تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801557244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان جهان در ارومیه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام تموز آشوریان جهان در ارومیه آغاز شد ارومیه - ایرنا - آیین افتتاح چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان ˈجام تموزˈ یکشنبه شب با حضور مسئولان اجرایی آذربایجان غربی، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، ورزشکاران شرکت کننده داخلی و خارجی و هموطنان آشوری مقیم استان در ارومیه آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره 275 ورزشکار از کشورهای عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه و دانمارک و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز و ارومیه در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه به مدت یک هفته با هم به رقابت می پردازند.
چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در شش رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی در ارومیه برگزار می شود.
این آیین با اجرای دعای شکر توسط اسقف نرسی بنیامین اسقف کلیسای شرق آشور ایران آغاز و سپس مشعل چهاردهمین دوره این مسابقات توسط یکی از ورزشکاران روشن شد.
فرماندار ارومیه در مراسم افتتاح جام تموز طی سخنانی گفت: امروز حامل پیام استاندار آذربایجان غربی برای این جشنواره فرهنگی ورزشی هستم و خوشحالم اعلام کنم که برگزاری این جشنواره با حضور آشوریان چندین کشور خارجی در ایران اسلامی نشانگر صلح و امنیت در کشور می باشد.
عباس حسن خانی ادامه داد: برپایی این جشنواره در استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از مناطق صفر مرزی کشور و حمایت همه جانبه مسئولان کشوری و استانی در برگزاری آن نشان از ارج نهادن به تمامی مذاهب و ادیان مختلف در ایران اسلامی است.
وی افزود: ایران جزیره ثبات و آرامش در منطقه است و طی هفته گذشته در استان شاهد برگزاری مهمترین جشن آشوریان جهان در کلیساس تاتائوس مقدس در چالدران و جشنواره فرهنگی و ورزشی آنان در شهر ارومیه هستیم.
حسن خانی افزود: ایجاد آرامش و امنیت برای اقلیت های مذهبی در قانون اساسی کشورمان آمده است و تمامی دولتمردان در راستای عمل به اصول قانون اساسی نهایت دقت و تلاش را به کار بسته اند.
رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز در این آیین گفت: به خود می بالیم که 14 سال میزبانی جام تموز در ایران را بر عهده داشته ایم و با افتخار به جهانیان ثابت کردیم نعمت آزادی و مردمسالاری به صورت واقعیتی عینی در ایران قابل مشاهده است.
استنلی سیمونز اظهار کرد: تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.
وی با ابراز تاسف از وقایع اخیر استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونسیت و گروهگ داعش در کشتار مردم مسلمان و آشوری منطقه افزود: امیدواریم مجامع مدافع حقوق بشر با باز کردن چشم و گوش خود ببینند که چه بر سر زنان و کودکان بی گناه منطقه خاورمیانه آمده است و دست یاری و تظلم خواهی خود را به سوی آنان دراز کنند.
7126/581



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن