گروه رو به سقوط است، گفت‌:«داعش نمي‌تواند روي خاك عراق دولتي ايجاد كند‌.» به گزارش ديروز روزنامه السفير لبنان، با وجود پيشروي گروه ‌تروريستي داعش در لبنان اما نصرالله معتقد است كه هيچ‌گونه مكان واقعي براي اين گروه‌ها در لبنان وجود ندارد و داعش نمي‌تواند مدتي طولاني دوام بياورد و خيلي زود از هم مي‌پاشد. نصرالله همچنين معتقد است تجارب و حقايق ثابت مي‌كند كه داعش نمي‌تواند دولتي روي خاك عراق ايجاد كند و حتي اهل تسنن حاضر نيستند حكومت داعش را بپذيرند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن