تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803209964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واشنگتن پست: ˈمحمد ضیفˈ دشمن درجه یک اسرائیل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واشنگتن پست: ˈمحمد ضیفˈ دشمن درجه یک اسرائیل تهران - ایرنا - واشنگتن پست نوشت: عالی ترین فرمانده نظامی ˈحماسˈ و دشمن درجه یک اسرائیل، آرمان غایی اش نه احراز جایگاهی سیاسی که سرنگون ساختن اسرائیل است.


روزنامه واشنگتن پست در شماره روز یکشنبه خود مطلبی را به توصیف صاحب نام ترین فرمانده نظامی جنبش ˈ حماسˈ اختصاص داده است.
ˈمحمد ضیفˈ فرمانده ارشد ˈگردانهای عزالدین قسامˈ جناح نظامی ˈحماسˈ که در سه دهه گذشته ضربات شدیدی بر پیکر رژیم صهیوینستی وارد آورده است , دشمن درجه یک این رژیم بشمار می رود.
ضیف در رویای کودکان و قاطبه مردم ˈغزهˈ یک ˈافسانه ˈ است.
هدایت عملیات بمب گذاری های انتحاری ( شهادت طلبانه ) و ربودن سربازان اسراییلی از شاخص ترین فعالیتهای این فرمانده برجسته حماس است.
ضیف تا به حال از چندین طرح ترور از سوی رژیم صهیونیستی جان سالم بدر برده است. همین مهارت بی بدیل باعث شده است که صهیونیست ها او را ˈ گربه ای که 9 جان داردˈ توصیف کنند.
به گفته مسئولان دستگاه نظامی واطلاعاتی رژیم صهیونیستی؛ ˈضیفˈ مغز متفکر طرحهای شلیک راکت حماس به اسرائیل و ساخت شبکه تونلهای غزه است. از طریق این تونلها مبارزان بسیار کار آزموده حماس به داخل فلسطین اشغالی نفوذ می کنند و تاکنون با این تاکتیک و عملیات دیگر از زمان شروع جنگ تازه غزه از تاریخ 8 ژوییه / 17 تیر/ تعداد 63 سرباز و 3 صهیونیست از پای درآمده اند .
ضیف تحت تعقیب ترین شهروند غزه از سوی رژیم صهیونیستی است.
رژیم صهیونیستی علاوه بر بمبارانهای هوایی، عملیات یورش زمینی را هم در غزه به جریان انداخته است.
شدت وخامت اوضاع در ˈغزهˈ به حدی است که طبق اعلام سازمان ملل تقریباˈیک چهارم از جمعیت 8/1 میلیون نفری این منطقه در اثر جنگ آواره شده اند و ساکنان باقی مانده هم فاقد آب و برق و نیازهای اولیه هستند.
بسیاری از ناظران سیاسی رژیم صهیونیستی، ضیف را مانع کلیدی بر سر راه برقراری آتش بس و مذاکره برای ترک مخاصمه در غزه می شناسند.
مبارزان ˈگردان های القسامˈ جمعه گذشته حمله ای به سربازان اسرائیلی داشتند و طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی یک افسر جوان این رژیم را ربودند و آتش بس 72 ساعته را که سازمان ملل و امریکا در این منطقه حاکم ساخته بودند نقض کردند. رژیم صهیونیستی بعد اعلام کرد که این افسر در میدان رزم کشته شده است.
واشنگتن پست در ادامه نوشت: این حمله و نقض آتش بس از سوی ˈحماسˈ ؛ بیانگر وجود نوعی اختلاف میان جناح های سیاسی و نظامی این سازمان است . به ارزیابی صاحب نظران سیاسی ؛ اقتدار شاخه نظامی حماس بیش از شاخه سیاسی آن است.
ˈگیورا ایلاندˈ مشاور اسبق امنیت ملی رژیم صهیونیستی درباره ضیف می گوید : ˈ تصمیم ساز حماس ، محمد ضیف رهبر شاخه نظامی این سازمان است و این مقام کاملاˈ مخالف برقراری آتش بس است و معتقد است هر روز که جنگ ادامه پیدا می کند حامل دستاوردی تازه برای آنهاستˈ.
واشنگتن پست افزود: ˈ از دیدگاه فلسطینیان, ضیف قهرمانی است شاخص و یکی از رهبران باقی مانده نسل های اول و دوم رهبران حماس است که بابت دفاع از سرزمینشان در مقابل اسرائیل مورد احترام و تمجیدند.ˈ
ضیف در گذشته در میادین رزم ظاهر شده است و استاد تغییر چهره است و می تواند با تغییر چهره در میان مردم ظاهر شود و ردی از خود به جا نگذارد. تصور می شود که ضیف حدود 50 سال داشته باشد. آخرین عکسی که از او در دست است مربوط به 20 سال قبل است.
از زندگی شخصی و خانوادگی ضیف اطلاعی در دست نیست و هیچ کس نام حقیقی او را نمی داند.
برخی تحلیلگران نام حقیقی ضیف را ˈمحمد المصریˈ می دانند و می گویند او این تخلص جنگی را از نمایشی در دوران دانشجویی اش در دانشگاه به میراث گرفته است .
ضیف صریح اللهجه است و شایع است که در اثر حمله رژیم صهیونیستی در سال 2006 به غزه، دو پا، یک چشم و یک بازوی خود را از دست داده است و بر روی ویلچر حرکت می کند.
ˈعماد فلوجیˈ از رهبران برجسته سابق حماس و از بانیان تشکیل ˈگردانهای القسامˈ و یکی از معدود افرادی که با ضیف دیدار داشته است, وی را ˈفردی ساکت و آرام که تصویر چندانی از خود ارائه نمی دهد و در میان مردم مخفیانه زندگی می کندˈ, معرفی کرده است.
فلوجی می افزاید:ˈ به لحاظ اینکه حلقه ای که ضیف را احاطه کرده اند بسیار کوچک است او تاکنون در کارش موفق و زنده مانده استˈ.
در یک نظر سنجی که چندین ماه قبل در مورد رهبران حماس از سوی یک وب سایت خبری فلسطینی به عمل آمد ، ضیف محبوب ترین رهبر حماس و بالاتر از ˈخالد مشعلˈ رهبر شاخه سیاسی حماس و ˈاسماعیل هنیهˈ برجسته ترین رهبر سیاسی حماس قرار گرفت. هردو رهبر نام برده شده در انظار عموم ظاهر می شوند و معرف حضور همه فلسطینیان هستند .
به گفته فلوجی, برخلاف مشعل که گفته می شود در هتلی پنج ستاره در قطر زندگی می کند ضیف زندگی عادی همانند همه فلسطینیان دارد و از جنس مردم غزه است.
مواضع تندروانه ضیف علیه رژیم صهیونیستی معرف داعیه و خواست و نیت قلبی همه فلسطینیان است.
نبرد کنونی غزه , رفعت جایگاه ضیف را نزد فلسطینیان ، شتابان ارتقاء داده است .
سه شنبه گذشته تصویر در سایه و صدایی ضعیف از شبکه تلویزیونی ˈالاقصی ˈ متعلق به حماس پخش شد که گفته می شود صدای ضیف بوده است که اعلام کرد : ˈتا زمانی که اسرائیل محاصره اقتصادی غزه را لغو نکرده و گذرگاههای مرزی را برنچیده است آتش بس وجود نخواهد داشتˈ.
ضیف سپس خطاب به صهیونیست ها افزود:ˈ آنچه را که نیروی هوایی و آتش توپخانه شما موفق نشدند انجام دهند نیروی زمینی تان هم نخواهد توانستˈ.
وی افزود:ˈ انشاءا.. شما سربازان خود را به یک سلاخ خانه می فرستیدˈ.
وی افزود: ˈ تا زمانی که مردم فلسطین در صلح و آرامش زندگی نکنند، صهیونیستها هم رنگ امنیت را نخواهند دیدˈ.
ˈآوی عیسی شاروفˈ مفسر سیاسی روزنامه ˈتایمز آو اسرائیل ˈ در این باره نوشته است که اظهارات ضیف که به آیاتی از ˈ قرآنˈ مزین شد از او یک شخصیت مقدس دینی را متجلی ساخت.
عیسی شاروف نوشت: ˈ ارسال این پیام، یک پیروزی شخصی برای ضیف در چالش او برای ترفیع مقام درون حماس بشمار می رودˈ.
ضیف متولد ˈخان یونسˈ در جنوب نوار غزه است . وی در نوجوانی به ˈاخوان المسلمینˈ پیوست که حماس از انشعابات آن بود.
در دهه 1980 وی در دانشگاه اسلامی غزه در رشته علوم مشغول به تحصیل شد و از آن هنگام به طور جدی در جنبش اسلامی وارد فعالیت شد.
ضیف در دانشگاه یک گروه تئاتر با نام ˈ مراجعینˈ ترتیب داد که نام گروه اشاره داشت به آوارگان فلسطینی بازگشته به سرزمین آبا و اجدادی شان که تا پیش از تاسیس رژیم جعلی اسراییل در سال 1948 متعلق به آنها بود.
در سال 1990 رژیم صهیونیستی ضیف را بابت پیوستنش به حماس دستگیر و اندکی بعد آزاد کرد. مدتی بعد او به مراه فلوجی و سایر رهبران حماس به تشکیل گردانهای القسام اقدام کرد.
ضیف متاثر از رفتارش در مدارا و مهارتش در تهیه سلاح، نقش ابزاری در توسعه توانمندیهای حماس ایفا کرد به خصوص در زمینه شلیک راکت و بمب .
در سال 1996 ˈیحیی عیاشˈ مرشد ضیف به دست عوامل موساد کشته شد و از آن هنگام به بعد نقش ضیف در ساختن زراخانه حماس توسعه یافت و او دیگر کمتر درگیر عملیات چریکی شد.
ضیف از 20 سال پیش از تیررس رادارهای شناسایی اسرائیل گریخت .
در سال 2002 در اوج ˈانتفاضه ˈ دوم فلسطنییان که فرمانده گردانهای القسام کشته شد , ضیف به فرماندهی این گردان انتخاب شد.
به نوشته واشنگتن پست، اسرائیل او را معمار حملات انتحاری داخل اتوبوسها و اماکن عمومی که تا نیمه دهه 2000 جریان داشت می شناسد.
تا آن هنگام ضیف یکی از هدایت کنندگان استراتژی درازمدت حماس علیه دشمن صهیونیستی بود.
ضیف بر کار کمیته هایی که وظیفه شان افزایش تامین اعتبارهای مالی و محموله های تسلیحاتی ارسالی از سوی دوستان فلسطین به غزه است و نیز توسعه و ساخت راکتهای پیشرفته در غزه نظارت دارد .
این فرمانده , نیرویی متشکل از مبارزان کارآزموده را تشکیل داد که می توانند بدون ورود به عملیات انتحاری وارد کارزار رزم شوند و بازگردند. ساخت تونل هم ایده و فکر او بود.
ضیف زمانی اعلام کرده بود که جنگ حماس باید به داخل فلسطین اشغالی کشیده شود و مبتنی بر همین رویکرد؛ استراتژی ساخت تونل نیز مطرح شد.
به رغم همه این قابلیتها ضیف هرگز رویای تصدی جایگاه مقام ˈخالد مشعلˈ بالاترین رهبر حماس را ندارد . این جنگجوی منزوی که به ندرت در انظار عموم ظاهر می شود , با شرکت در انتخابات درون جنبش حماس و ظاهر شدن در انظار عموم , توانایی موساد را برای ترور شدن افزایش می دهد.
ناظران سیاسی می گویند که زندگی سیاسی جایی در بلندپروازیهای ضیف ندارد و آرمان او منحصراˈ مقاومت مسلحانه برای سرنگونی رژیم صهیونیستی و نابودی اشغالگری آن است.
رسانام **1591**1446
http://www.washingtonpost.com/world/middle_east/mohammed-deif-the-shadowy-figure-who-heads-hamass-military-wing/2014/08/02/ed68c46e-1a85-11e4-85b6-c1451e622637_story.html



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن