تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803004204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصحاب مطبوعات واهالی قلم، خادمان خوبی برای تعالی جامعه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس کل دادگستری استان کرمان: اصحاب مطبوعات واهالی قلم، خادمان خوبی برای تعالی جامعه هستند خبر گزاری پانا:رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگراصحاب رسانه و اهالی قلم اهل جنجال، تخریب و مچ گیری نباشند، می توانند خادمان بسیار خوبی برای تعالی جامعه باشند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ مرداد ساعت 09:36



به گزارش خبر گزاری پانا،حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان در آستانه روز خبرنگار افزود: نقش قلم از نقش شمشیر، ثروت و شهرت به مراتب بالاتر و بیشتر است.
این مقام قضایی با بیان اینکه در حقیقت قلم وسیله ای برای انتقال تجربیات قرن ها و نسل های دیگر است، ادامه داد: در طول تاریخ و بواسطه قلم، عده ای عزیز شده و عده ای نیز به ذلت رسیده اند.
وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه به اعتبار در دست داشتن قلم، وظایف سنگینی را بر عهده دارند، عنوان کرد: در روایات دینی نیز از صدای قلم عالم به عنوان اقدامی ارزشمند یاد شده که بیانگر تاثیرگذاری آن در حوزه های مختلف است.
رییس کل دادگستری کرمان خاطرنشان کرد: از قلم می توان به عنوان فریاد ساکت یاد کرد که گزارشگر تاریخ نیز به شمار می رود.
وی گفت: درباره فجایعی که هم اکنون از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در غزه رخ می دهد نیز قلم های خوب و دلسوز می تواند بسیاری از موارد را در تاریخ ماندگار کنند و صحنه های معنوی و ارزشمند دوران دفاع مقدس نیز تاکنون به بهره گیری از ظرفیت قلم به خوبی ماندگار شده و می تواند ماندگارتر شود.
وی تاکید کرد: در حوزه های مختلف می بینیم که هر زمان افراد قلم به دست به دنبال تخریب بوده اند، قلم اثرگذاری خود را از دست داده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان، صداقت را مهمترین عامل در ماندگاری آثار حاصل از قلم دانست و ادامه داد: صداقت، واقعیت نویسی، ایجاد وحدت و امیدوار کردن مردم از مهمترین اصول در حوزه اطلاع رسانی به شمار می روند.
وی گفت: میانه روی موضوعی است که در تعریف و انتقاد همواره باید مد نظر قرار گیرد تا موارد مطرح شده به تملق یا تخریب گرایش پیدا نکند.
وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت های ویژه قلم، روحیه انتقاد پذیری را به عنوان یک کمال و انتقاد گری را به عنوان یک هنر در جامعه تبیین کرد.
مقام عالی قوه قضاییه در استان کرمان، گفت: رسانه ها باید به موضوع مخاطب شناسی توجه ویژه داشته باشند و بدانند که مطالب را برای چه کسی می نویسند و این مطالب چه آثاری را در جامعه ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: مخاطب شناسی یکی از شرایط یک خبرنگار خوب برای داشتن یک بستر مناسب اطلاع رسانی به شمار می رود.
وی استفاده از ادبیات فاخر و بهره گیری از تعابیر آمیخته با نزاکت را مورد تاکید قرار داد و گفت: خودداری از تخریب از دیگر اصولی است که رسانه ها همواره باید مد نظر داشته باشند زیرا تخریب، بدترین آفت سلامت اجتماعی جامعه محسوب می شود.
حجت الاسلام توکلی، انتشار یک خبر را مانند یک حکم قضایی دارای تبعات و حواشی مثبت یا منفی دانست و ادامه داد: همواره در جامعه به دنبال ایجاد آرامش و ارتقای احساس امنیت هستیم و رسانه ها سهم بزرگی در ایجاد امنیت اجتماعی و روانی دارند.
وی تاکید کرد: رسانه ها باید فضایی را ایجاد کنند که مردم و مسوولان از خدمات یکدیگر تقدیر کنند زیرا این امر موجب ایجاد انگیزه و ضامن برکت و رونق اجتماعی می شود.
وی از تلاش های تمامی رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری در استان کرمان تقدیر کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان کرمان در انعکاس سریع و مناسب اخبار حوزه قضایی تلاش های خوبی داشته است.
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: خبرگزاری ها به عنوان مرجع انتشار اخبار، زمینه اطلاع رسانی از سوی روزنامه ها و سایر رسانه ها را ایجاد می کنند.
وی تاکید کرد: باید با اطلاع رسانی مناسب و به موقع، جلوی بروز شایعات را گرفت.
حجت الاسلام توکلی، نداشتن روابط عمومی متخصص در دستگاه ها را یک نقص دانست و گفت: این واحد باید به صورت ویژه مورد توجه مدیران باشد.
وی ادامه داد: در دادگستری استان کرمان همواره تاکید فراوانی بر انعکاس اخبار و استفاده مناسب از ظرفیت های رسانه ها داشته ایم و در این رابطه به تقویت علمی و فنی روابط عمومی توجه ویژه ای شده است.
رییس دستگاه قضا در استان کرمان تاکید کرد: معتقدم با مطبوعات و رسانه ها بسیاری از خدمات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را می توان انجام داد.
وی درپایان اعلام داشت:قلم افرادبایددرخدمت مصالح مردم،نظام واخلاق باشد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن