تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803934100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه اردوغان از حوادث غزه برای اهداف سیاسی خود بهره می‌برد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چگونه اردوغان از حوادث غزه برای اهداف سیاسی خود بهره می‌برد؟
حوادث اخیر غزه و تهاجم نیروهای نظامی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین، واکنش های مختلفی را در عرصه بین المللی به همراه داشته و مواضع مختلفی در قبال آن اتخاذ شده است. در این میان، به نظر می رسد نخست وزیر ترکیه مطابق معمول سعی دارد از یک واقعه پیش آمده در عرصه بین المللی به نفع خود استفاده کرده و منافع سیاسی خود را از طریق آن تأمین نماید.
کد خبر: ۴۲۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷ - 05 August 2014



چگونه اردوغان از حوادث غزه برای اهداف سیاسی خود بهره می‌برد؟
حوادث اخیر غزه و تهاجم نیروهای نظامی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین، واکنش های مختلفی را در عرصه بین المللی به همراه داشته و مواضع مختلفی در قبال آن اتخاذ شده است. در این میان، به نظر می رسد نخست وزیر ترکیه مطابق معمول سعی دارد از یک واقعه پیش آمده در عرصه بین المللی به نفع خود استفاده کرده و منافع سیاسی خود را از طریق آن تأمین نماید.


به گزارش «تابناک»، سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی به بررسی مواضع رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در قبال حوادث غزه پرداخته و می نویسد موضوع غزه، به یکی از موضوعات محوری در مبارزات انتخاباتی اردوغان برای کسب جایگاه ریاست جمهوری ترکیه تبدیل شده است. در همین راستا، وی ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم اسرائیل در غزه، مواضع مخالفان سیاسی خود را نیز زیر سوال برده است.


اردوغان در یکی از جدیدترین گردهمایی های انتخاباتی خود، از اکمل الدین احسان اوغلو، رقیب خود در انتخابات انتقاد کرد. وی با اشاره به انتقادات احسان اوغلو که گفته بود نمی توان تنها با صدور بیانیه و حمایت لفظی، به حمایت از مردم غزه پرداخت، اظهار داشت: «آیا کشور دیگری به جز ترکیه وجود دارد که تلاشی در این زمینه انجام داده باشد؟... ما هم لفظاً و هم عملاً حمایت خود را ابراز می کنیم. باید پرسید که خود او (احسان اوغلو) برای آن ها چه کار کرده است؟».


اردوغان افزود: «زمانی که فلسطین جایگاه عضویت ناظر را در سازمان ملل به دست آورد، من آنجا بودم و کنار محمد عباس نشسته بودم. عباس هنوز هم هرجا می رود به این موضوع اشاره می کند که من تنها کسی بودم که آن روز کنارش بودم. آن روز تو به عنوان دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی کجا بودی؟».


در مقابل، احسان اوغلو ضمن ابراز تأسف از مواضع اردوغان، بار دیگر تأکید کرده که موضوع غزه نباید با مقاصد سیاسی مورد استفاده قرار گیرد. وی افزوده: «صدور بیانیه یا محکوم کردن اسرائیل کافی نیست. ما می توانیم از جنبه احساسی، مردم خود یا دیگر کشورها را خشنود کنیم؛ اما این روش برای تأمین نیازهای مردم غزه و یا پایان دادن به رنج آن ها صحیح نیست». وی همچنین ضمن محکوم کردن چندباره رژیم اسرائیل، تأکید کرده وی آن گونه که اردوغان ادعا می کند، دوست این رژیم نیست. 


علاوه بر این، نکته دیگری که اردوغان به آن توجه ندارد، میزان ارتباط ترکیه با مسائل مربوط به جهان عرب و جایگاه این کشور در موضوعات مختلف مربوط به این حوزه است. منتقدان اردوغان می گویند وی باید جایگاه ترکیه در این موضوع را شناخته و درک کند که تنها می تواند در فرایند بازگشت آرامش به غزه، یک میانجی و تسهیل کننده باشد، نه نقش آفرین اصلی و نهایی.


از سوی دیگر و در همین زمینه، باید اشاره کرد که در عمل، آنچه از سوی احسان اوغلو مورد اشاره قرار گرفته صحیح است و حمایت های دولت آنکارا از مردم غزه از حد لفظ پردازی و صدور بیانیه فراتر نرفته و در عمل، اقدام جدی و واقعی از سوی دولت اردوغان در زمینه کمک به غزه انجام نگرفته است. جالب اینکه وی مدعی است «هیچ کشور دیگری» به جز ترکیه در عمل کاری برای کمک به مردم فلسطین انجام نداده است!


به هر حال، به نظر می رسد این بار نیز مطابق معمول، نخست وزیر ترکیه سعی دارد ضمن مصادره حقایق به نفع خود و استفاده داخلی از یک واقعه بین المللی، دستور کار سیاسی خود را در موضوع غزه دنبال کند. دستور کاری که هدف نهایی آن پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ترکیه است.  














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن