تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخست وزیر لبنان: آتش بس و سازش با گروه های تروریستی پذیرفتنی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نخست وزیر لبنان: آتش بس و سازش با گروه های تروریستی پذیرفتنی نیست بیروت – ایرنا - «تمام سلام» نخست وزیر لبنان با تاکید به اینکه هیچگونه سازش و آتش بسی با گروه های تروریستی در منطقه عرسال در شرق لبنان پذیرفتنی نیست، گفت که تنها راه حل، خروج فوری عناصر مسلح تروریست از عرسال و حومه آن و آزاد کردن همه نظامیان به اسارت گرفته شده است.


به گزارش ایرنا، تمام سلام عصر دوشنبه و در پایان نشست هیات دولت لبنان اظهارداشت: حاکمیت و امنیت لبنان مورد تعرض گروه های تروریستی کوردل و تاریک اندیش قرار گرفته ، حاکمیت ملی نقض و به کرامت ارتش و نیروهای امنیتی لبنان دست درازی شده است.
وی خاطرنشان کرد که تجاوز تروریست های تکفیری به شهرک عرسال و حومه آن یک طرح از پیش برنامه ریزی شده و مشکوک است و هدف آن از بین بردن قدرت و توان دولت لبنان و انتشار هرج و مرج در شهرک عرسال و حومه آن است و با منافع عالی لبنان تناقض دارد.
تجاوز گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره به شهرک عرسال و حومه آن که از روز شنبه شروع شده ، تاکنون به شهادت 18 نظامی ، زخمی شدن 86 تن و اسارت 22 تن منجر شده است.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد: درمقابل این تحول خطرناک، هیات دولت لبنان آماده باش کامل همه دستگاه های رسمی و موسسات لبنانی را برای دفاع از کشور و جلوگیری از اقداماتی که هدف آنها ضربه زدن به امنیت لبنان و تبدیل آن به حیات خلوت درگیری های خارجی است، اعلام کرد.
وی اظهارداشت : این مسئولیت در درجه اول برعهده دستگاه های سیاسی و دولتی و همچنین گروه های سیاسی مختلف است.
تمام سلام خاطرنشان کرد: این مسئولیت همچنین برعهده نیروهای مسلح اعم از ارتش و نیروهای امنیتی است که از همان لحظه های اول تجاوز و حمله گروه های تروریستی به وظیفه ملی خود برای مقابله با آنها با قدرت و صلابت و شرافتمندانه اقدام کرده و در دفاع از خاک ، امنیت و ثبات لبنان کوتاهی نکرده اند.
نخست وزیر لبنان تصریح کرد: ارتش که در نبردی عزتمندانه در خاک بقاع شهدای زیادی تقدیم کرده از حمایت کامل دولت و همه دستگاه های سیاسی برخوردار است.
تمام سلام گفت : به ارتش اطمینان کامل داریم و همچون صفی واحد در پشت سر آن برای اجرای ماموریت مقدس دفاع از لبنان ایستاده ایم.
وی افزود : دولت از هیچ تلاشی برای تامین نیازهای ارتش لبنان به منظور دفاع از کشور دریغ و کوتاهی نخواهد کرد و تماس ها با کشورهای مختلف در این زمینه شروع شده و بویژه از فرانسه خواسته ایم تجهیزات و سلاح های مورد نیاز ارتش را براساس توافق صورت گرفته بر مبنای کمک مالی عربستان سعودی، تحویل دهد.
نخست وزیر لبنان اظهارداشت: تاکید می کنیم که هیچگونه سازشی با تروریست های قاتل و آتش بس با کسانی که به خاک لبنان تجاوز و به کرامت اهالی آن اهانت کرده اند، پذیرفتنی نیست.
تمام سلام خاطرنشان کرد: هیچ راهکار سیاسی با تکفیری هایی که با ادعاهای مذهبی عجیب و غریب و تاریک اندیشانه به جوامع عربی ضربه می زنند و قصد دارند اقدامات بیمارگونه خود را به لبنان منتقل کنند، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: امروز تنها راه حل ، عقب نشینی عناصر مسلح تروریست از عرسال و حومه آن ، آزادی همه نظامیان لبنانی به اسارت گرفته شده و بازگشت دولت و همه دستگاه های دولتی به این منطقه عزیز لبنانی است.
نخست وزیر لبنان گفت: بررسی طرح های مطلوب در خصوص شرایط کنونی و دلایل و عوامل آن را باید به روزهای دیگر واگذار کرد و الان وقت آن نیست.
تمام سلام افزود: در مقابل لبنانی ها خطرهای پی در پی ناشی از تحولات خطرناک در منطقه قرار دارد و به همین دلیل از همه می خواهیم در این زمان دشوار به نیروهای مسلح قانونی و موسسات دولتی اعتماد و اختلافات سیاسی بین خود را ساماندهی و کنترل کنند.
وی اظهارداشت: از همه می خواهیم که به گفت وگو به عنوان تنها راه پایبند باشند و از هر آنچه به ثبات داخلی ضربه می زند و وحدت ملی لبنان را به خطر می اندازد، دوری کنند.
نخست وزیر لبنان خاطرنشان کرد:از همه مواضع بین المللی که تجاوز به لبنان را محکوم و از موسسات ، ارتش، حاکمیت، وحدت و یکپارچگی اراضی لبنان حمایت کرده اند، استقبال و قدردانی می کنیم.
تمام سلام تصریح کرد:به همه دوستان و برداران خود که به سرنوشت لبنان علاقه مند هستند، تاکید می کنیم که لبنان بزودی از این مرحله دردناک عبور می کند همانطور که در گذشته بارها امتحان های سخت تری را پشت سر گذاشته است.
وی گفت: به اهالی عرسال تاکید می کنیم که رنج های شما طولانی نخواهد شد و دولت از وظایفش در قبال شما شانه خالی نخواهد کرد و عاملان هرج ومرج و تروریست ها را به حال خود رها نمی کند.
نخست وزیر لبنان تاکید کرد : به ارواح پاک شهدای نظامی و غیرنظامی سراسر لبنان درود می فرستیم و تاکید می کنیم که تجاوز به کرامت ملی لبنان بدون پاسخ و مجازات باقی نخواهد ماند.
خاورم ** 1324



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن