تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804938454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهکاران ارزي چشم انتظار استمهال و تسهيلات/ هيچ توليدکننده اي مقصر سياست هاي نادرست دولتي نبود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۴۰ق.ظ)
بدهکاران ارزي چشم انتظار استمهال و تسهيلات/ هيچ توليدکننده اي مقصر سياست هاي نادرست دولتي نبود رکوداقتصادي و سياست هاي اقتصادي نادرست دولتي درموضوع قيمت ارز و نرخ پول ملي گريبان گير توليد کشور شده به نحوي که تنها دود اين سياست ها به چشم توليدکنندگاني مي رود که به دولت متصل نيستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بانک مرکزي براي وصول مطالبات و معوقات بانکي خود ابتدا بايد بدهکاران واقعي را از توليدکنندگان تفکيک کند ؛ آنچه که تاکنون مسلم شده است تنها 25 درصد از معوقات به کل جامعه بر ميگردد، بنابراين ابتدا بايد تلاش ها در راستاي اخذ مطالبات از بدهکاران دانه درشت باشد.
البته نبايد مشکلات فعالان اقتصاد و توليدکنندگان را فراموش کرد که آنان به دليل مشکلاتي از قبيل تحريم، کمبود سرمايه در گردش و مديريت نادرست دولتي با مشکل مواجه شدند و بايد ميان اين اشخاص و سواستفاده کنندگان از تسهيلات تفاوت قائل شد.
تعيين تکليف معوقات بانکي در شرايط کنوني با کمک مجلس بسيار حائز اهميت است ؛ اگر سياست هاي اقتصادي خروج از رکود غيرتورمي به اين نکته توجه و اشاره کرده که به کمک مجلس شوراي اسلامي نيازمند است ، مجلس نيز بايد بخاطر بسياري از توليدکنندگاني در تحت شرايط بد اقتصادي کشور جزو بدهکاران آمدند، کمک کند.
هر سه قوه در کشور بايد مطالبات را از کساني که به بهانه توليد تسهيلات دريافت کرده و از پرداخت آن اجتناب مي کنند اخذ کند نه اينکه چون توليدکننده ضعيف تر است و به نوعي زور چنداني ندارد، همه ابرو بالا انداختن ها تنها براي توليدکنندگان بانک ها باشد.
بيش از 75 درصد معوقات بانکي در اختيار عده اي خاص بوده و اراده اي هم براي اخذ آن نيست، البته مطالبات خرد هم بايد وصول شوند، اما اخذ مطالبات عمده در اولويت قرار دارد.

مقصر رکود ارزي در کشور، اتخاذ تصميمات غيرکارشناسي دولتي است
حسين گروسي عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه گفت: بدهکاران ارزي به بانک ها شامل دو دسته افراد مي شوند، حمايت از بدهکاران تنها به افرادي است که ارز دريافتي را صرف خريد ماشين آلات و مواد اوليه براي چرخه توليد کشور کرده اند اما با توجه به اتفاقات ناگواري همچون مابه تفاوت قيمت ارز و افت شديد پول ملي، اين دسته از افراد ديگر نتوانستند اين رقم را به بانک ها بازگردانند.
وي ادامه داد: زماني که چنين رکود ارزي در کشور رخ مي دهد، مسئوليت آن بر عهده بنگاه دار و يا فعال اقتصادي نيست بلکه بايد دولت با اتخاذ تصميمي مناسب راهکار خروج اين افراد را با ارائه تسهيلاتي مناسب از ليست معوقات بانکي فراهم سازد.
نماينده مردم شهريار در خانه ملت درخصوص بدهکاراني که توليد کننده نيستند نيز اشاره داشت و اظهارکرد: اما متاسفانه در اين ليست نام بدهکاراني به چشم مي خورد که هنوز اطلاع دقيقي محل سرمايه گذاري يا خرج پول تسهيلات دريافتي از بانک ها، مشخص نيست.
اين نماينده مجلس با تاکيد بر حمايت از توليدکننده واقعي گفت: دولت بهمراه بانک مرکزي بايد با اطمينان از توليدکننده واقعي که نامشان جزو بدهکاران بانکي و ارزي کشور آمده است، با بدهي آنان به نوعي کمک يا استمهال را در دستور کار خود قرار دهد تا رونق از چرخه توليد اين افراد گرفته نشود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن