تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805813998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیخ فضل الله نوری خواستار اجرای مشروطیت براساس دستورات اسلام بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه مازندران:
شیخ فضل الله نوری خواستار اجرای مشروطیت براساس دستورات اسلام بود خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیخ فضل الله نوری می دیدند مشروطه دارد ماهیت شرقی و غربی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: ایشان دیدند هر گروهی می خواهد آن را به سمت کشوری سوق بدهند که به صورت علنی اظهار کرد اگر بنای مشروطه بر حفظ دولت اسلامی است پس چرا یک عضو آن از روسیه پول می گیرد و عضو دیگرش از انگلیس که نباید این گونه باشد.



حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور ،  با گرامی داشت یاد و نام آیت الله شیخ فضل الله نوری، گفت:  14 مرداد سالگرد نهضت مشروطه است که سه سال پس از پا گرفتن انقلاب مشروطه آیت الله شیخ فضل الله نوری را با یک دسیسه ناجوانمردانه محکوم به اعدام کردند.
وی با اشاره به این که در اثر این جریان می خواستند انقلاب ارزشمند مشروطه را از مسیر و اهدافش منحرف و دور سازند، بیان داشت: این انقلاب که با زحمات و روشنگری های علمای اسلامی در بلاد اسلامی و افشای فساد و استبداد دربار از سوی خطباء و مبلغان دینی و با به سطوح در آمدن مردم از ظلم و ستم و بی عدالتی شاهان قاجار به وقوع پیوست چندان دوام نیاورد.
امام جمعه چمستان، افزود: با غفلت مردم و فاصله گرفتن تعدادی از انقلابیون و خستگی روحانیان انگیزه بخش سیاسی به مردم مواجه شد که نتیجه اش آن می شود.
حجت الاسلام جباری، تصریح کرد: شیخ فضل الله نوری یکی از علمای تراز اول تهران و از رهبران بزرگ مشروطه که هزینه زیادی برای این انقلاب انجام داد و از مخالفان مشروطه قلمداد و معرفی می شود.
وی با اشاره به این که آیا به طور واقع شیخ شهید مخالف مشروطه بودند و چرا این چنین وانمود کردند، گفت: یک علت به سبب آن بود که شیخ الله نوری می گفتند باید قوانین مشروطه کاملاً منطبق بر دستورات اسلام و شرع مقدس باشد و از طرفی تشکیل مجلس شورای نظام مشروطه بایستی با حضور و مدخلیت علمای دین شناس صورت گیرد.
استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: شیخ فضل الله نوری بیان می داشت ما مجلس شورایی را می خواهیم که بر اساس اسلامیت باشد و برخلاف شرع قانونی مصوب نکند.
امام جمعه چمستان با بیان این که شیخ فضل الله نوری می دیدند مشروطه دارد ماهیت شرقی و غربی پیدا می کند، خاطرنشان کرد: ایشان دیدند هر گروهی می خواهد آن را به سمت کشوری سوق بدهند که به صورت علنی اظهار کرد اگر بنای مشروطه بر حفظ دولت اسلامی است پس چرا یک عضو آن از روسیه پول می گیرد و عضو دیگرش از انگلیس که نباید این گونه باشد.
امام جمعه چمستان با بیان این که شیخ فضل الله نوری بیان می داشت اسلام آمد تا دستوراتش دنیا را بر مبنای عدل و داد و شورا رهبری کند، ادامه داد: چه شده است که دستور عدل ما از پاریس و نسخه شورای ما از انگلیس می آید.
وی، تصریح کرد: این مخالفت های شیخ سبب آن اتهام بزرگ بر آن شخصیت بزرگوار شد که او مدافع استبداد است و چنان فضای سنگینی را علیه او دشمنان خارجی و روشنفکران غرب زده داخلی و بسیاری از عوام الناس به وجود آوردند که جای امنی برای ایشان یافت نمی شود.
حجت الاسلام جباری با بیان این که  پیشنهاد پناهندگی از سفارت روس و انگلیس به ایشان داده شد، گفت: شیخ فضل الله نوری فرمودند کسی که هفتاد واندی سال زیر پرچم امام زمان زندگی کرده هرگز زیر پرچم دشمنان ایشان  قرار نمی گیرد.
وی بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.
امام جمعه چمستان در پایان، تصریح کرد: تامل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز برای آشنایی نسل نو وظیفه ای سنگین بر دوش متعهدان و نهادهای فرهنگی است./1314/ت302/ب



۱۳۹۳/۵/۱۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن