تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803502536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجام نيازسنجي رشته‌هاي فني در همه روستاهاي استان يزد/ درخواست مجوز 5هزار شغل خانگي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد كارگر در جمع خبرنگاران:
انجام نيازسنجي رشته‌هاي فني در همه روستاهاي استان يزد/ درخواست مجوز 5هزار شغل خانگي
يزد - خبرگزاري مهر: مديركل فني و حرفه‌اي استان يزد گفت: به منظور برنامه ريزي براي ايجاد رشته هاي جديد، نيازسنجي رشته هاي فني و حرفه اي در همه روستاها و حتي مناطق شهري استان يزد در دستور كار قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار مهر، حبيب كارگر، ظهر دوشنبه در نشستي خبري اظهار داشت: بايد رشته هايي را آموزش دهيم كه جامعه به آنها نياز داشته باشد كه اين روش در همه كشورهاي دنيا مرسوم است به نحوي كه ابتدا نياز را مي بينند بعد بر اساس نياز آموزش مي دهند اما در كشور ما برعكس است. وي با بيان اينكه همه رشته هاي فني و حرفه اي و حتي رشته هاي نظري دانشگاه ها خوب است اما هر رشته اي ظرفيتي دارد، عنوان كرد: اگر نيازسنجي نشود، هم افراد آ‌موزش ديده و تحصيلكرده دچار مشكل اشتغال مي شوند و هم نياز مردم و جامعه برطرف نمي شود. كارگر خاطرنشان كرد: به همين دليل نيازسنجي در دستور كار فني و حرفه اي استان يزد قرار گرفته و رشته ها و جذب كارآموز در آنها، بر اساس نياز انجام مي شود و در نخستين اقدام نيز، نيازسنجي از روستاها آغاز شده است.

وي با اشاره به اينكه مهاجرت روستاييان به شهرها هم مشكلات بسياري براي شخص مهاجر دارد و هم شهر را دچار معضلاتي از جمله حاشيه نشيني، افزايش مشاغل كاذب و ... مي كند، خاطرنشان كرد: اگر در روستاها نيز آموزش هاي فني و حرفه اي ارائه شود، شخص مي تواند با راه اندازي كسب و كار، نياز خود و خانواده اش را تامين كند و ديگر دليلي براي مهاجرت به شهر وجود نخواهد داشت. مشارك بخشدار، فرماندار و استاندار در نيازسنجي آموزشي در روستاهاي استان يزد مديركل فني و حرفه اي استان يزد ادامه داد: طرح نيازسنجي آموزش روستايي با همكاري دهيار، بخشدار، فرماندار و استاندار انجام مي‌ شود و همه اين افراد بايد پس از اعلام نياز بخشدار، نياز روستا به آموزش هاي درخواست شده را تاييد كنند آنگاه فني و حرفه اي اقدام برپايي كلاس هاي آموزشي خواهد كرد. وي خاطرنشان كرد: تا پايان سال 94 كليه روستاهاي استان يزد مورد نيازسنجي قرار مي گيرند و اكنون نيز اين كار در روستاهاي شهرستانهاي اشكذر و ميبد انجام شده و در شهرستانهاي ابركوه و تفت نيز در حال انجام است و در بقيه روستاها نيز به تدريج تا پايان سال آينده انجام مي شود. كارگر با اشاره به نيازسنجي انجام شده در روستاهاي ميبد و اشكذر عنوان كرد: بر اساس اين طرح، رشته هاي مورد نياز در روستاهاي ميبد و اشكذر اغلب سفال و سراميك، تعمير موتورسيكلت، پرورش دام و طيور، پرورش بلدرچين، صنايع ساختماني، آموزش هاي بخش كشاورزي و ... است. تقاضاي 5 هزار مجوز براي مشاغل خانگي در يزد وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه فني و حرفه اي در صدد توسعه مشاغل خانگي است، خاطرنشان كرد: فني و حرفه اي يكي از متوليان صدور مجوز مشاغل خانگي در استان يزد است و تاكنون نيز پنج هزار نفر درخواست صدور مجوز داده اند كه در حال تكميل مراحل آن هستيم. كارگر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه هم اكنون در استان يزد 17 مركز رسمي دولتي، چهار مركز شبانه روزي، 420 مركز آموزش خصوصي و 200 تيم سيار كار ارائه آموزش هاي فني و مهارتي به كارآموزان را بر عهده دارند، خاطرنشان كرد: اقشار مختلف مردم از جمله دانشجويان، دانش‌آموزان، كارگران صنايع، صنوف، سربازان پادگان ها، زندانيان، معتادان بهبود يافته و ... از اين آموزش ها بهره مند مي شوند.

وي با بيان اينكه شركت در دوره هاي آموزش فني و حرفه اي، رايگان و بدون محدوديت سني و تحصيلي است، بيان كرد: تنها در برخي رشته ها كه افراد بايد داراي پيش زمينه هايي باشند، مدرك تحصيلي حائز اهميت است. كارگر از مزاياي مدرك فني حرفه اي را علاوه بر مهارت آموزي و توان اداره يك كار و حتي كارآفريني، به اعتبار بين المللي مدرك فني و حرفه اي، تسهيل در دريافت جواز كسب، موثر در دريافت ديپلم تحصيلي و ... اشاره كرد. فني و حرفه اي به زودي همه آزمون ها را الكترونيك برگزار مي كند وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راه اندازي سايت آزمون و آموزش الكترونيكي اظهار داشت: آزمون الكترونيكي در برنامه قرار دارد و سايت آن به زودي افتتاح مي شود و اكنون در چند رشته به صورت پايلوت اجرا شده است و شخص بدون نياز به حضور در شهر يا مكان خاصي، مي تواند به صورت الكترونيكي در آزمون شركت كند. كارگر آموزش الكترونيك را نيز از جمله خدمات قابل ارائه در فني و حرفه اي استان يزد اعلام كرد و افزود: به زودي آموزش هاي مورد نياز در حوزه ضمن خدمت به صورت الكترونيكي برگزار مي شود. وي همچنين از صدور گواهينامه الكترونيكي در استان يزد خبر داد و اظهار داشت: امسال دو هزار گواهينامه فني و حرفه اي به صورت الكترونيك صادر خواهد شد.










۱۳۹۳/۵/۱۳ - ۱۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن