تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815491429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده های نامشخص برای گازرسانی به دهلران/ رنجی که مردم دهلران با سیلندرهای گاز می کشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام
وعده های نامشخص برای گازرسانی به دهلران/ رنجی که مردم دهلران با سیلندرهای گاز می کشند
دهلران - خبرگزاری مهر: طرح گازرسانی به شهرستان دهلران بعد از چند سال هنوز آماده بهره برداری نیست و فقط در وعده ها سپری می شود، این در حالی است که مردم در این زمینه مشکلات زیادی برای تهیه سیلندر گاز دارند.



به گزارش خبرنگار مهر، بیش از چندین سال از مصوبه دولت نهم و دهم مبنی بر گازرسانی به شهرستان دهلران گذشته است، شهرستانی که خود دارای ذخایر ارزشمند نفت گاز است و متاسفانه مردم این شهرستان تاکنون هیچ گونه سودی عایدشان نشده است چرا که تمام ذخایر ازرشمند و طلای سیاهش با خطوط لوله به استان خوزستان پمپاژ می شود و بیشتر کارکنان چشمه خوش و بیات که از مناطق مهم نفتی کشور محسوب می شوند نیروهای غیر بومی هستند. از همه مهمتر مردم این شهرستان در کنار این تاسیسات عظیم متاسفانه از نعمت گاز شهری بی بهره هستند، سال گذشته بود که فرماندار وقت این شهرستان در بازدیدی که همراه خبرنگاران داشت در کنفرانس خبری خود عنوان کرد تا پایان سال مردم دهلران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و از آن زمان تاکنون هشت ماه گذشته ولی هنوز مردم این شهرستان از گاز بی بهر هستند و وعده مسئولین فعلا محقق نشده و مردم این شهرستان همچون گذشته سیلندرهای گاز را برروی دوش حمل می کنند .                                                                                              تکمیل عملیات خط انتقال به صورت جدی دنبال می شود فرماندار دهلران در این مورد گفت: طرح گازرسانی از سال 89 آغاز شده ولی به دلیل مشکلات مالی، ابنیه و تاسیسات نظامی در مسیر دچار وقفه ای طولانی مدت شده است امید علی سبزی در گفتگو با مهر بیان داشت: خط انتقال 20 اینچ گاز از خوزستان به ایلام که گاز شهرهای دهلران و آبدانان را تامین می کند، دارای 123 کیلومتر طول است که 44 کیلومتر آن در استان خوزستان قرار داردکه تا کنون حدود 120کیلیومتر مسیر سازی برای خط انتقال صورت گرفته است. وی بیان داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خط انتقال 76درصد است که حدود 81 کیلومتر این مسیر حفاری شده و از این میزان نوار حفاری 65 کیلومتر لوله گذاری و 90 کیلومتر جوشکاری صورت گرفته است. سبزی عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات  خط انتقال گاز کمبود لوله 20اینچ به طول 15کیلومتر است.

فرماندار دهلران اظهار داشت: تکمیل عملیات خط انتقال گاز به این شهرستان با جدیت  در حال پیگیری است،پیش بینی می شود، این طرح تا قبل از فصل سرما تکمیل و بهره برداری برسد. سبزی همچنین از پیشرفت 97 درصدی شبکه گاز شهر دهلران خبر داد و افزود: پنج هزار علمک باید در شهر دهلران نصب شود که تاکنون کار نصب چهار هزار پانصد علمک به اتمام رسیده است. وی بیان داشت: نصب علمک و شبکه گاز شهری در بخش موسیان نیز به پایان رسیده و گازرسانی به روستاهای بخش های موسیان، مرکزی و بخش های پهله و سراب میمه نیز در مرحله مطالعاتی است. سبزی تصریح کرد: حدود ٩٠ درصد منابع نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام قرار دارد و فعالیت میدان های مشترک با عراق، باعث شده موقعیتی خاص و استراتژیک در این استان ایجاد شود که بیشتر این نفت و گازها در شهرستان دهلران است و همین امر موجب شده  این شهرستان به عنوان قطب مهم اقتصادی استان ایلام و کشور  محسوب شود. وی عنوان کرد: روزانه ١٨٠ هزار بشکه نفت در میادین آبان، چشمه خوش، پایدار، پایدار غرب و دالپری تولید می شود  و فرآوری این چاه ها به وسیله دو خط لوله ١٨ و ٢٠ اینچ به طول ١٥٣ کیلومتر به واحد بهره برداری استان خوزستان انتقال داده می شود. فرماندار دهلران گفت: خوشبختانه نگاه دولت تدبیر وامید واز طرفی دیگر نگاه مسئولان ارشد استان در خصوص تکمیل پروژه های مختلف در استان نگاه بسیار مثبت وبرمبنانی کار کارشناسی است.
 
ویز نفت به شهرستان دهلران سفر می کند نماینده مردم در مجلس  شورای اسلامی گفت: متاسفانه حدود چهار سال از زمان کنگ زنی گازرسانی به شهرستانهای دهلران و آبدانان گذشته است. علی محمد احمدی در گفتگو با مهر گفت: روزانه  180 هزار بشکه از 200 هزار بشکه برابر با 91 درصد تولید نفت غرب کشور از چاه های این شهرستان برداشت می شود. نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به رغم اینکه این پروژه در قلب طرحهای مهر ماندگار قرارگرفت ولی متاسفانه به خاطر عدم توجه مسئولین این امر محقق نشد ومردم این دو شهرستان همچنان از سیلند گاز استفاده می کنند. وی بیان داشت: خوشبختانه مشکلات گازرسانی به شهرستانهای دهلران و آبدانان در پادگان دوکوهه و معارضان در خوزستان برطرف شده و با عبور لوله از کرخه تا اوایل فصل سرما عملیات گازرسانی به شهرستان تکمیل و مردم از نعمت گاز خانگی برخوردار خواهند شد. وی گفت: در هفته های آینده برای بررسی مشکلات حوزه های نفتی و گاز رسانی، وزیر نفت به شهرستان دهلران سفر خواهد کرد که امیدواریم در این سفر بخش عظیمی از مشکلات حل شود.
گاز رسانی از مطالبات اساسی مردم شهرستان دهلران است.

یکی از شهروندان دهلران گفت: خوشبختانه مسیر خط انتقال گاز از سمت اندیمشک به شهرستان دهلران بسیار هموار است علی اکبری در گفتگو با مهر بیان داشت: باتوجه به وجود ذخایر عظیم نفت وگاز در شهرستان دهلران این انتظار را از مسئولین داریم که حداقل مردم را از نعمت گاز شهری برخوردار کنند. وی افزود: وقتی که مسئولین کلنگ زنی گاز رسانی به شهرستان دهلران را زدند عنوان کردند که در مدت زمان کوتاهی  این پروژه به سرانجام می رسد ولی متاسفانه باگذشت چندین سال هنوز این امر محقق نشده است این شهروند گفت: انتظار داریم مسئولین باجدیت و پیگیری مستمر کار گازرسانی که یکی از مطالبات اساسی مردم این شهرستان است را پیگری کنند تا مردم این شهرستان همانند دیگر مناطق کشور از نعمت گاز برخوردار شوند.
---------------
گزارش: مجتبی کاور
 


۱۳۹۳/۵/۱۴ - ۱۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن