تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک عضو مسلمان کابینه انگلیس دراعتراض به سیاست های لندن در قبال غزه استعفا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک عضو مسلمان کابینه انگلیس دراعتراض به سیاست های لندن در قبال غزه استعفا کرد لندن– ایرنا- ˈسعیده حسین وارثیˈ اولین زن مسلمان عضو کابینه انگلیس روز سه شنبه در اعتراض به سیاست های دولت این کشور در قبال بحران غزه، از سمتش استعفا کرد.


به گزارش ایرنا، وارثی در سال 2010 میلادی به عنوان وزیر مشاور وارد کابینه دیوید کامرون نخست وزیر این کشور شد و در سال 2012 میلادی هم به عنوان مشاور در دستگاه سیاست خارجی و همچنین مشاور در امور مذهب و اجتماعات، در کابینه انتخاب گردید.
وی روز سه شنبه طی یادداشتی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت ˈ دیگر نمی تواند بیش از این از سیاست های دولت انگلیس ˈ در قبال غزه حمایت کند.
این عضو کابینه که پیشتر رییس حزب محافظه کار انگلیس بود،همچنین اضافه کرد: از اینکه از سمتش کناره می گیرد، عمیقا متاسف است.
وی در یادداشت توئیتری اش افزود: امروز صبح ( سه شنبه ) من در نامه ای به نخست وزیر با تاسف تمایلم را برای استعفا اعلام کردم. من دیگر نمی توانم از سیاست دولت انگلیس در قبال غزه بیش از این حمایت کنم.
سعیده حسین وارثی که اصالتا پاکستانی است و در انگلیس بزرگ شده، در دانشگاه لیدز درس خوانده و پیش از حضور در دنیای سیاست،وکیل بوده است.
وی که در وزارت خارجه انگلیس نیز فعالیت داشته پیشتر خواستار اقدامات بیشتر جامعه بین الملل برای پایان دادن به بحران غزه شده بود.
این زن سیاستمدار مسلمان همچنین در 21 جولای در توئیتر نوشت: باید کشتار افراد بیگناه در غزه متوقف شود. باید از هر دو طرف این درگیری خواست که به جنگ خاتمه دهند.
وی همچنین طی یادداشت دیگری در توئیتر افزود: نمی توان صرفا با ابراز تاسف برای غزه، سیاست های خودمان را درقبال کشته شدن افراد بیگناه در غزه توجیه کرد.
انعکاس گسترده فجایع صورت گرفته در غزه در رسانه های گروهی انگلیس، سبب شده است افکار عمومی این کشور بشدت علیه رژیم صهیونیستی برانگیخته شود.
فشار افکارعمومی، احزاب مخالف و نیز گروه های مدنی ضد جنگ باعث شده است مقامات ارشد انگلیس مواضع آشکارتری در قبال مسایل غزه بگیرند. ˈفیلیپ هاموندˈ وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا طی اظهارنظری غیرمنتظره، با بیان اینکه ˈ درد و رنج مردم فلسطین غیر قابل تحملˈ است اعتراف کرد که افکار عمومی این کشور ˈعمیقاˈ از آنچه در غزه می گذرد، ناراحت هستند.
ˈاد میلیبندˈ رهبر حزب مخالف کارگر، در این میان ˈدیوید کامرونˈ را به سکوت توجیه ناپذیر در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه متهم کرد.
میلیبند با صدور بیانیه ای که روز یکشنبه در ایندیپندنت منتشر شد، اعلام کرد: سیاست کامرون در مخالفت نکردن با بمباران نوار غزه توسط اسرائیل نادرست بوده و همچنین سکوت وی در برابر کشتار صدها فلسطینی بی گناه به دلیل بمباران اسرائیل برای همه مردم انگلیس و جامعه جهانی توجیه ناپذیر است.
وی افزود: چشم انداز صلح بسیار تاریک به نظر می رسد و جامعه بین المللی باید برای متقاعد کردن طرفین به منظور پایان خشونت ها و آغاز مجدد مذاکرات معنی دار تلاش کند.
دولت انگلیس، میلیبند رهبر حزب کارگر را درپی انتقاد شدید از دیوید کامرون، به سیاسی کاری متهم کرده است.
اروپام ** 1552**9157**1485/1547



14/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن