تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816483739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غزه امتحاني بزرگ براي مدعيان حقوق بشر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: غزه امتحاني بزرگ براي مدعيان حقوق بشر است
وضعيتي كه در جهان مشاهده مي‌كنيم، به شناخت ماهيت مدعيان حقوق بشر كمك مي‌كند، چراكه آنها در صحنه عمل با جنايات رخ داده در فلسطين و غزه برخوردي كاملاً دوگانه و ابزاري دارند، بنابراين وضعيت موجود در اين كشور‌ها يك امتحان بزرگ براي مدعيان حقوق بشر است


وضعيت فلسطين و غزه يك امتحان بزرگ براي كشورهاي مدعي حقوق بشر است و اين وضعيت به شناخت ماهيت دروغين آنها كمك مي‌كند، چراكه اين مدعيان، در صحنه عمل برخوردي كاملاً دوگانه و ابزاري دارند.
آيت‌الله «صادق آملي لاريجاني» رئيس قوه قضائيه روز گذشته در همايش روز جهاني «حقوق بشر اسلامي و كرامت انساني» اظهار داشت: اميدواريم اين همايش و سلسله بحث‌ها به پيشرفت حقوق بشر كمك كند، چراكه مسئله حقوق بشر براي تبيين شناخت نسبت ما با جهان اهميت بالايي دارد.
وي ادامه داد: از دو منظر مي‌توان به مسئله حقوق بشر نگاه كرد، يك بحث مباني نظري است كه بدون داشتن آن نمي‌توان انتظار داشت به صورت مستمر و مؤثر بحث‌هاي حقوق بشري در جوامع رشد داشته باشد و مسئله ديگر بحث اجرايي كه اعلاميه حقوق بشر را در بر مي‌گيرد كه اين مهم گاهي ابزار سياسي شده كه كشورهاي سلطه‌گر از آن استفاده مي‌كنند.
    برخورد دوگانه مدعيان حقوق بشر در غزه
آيت‌الله آملي لاريجاني در ارتباط با وضعيت اجرايي حقوق بشر در دنيا و سوءاستفاده‌اي كه از آن به عنوان يك ابزار مي‌شود، تصريح كرد: وضعيتي كه در جهان مشاهده مي‌كنيم، به شناخت ماهيت مدعيان حقوق بشر كمك مي‌كند، چراكه آنها در صحنه عمل با جنايات رخ داده در فلسطين و غزه برخوردي كاملاً دوگانه و ابزاري دارند، بنابراين وضعيت موجود در اين كشور‌ها يك امتحان بزرگ براي مدعيان حقوق بشر است و اين در حالي است كه كودكان، زنان و مردان بيگناه همه درگير جنايات رژيم غاصب صهيونيستي هستند، آنها از حقوق بشر فقط براي فشار آوردن به كشورهاي در حال سلطه استفاده مي‌كنند.
    مدعيان، حقوق بشر را براي اميال پليد خود مي‌خواهند
رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه اعلاميه جهاني حقوق بشر در دست مدعيان آن تبديل به كاغذ پاره‌اي شده است، تصريح كرد: اين اعلاميه فقط براي فشار آوردن به كشورهاي در حال توسعه است، به طوري كه در بحرين مردم براي داشتن يك رأي مي‌جنگند و در عين حال كسي هم به داد آنها نمي‌رسد.
وي افزود: نسل كشي كه در اين سرزمين روي داده مورد توجه جامعه بشري است چراكه نشان مي‌دهد مدعيان حقوق بشر، حقوق بشر را نه براي بشر، بلكه براي اميال پليد خود مي‌خواهند. آنها غزه را تحت وحشتناك‌ترين حملات قرار داده و مدارس و بيمارستان‌ها را تخريب مي‌كنند.
    كشورهاي اسلامي بايد نهادهاي حقوق بشري راه بيندازند
آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح كرد: رژيم غاصب صهيونيستي تحت حمايت امريكا و مدعيان حقوق بشري است كه ادعايشان گوش دنيا را كر كرده.
 او گفت:  به صهيونيست‌ها جايزه ۲۵۰ ميليون دلاري مي‌دهند، جايزه‌اي كه واقعه سال ۶۰ را به ياد من آورد كه طي آن در جرياني ۳۰۰ نفر در هواپيماي ايراني مورد حمله قرار گرفتند و از ژنرال امريكايي و مسئول اين حادثه تشكر شد!
رئيس دستگاه قضا خاطرنشان كرد: ابزارهاي عملي، فعلي و نافذ در حقوق بشر مقوله مهمي است و به دليل برخوردهاي دوگانه نمي‌توان اين موضوع را به مدعيان حقوق بشر واگذار كرد، از طرف ديگر ما نبايد مسئله مهم و ارزشمند حقوق بشر را به خاطر سوءاستفاده‌هاي آنان كنار بگذاريم و كشورهاي اسلامي بايد در فكر راه انداختن نهادهاي جامع بين خودشان باشند.
آيت‌الله آملي لاريجاني ادامه داد: در بحث‌هاي نظري وقتي به تبيين مباني و مبادي يك بحث مي‌پردازيم، بحث‌ها به عمق كشيده مي‌شود و اين در حالي است كه غربيان مي‌گويند در بحث حقوق بشر وارد مباحث نظري نشويم، چراكه در اين صورت اختلاف نظر‌ها فراوان است، اما به اعتقاد بنده بدون داشتن مباني محكم و دقيق اين قبيل قرارداد‌ها تحميلي مي‌شود و دوام نمي‌آورد. وي افزود: از جمله مسائلي كه در بحث حقوق بشر با آن مواجهيم تبيين حق بشر و ماهيت آن است و با وجود اينكه غربيان حق و تمام حقوق را قراردادي مي‌دانند كه به نظري پوزيتيويستي معروف است، اما به نظر بنده مي‌توان آن را نقض كرد.
رئيس دستگاه قضا در پايان خاطرنشان كرد: كساني كه اعلاميه حقوق بشر را نگاشته‌اند، چه تعمدا و چه غفلت‌آميز، حقوق بشر ثابت و دائمي را انشا و دولت‌ها را ملزم به رعايت آن كرده‌اند، اما بنده معتقدم كه ما فارغ از همه چيز نمي‌توانيم ادعاي حقوق بشر كنيم، چراكه تصوير مادي و تصوير ديني و قرآني از انسان، متفاوت است.

اعطاي جايزه حقوق بشر اسلامي به رئيس بيمارستان كودكان «النصر» غزه


ستاد حقوق بشر با صدور بيانيه‌اي به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني حقوق بشر اسلامي و كرامت انساني از اعطاي اولين جايزه حقوق بشر اسلامي به رئيس بيمارستاني در غزه خبر داد.
دكتر جواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر ديروز در حاشيه همايش حقوق بشر قوه قضائيه در جمع خبرنگاران با بيان اين خبر گفت:آنچه در غزه اتفاق مي‌افتد مصداق كامل جنايات جنگي و انساني است.  اين ادعا كه اسرائيل حق دفاع از خود را دارد، امري بي‌ربط است و بر اساس منشورهاي حقوقي معتبر، اسرائيل اشغالگر محسوب مي‌شود و حق مردم فلسطين است كه با اسرائيل درگير شود. ادعاهاي رژيم صهيونيستي بر اساس اسناد باطل است و تعيين كميسيون تشخيص واقعيت امري مضحك است، در همين زمينه كشورهاي اسلامي حق ورود به مسئله غزه را دارند و نظر ما اين است كه دادگاه بدون فوت وقت بايد تشكيل شود و دادستان و قضات اين دادگاه از لحاظ مدارك كمبودي ندارند. وي افزود: براي باز كردن بنادر غزه نبايد منتظر مصوبه بود، چراكه توان كشورهاي اسلامي بيش از اينها است و اگر ما همين فردا بخواهيم بنادر غزه را افتتاح كنيم، نياز به مجوز بين‌المللي نداريم. لاريجاني ادامه داد: تدوين حقوق بشر اسلامي در حفظ كرامت و حقوق انساني مسلمين امري ضروري است. اقدام ايران براي دفاع از حقوق مردم فلسطين، طرح مسئله در دادگاه‌هاي بين‌المللي است. اولين جايزه حقوق بشر امسال را به رئيس بيمارستان تخصصي كودكان غزه داده‌ايم كه اين هديه ارزش 30 هزار يورويي دارد. اين جايزه هر سال به كسي كه بيشترين فعاليت حقوق بشري را داشته باشد، اهدا مي‌شود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن