تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار گیلانغرب: راه اندازی بازارچه مرزی سومار موجب شکوفایی و رونق منطقه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار گیلانغرب: راه اندازی بازارچه مرزی سومار موجب شکوفایی و رونق منطقه می شود قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب گفت: راه اندازی بازارچه مرزی سومار که روند ایجاد زیر ساخت های آن توسط دو طرف (ایران و عراق) با سرعت در حال انجام است که تحقق این مهم، موجب رونق و شکوفایی منطقه، ایجاد اشتغال و سودمندی دو طرف می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفرامرز اکبریˈ روز یکشنبه در نشست با فرماندار بلدروز عراق که در نقطه صفر مرزی سومار برگزار شد، افزود: باید دو طرف بمنظور تسریع در روند راه اندازی بازارچه، تلاش کنند.
وی تصریح کرد: آنچه لازم است در نقطه صفر مرزی انجام شود در محوطه بازارچه در داخل خاک عراق در حال انجام است ضمن اینکه عملیات راهسازی از سوی دو طرف برای ایجاد راه دسترسی به بازارچه نیز در دست اقدام است.
اکبری گفت: ما تاکنون در طول هشت کیلومتر جاده دسترسی از شهر سومار به محل احداث بازارچه در نقطه صفر مرزی را بطول دو هزار و 500 متر مخلوط ریزی کرده و کار زیرسازی و ایجاد تراکم تعریض این جاده را نیز تا پایان هفته جاری به اتمام می رسانیم.
وی اظهار کرد: احداث دو پل آبنما با استفاده از باکس های پیش ساخته با اندازه 4در 4 متر بطول 200 متر در نقطه صفر و در آبنمای رودخانه کنگیر شروع شده ضمن اینکه با احداث 29 دهنه پل یک متری در مسیر توسعه می یابد.
فرماندار گیلانغرب از انجام عملیات شانه سازی در 15 کیلومتر مسیر سومار تا بازارچه در دو لاین رفت و برگشت اشاره کرد و گفت: پیگیری لازم برای استقرار دفاتر گذرنامه و گمرک نیز انجام شده و ظرف روزهای آینده این دو دستگاه در محل بازارچه مستقر می شوند تا همزمان با سفر استاندار دیاله دیگر امور بازارچه بصورت رسمی انجام شود.
به گفته اکبری، در این نشست قرار شد فرماندار بلدروز در بازگشت به کشورش و دیدار با استاندار دیاله، آخرین گزارش وضعیت بازارچه را ارایه دهد و هماهنگی های لازم و زمان نهایی سفر استاندار دیاله به استان کرمانشاه را به ما اعلام کند.
فرماندار بلدروز نیزدر این نشست گفت: با تکمیل محوطه بازارچه، کار زیر سازی محوطه اصلی بازارچه ظرف چند روز آینده در داخل خاک عراق آغاز می شود ضمن اینکه نسبت به استقرار کانکس ها و مدخل ورودی و خروجی برای تردد کامیون ها و مسافران نیز آمادگی لازم را داریم.
ˈمحمد معروف حسینˈ افزود: تردد زوار و چگونگی انجام آن از این مرز _ سومار - مندلی) و همچنین زمان راه اندازی و چگونگی انجام مبادلات تجاری از این مرز با توافق استانداران دیاله و کرمانشاه اعلام می شود.
ˈمحمد معروف حسینˈ فرماندار بلدروز عراق در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی امروز یکشنبه با استقبال فرماندار شهرستان گیلانغرب از طریق مرز سومار وارد کشورمان شد.
7398/712/567



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن