تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819612420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس می‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور در کرمانشاه مطالبات معوقه بانک‌ها را ۸۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: لایحه خروج از رکود با فوریت یکشنبه آینده تقدیم مجلس می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹ - 04 August 2014


معاون اول رئیس‌جمهور در کرمانشاه مطالبات معوقه بانک‌ها را ۸۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: لایحه خروج از رکود با فوریت یکشنبه آینده تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، اسحاق جهانگیری دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، استاندار کرمانشاه و مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم از اینکه در سالگرد آغاز به کار دولت در جمع مردم کرمانشاه حاضر هستم.

 وی افزود: امروز جهان اسلام در شرایط تلخی قرار دارد چراکه جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه علیه مردم بی دفاع و مظلوم این منطقه سبب وقوع جنایات هولناکی علیه بشریت شده است که مجامع بین‌المللی به سادگی از کنار این جنایات عبور می‌کنند و برخی کشور‌های اسلامی نیز با سکوت خود تائیدکننده جنایات این رژیم اشغالگر هستند.

امنیت موجود در جمهوری اسلامی لنگر ثبات منطقه است

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه امنیت موجود در جمهوری اسلامی لنگر ثبات منطقه است، خاطرنشان کرد: منطقه جهان اسلام دچار بحران‌های فراوانی شده که گرفتاری مردم عراق، سوریه و لیبی از جمله این مسائل و مشکلات است و با مشاهده این مسائل باید قدردان نعمت آرامش و امنیت در کشور باشیم.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: تورم 40 درصد، رشد منفی 7 درصد، بیکاری فزاینده، بدهی‌های دولت به بخش‌های مختلف، بودجه نامتعادل 210 هزار میلیاردتومانی که در تیرماه همان سال مصوب شده بود از جمله مشکلات و گرفتاری‌ها در ابتدای دولت یازدهم بود.

جهانگیری تصریح کرد: سیاست خارجه جمهوری اسلامی در آن زمان، فضای نگران کننده‌ای را در آن زمان به وجود‌ آورده بود و تحریم‌های ظالمانه با هدف انفعال سیستم بانکی علیه کشور مصوب می‌شد و بخش‌های اصلی اقتصاد کشور همچون بیمه و کشتیرانی برای مختل‌شدن فعالیتشان از طریق تحریم‌ها، هدفگیری شده بودند، از سوئی نصف‌ شدن درآمد صادراتی نفت کشور هم بر مشکلات دولت یازدهم افزوده بود.

دولت مصمم به استفاده از همه نیرو‌های داخل نظام برمبنای عقلانیت و منطق است

وی با اشاره به وجود اختلافات در میان مدیران و مسئولان کشور در ابتدای دولت اظهار کرد: دولت یازدهم مصمم است که بر مبنای عقلانیت و منطق، از همه نیرو‌های داخل نظام برای حضور در صحنه مدیریت کشور استفاده کند؛ به‌واقع جایگاه دولتی و خصوصی جهت بروز استعداد‌های این نیرو‌ها، عرصه‌های مفیدی هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تمرکز دولت در کنترل تورم در آغاز فعالیت دولت یازدهم، گفت: سیاست کنترل تورم با جلوگیری از دست‌اندازی به منابع بانک مرکزی محقق شد چراکه در دو سال قبل بیش از 40 هزار میلیارد تومان، از منابع بانک مرکزی استفاده شده بود که تورم فزاینده و 40 درصدی را در کشور به وجود آورده بود.

هدفگذاری جدید در مسئله کنترل تورم از سوی دولت تدوین می‌شود

جهانگیری افزود: با تحقق سیاست‌های کنترل تورم، در تیرماه امسال و با گذشت یکسال از عمر دولت، تورم از 40 درصد به 25 درصد کاهش پیدا کرد و با توجه به اینکه کاهش تورم به 25 تا پایان سال برنامه ریزی شده بود، هدفگذاری جدید دولت در مسئله کنترل تورم از سوی دولت تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها، پرچالش‌ترین و پردغدغه‌ترین وظیفه دولت بود، ابراز کرد: ماهانه 42 هزار میلیارد تومان یارانه‌ میان مردم توزیع می‌شد که 11.5 هزار میلیارد تومان از این مبلغ، از محل بودجه کشور اختصاص می‌یافت و با توجه به کسری بودجه دولت در تامین آن دچار مشکلاتی بود.

 معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به طرح دولت برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت یازدهم از مردم خواست کسانی که نیازی به دریافت یارانه ندارند از ثبت نام خودداری کنند و با استفاده از منابع آزاد شده از هدفمندی یارانه‌ها، طرح تحول در نظام سلامت که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بود، در کشور اجرائی شد.

وی با بیان اینکه طرح تک نرخی کردن ارز از دیگر سیاست‌های اقتصادی دولت بود، خاطرنشان کرد: در این طرح نرخ ارز مرجع و مبادله‌ای، به صورت تک‌نرخی ادغام شد که با اجرای این طرح فساد‌های بسیاری، از عرصه اقتصاد کشور حذف شد چراکه در گذشته 22 میلیارد تومان از منابع مالی کشور در صرافی‌های کشور‌های همسایه هزینه می‌شد.

جهانگیری مبارزه با مفاسد اقتصادی را تصمیم دولت در طول فعالیت خود عنوان کرد و افزود: در گذشته به بهانه صادرات نفت، فردی چون بابک زنجانی 2 میلیارد و 600 میلیون دلار از پول کشور را به بهانه های مختلف در خارج از کشور نگه داشته است، براین اساس مبارزه با فساد در تمامی طبقات جامعه یکی از اهداف اصلی دولت است.

لایحه خروج از رکود یکشنبه آینده تقدیم مجلس می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور خروج از رکود را مسئله پیشروی دولت در سال جاری دانست و تاکید کرد: دولت مصمم است واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور از وضعیت رکود خارج شود، برای خروج کشور از رکود عوامل درگیر در این مسئله همچون تحریم‌ها، مدیریت و غیره بررسی شده و پس از تهیه بسته‌ای جامع، لایحه خروج از رکود با قید فوریت تا یکشنبه‌ آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

وی افزود: دولت تصمیم دارد فضای کسب و کار را برای فعالان اقتصادی فراهم کند که جلوگیری از دخالت‌های بی‌جای دولتی‌ها در فعالیت اقتصادی بخش‌های خصوصی در دست بررسی است تا بتوانیم با ایجاد فضای مساعد برای کسب و کار از هدررفت منابع جلوگیری کنیم؛ جدا کردن سیستم بانکی از برخی قید و بست‌ها نیز روی دیگر این سیاست‌ دولت است.

87 هزار میلیارد تومان، مطالبات معوقه بانک‌ها

جهانگیری مطالبات معوقه بانک‌ها را 87 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت تصمیم دارد بدهی خود را از راه‌های مختلف به بانک‌ها پرداخت کند تا فضای کمک بانک‌ها به کسب و کار داخلی و دورشدن از سیستم کنونی فراهم شود.

دولت در حال بررسی راهکارهای مختلف پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران است

وی پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران را در مدت زمان کوتاه از دیگر سیاست‌های دولت برای خروج از رکود در کشور بیان و اظهار کرد: دولت در حال بررسی راهکارهای مختلف پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران است که تهاتر یکی از اصول مدنظر دولت در پرداخت این بدهی‌ها است.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان کرمانشاه در بخش‌های کشاورزی، صنعت، نیروی انسانی تحصیل‌کرده گفت: پروژه‌های آبی استان کرمانشاه، بدون محدودیت منابع، در حال انجام است که امیدواریم این طرح ها در 3 تا 4 سال آینده به بهره‌برداری برسند تا زمینه توسعه استان کرمانشاه و غرب کشور شتاب بگیرد.

وی وجود منابع آبی در کرمانشاه را یکی از مشوق‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه بیان کرد و افزود: از سوی صندوق توسعه ملی، بدون محدودیت سقف ریالی و ارزی برای طرح‌های اقتصادی کرمانشاه، در بخش کشاورزی تسهیلات با 11 درصد سود و پرداخت 10 ساله به پروژه‌های کرمانشاه تعلق می‌گیرد تا بتوانیم قطب کشاورزی‌ بودن کرمانشاه را تحقق ببخشیم.

دولت هیچ وعده خلاف و بدون مطالعه‌ای به مردم نمی‌دهد

جهانگیری از کاهش بودجه عمرانی کشور خبر داد و تاکید کرد: در سال 93 بودجه کشور 27 میلیارد دلار است که سبب بروز محدودیت در منابع مالی شده و بر این اساس، دولت در نظر دارد هیچ گونه وعده خلاف و بدون مطالعه به مردم ندهد و این مسئله در سفرهای رئیس جمهور نیز مدنظر وی قرار دارد.

وی با اشاره به پیگیری ویژه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، گفت: دولت در نظر دارد هیچ یک از دستورات مقام معظم رهبری، بدون پیگیری باقی نماند و هریک از دستورات معظم له را به عنوان تکلیفی برای خود به نحو احسن به انجام می‌رساند.

راه‌آهن کرمانشاه تا پایان سال 94 تکمیل می‌شود/ اختصاص 25 میلیارد تومان به بزرگراه کربلا

معاون اول رئیس‌جمهور از تکمیل راه‌آهن کرمانشاه تا پایان سال 94 خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال اینده با تخصیص اعتبار 150 میلیاردتومانی، راه‌آهن غرب کشور به کرمانشاه می‌رسد.

جهانگیری تخصیص بیشتر بودجه عمرانی به استان کرمانشاه، لحاظ کردن کرمانشاه به عنوان استان سردسیر برای تخصیص اعتبارات را تا 85 درصد، اختصاص 25 میلیارد تومان به بزرگراه کربلا در سال جاری، پرداخت مطالبات معوق پیمانکاران بخش آب استان، انجام طرح مطالعاتی پتروشیمی چهارم کرمانشاه و پیگیری احداث پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای آناهیتا را از جمله مصوبات سفر به استان کرمانشاه عنوان کرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن