تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804580205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترس امريكا از ‌«ايران اسلامي» است، نه‌ ايران هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترس امريكا از ‌«ايران اسلامي» است، نه‌ ايران هسته‌اي
هفته گذشته وندي شرمن مذاكره‌كننده ارشد امريكا با حضور در كميته روابط خارجي سنا مدعي شد، ما در طول مذاكرات هسته‌اي، هيچ تحريمي را بدون موافقت سنا لغو نخواهيم كرد و فقط مي‌توانيم آنها را تعليق كنيم


هفته گذشته وندي شرمن مذاكره‌كننده ارشد امريكا با حضور در كميته روابط خارجي سنا مدعي شد، ما در طول مذاكرات هسته‌اي، هيچ تحريمي را بدون موافقت سنا لغو نخواهيم كرد و فقط مي‌توانيم آنها را تعليق كنيم. ‌اين جملات طلبكارانه قبل‌تر هم توسط برخي ديگر از مقامات امريكايي به انحاي مختلف ابراز شده بود و هر كدام به طريقي ثابت مي‌كند مسير مذاكرات تنها وسيله‌اي است براي ادامه طلبكاري‌هاي امريكايي از جمهوري اسلامي ‌ايران.
وندي شرمن معاون وزارت امور خارجه امريكا در حالي ‌اين جملات را بيان مي‌كند كه پيش‌تر طي مراحل مختلف مذاكرات، قرار بر لغو كامل تحريم‌ها بود اما وي با‌اين جملات طوري وانمود كرده كه به عبارتي مي‌توان گفت مذاكرات هسته‌اي ميان‌ ايران و 1+5 همه منتهي و وابسته به نظر و صلاحديد سناي امريكاست نه به رد و بدل تفاهمات فكري و چانه‌زني‌ها بر سر اختلافات كه پشت ميز مذاكرات ميان طرفين رخ مي‌دهد!

   پاس دادن تحريم‌ها براي تازه كردن فشارها
اما صحبت‌هاي وندي شرمن به همين اظهارات ختم نشده است. وي در جلسه استماع مقابل كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان امريكا عنوان كرده است: «به صورت عمومي‌تر بايد بگويم تعامل بر سر يك مسئله به ‌اين معني نيست و ‌اينگونه نخواهد بود كه در خصوص مسائل ديگر سكوت كنيم. امريكا در بيان ديدگاه‌هاي خود و وارد كردن فشار بر ‌ايران در زمان لازم در خصوص حقوق بشر، حمايتش از تروريسم، خصومت عليه اسرائيل، بازداشت زندانيان و شهروندان امريكا هيچ ترديدي به خرج نمي‌دهد.»
ديويد كوهن معاون وزير خزانه‌داري امريكا نيز در ‌اين جلسه و در اظهارنظري گستاخانه گفته است: «تحريم‌هاي جامع ما از 680 مورد مرتبط با‌ايران با هماهنگي گسترده با دنيا همچنان به جاي خود باقي است. در طول طرح مشترك اقدام، با دانستن نقش اساسي فشار اقتصادي كه در رسيدن به ‌اين طرح، با هوشياري به اجراي تحريم‌هاي خود ادامه داديم و ‌اين فشارها در طول مدت تمديد شده طرح مشترك اقدام نيز ادامه خواهد داشت. در واقع، از زمان مذاكره بر سر طرح مشترك، ما 60 فرد و نهاد در سراسر دنيا را به علت فرار از تحريم‌هاي امريكا عليه‌ ايران، تحريم كرده‌ايم. در چهار ماه‌ آينده، من و همكارانم در وزارت خزانه‌داري و در سراسر دولت به رساندن پيام روشن رئيس‌جمهور اوباما ادامه مي‌دهيم؛ ‌اينكه ما مانند كوهي از آجر بر سر كساني كه به دنبال فرار از تحريم‌هاي ما هستند، خراب مي‌شويم.»

   كندروي و دروغ‌سرايي غرب در مذاكرات هسته‌اي
تمامي ‌اين اظهارنظرات و عملكردها حاكي از آن است كه مقامات امريكايي قصدي براي به نتيجه رسيدن مذاكرات ندارند و حتي اگر مسائل مربوط به هسته‌اي حل شود، آنها تحريم‌ها را به سمت ديگري هل مي‌دهند. آنها نه تنها در زمينه‌هايي چون نقض حقوق بشر و حمايت از تروريسم درباره‌ ايران، دروغ‌سرايي مي‌كنند و به توهمات روي آورده‌اند كه بسياري از كندروي‌ها در مذاكرات هسته‌اي از سوي آنان ناشي از نگاه طلبكارانه آنان در خصوص تسليحات نظامي ‌ايران است و حتي چشم ديدن توانمندي موشكي‌ ايران را هم ندارند.
در حالي كه جمهوري اسلامي‌ ايران تأكيد دارد كه توان موشكي و دفاعي‌ ايران قابل مذاكره نيست اما وندي شرمن، مذاكره‌كننده ارشد امريكا در خلال جلسه استماع مقابل كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان امريكا گفته كه برنامه موشكي تهران بايد بخشي از توافق نهايي منعقد شده بين طرف‌ ايراني و گروه موسوم به 1+5 باشد. با ‌اين حال بايد ديد كه آيا حسن‌نيت ‌ايران از حضور در مذاكرات هسته‌اي به نتيجه مثبتي ختم مي‌شود يا با زياده‌خواهي‌ها و سوء‌نيت دولت امريكا عقيم مي‌ماند؟!

   چشم‌اندازي كه رهبر انقلاب از آن خبر داده بودند
پيش از ‌اين البته رهبر معظم انقلاب با‌ آينده‌نگري و تحليل عميق قضايا كه همواره در طول مدت رهبري خود داشته‌اند، به‌ اين مسائل اشاره كرده و از كينه‌هاي امريكايي عليه انقلاب اسلامي كه مانع به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته‌اي خواهد شد، خبر داده بودند. رهبر معظم انقلاب از همان ابتداي مذاكرات در عين حال كه از ‌اين مسير و تلاش مذاكره‌كنندگان حمايت مي‌كردند اما بارها و بارها عدم‌خوش‌بيني و بي‌اعتمادي خود را اعلام كرده بودند.
ايشان به طور مشخص در 12 آبان سال گذشته در ديدار با دانش‌آموزان و دانشجويان به مناسبت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، مسائلي را عنوان كردند كه ‌اين روزها براي برخي محافل خوش‌بين خبري و سياسي روشن شده است و اظهارات اخير وندي شرمن، آن مطالب را به اثبات رساند.
رهبر معظم انقلاب در آن ديدار در جمع حاضران خاطرنشان كردند: «يك مسئله‌ اين است كه دشمني امريكا با ملت‌ ايران و با جمهوري اسلامي اصلاً حول محور هسته‌اي نيست؛ ‌اين خطاست اگر خيال كنيم كه دعواي امريكا با ما سر قضيه هسته‌اي است، نه، قضيه هسته‌اي بهانه است، قبل از ‌اينكه مسئله هسته‌اي مطرح باشد، همين دشمني‌ها، همين مخالفت‌ها از اول انقلاب بود، اگر يك روزي هم مسئله هسته‌اي حل شد - فرض كنيد جمهوري اسلامي عقب‌نشيني كرد؛ همان‌كه آنها مي‌خواهند - خيال نكنيد مسئله تمام خواهد شد، نه، 10 بهانه ديگر را به ‌تدريج پيش مي‌كشند: چرا شما موشك داريد؟ چرا هواپيماي بدون سرنشين داريد؟ چرا با رژيم‌صهيونيستي بديد؟ چرا رژيم‌صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيد؟ چرا از مقاومت در منطقه به قول خودشان خاورميانه حمايت مي‌كنيد؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟ مسئله‌ اين نيست كه‌ اينها سر قضيه هسته‌اي با جمهوري اسلامي اختلاف پيدا كرده باشند، نه، تحريم امريكا از اول انقلاب شروع شد، روزبه‌روز هم بيشتر شده است، تا امروز كه خب به نقطه بالايي رسيده.»
با ‌اين حال اما مي‌توان مدعي بود كه اگر ‌اين مذاكرات هسته‌اي هيچ سودي براي كشورمان نداشته باشد و اوضاع تغييري نكند، حداقل سودي كه براي ملت ما و افكار عمومي جهان دارد، آن است كه ظرفيت فكري و تجربي درخصوص خوي و خط‌مشي امريكا بالا مي‌رود و همه به خباثت و خصومت امريكا عليه دولت اسلامي و ملت انقلابي‌ ايران پي مي‌برند و از ‌اين نكته آگاه مي‌شوند كه امريكا خصوصاً در شرايط فعلي جهان كه انقلاب اسلامي پيام روشني براي ملت‌هاي آزاديخواه دارد، از ‌ايران اسلامي و انقلابي ترس دارد، نه ‌ايران هسته‌اي.

نویسنده : علي رضايي 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن