تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821235563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأثير متغيرهاي کلان پولي بر قيمت سهام شرکت‌هاي گروه خودرو و ساخت قطعات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۳ (۴:۲۹ق.ظ)
تأثير متغيرهاي کلان پولي بر قيمت سهام شرکت‌هاي گروه خودرو و ساخت قطعات سهام يکي از اجزاي سبد دارايي مالي سرمايه گذاران مي باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، گزيده اي از مقاله تأثير متغيرهاي کلان پولي بر قيمت سهام شرکت‌هاي گروه خودرو و ساخت قطعات پذيرفته شده در بازار بورس اوراق بهادار تهران را در زير مرور مي کنيد.
از اين‌رو، شناخت عوامل تاثيرگذار بر ارزش اين دارايي، مورد توجه سرمايه گذاران است. تغييرات قيمت سهام در بورس، تنها ناشي از عوامل دروني شرکت ها مانند سود تقسيمي، سود خالص و جريانات نقدي شرکت منتشرکننده سهام و ... نيست بلکه عوامل غيردروني مانند متغيرهاي کلان اقتصادي نيز تأثير قابل توجهي بر تغييرات قيمت سهام دارند. صنعت خودرو در دنيا، يکي از راهبردي ترين صنايع مي باشد و در ايران، بعد از صنعت نفت، بيشترين سهم را در توليد ناخالص ملي دارد.
اين تحقيق با هدف مطالعه رابطه بين قيمت سهام شرکت هاي گروه خودرو و ساخت قطعات پذيرفته شده در بازار بورس تهران و متغيرهاي نرخ ارز و شاخص بهاي مصرف کننده که مربوط به بخش پولي اقتصاد مي باشند، انجام شده است. داده ها به صورت سالانه و براي دوره زماني 1389-1383 بوده و با استفاده از روش داده هاي تابلويي، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته اند.
نتايج تحقيق نشان مي دهد قيمت سهام اين شرکت ها با نرخ ارز، رابطه مستقيم و معني دار و با شاخص بهاي مصرف کننده رابطه معکوس و معني دار و با متغيرهاي کنترل، سود تقسيمي و درآمد واقعي شرکت ها رابطه مستقيم و معني دار دارد.
نويسندگان:
-علي اکبر ناجي ميداني
-سيده زهرا شاکري
-فاطمه کبري بطا














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن