تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801311413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه بودجه سال ۹۴ شهرداري تهران منطبق بر بودجه ريزي عملياتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۱۷ب.ظ)
ارائه بودجه سال ۹۴ شهرداري تهران منطبق بر بودجه ريزي عملياتي رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران از تصويب طرح ارائه بودجه سال ۹۴ شهرداري تهران منطبق بر بودجه ريزي عملياتي در هشتاد و دومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين خبر اظهار داشت:‌ بر اساس تبصره ۳۷ بودجه سال ۹۳ و همچنين بر اساس ماده ۱۴۲ برنامه ۵ ساله دوم شهرداري تهران با تصويب اين طرح شهرداري مکلف است بودجه سال ۹۴ را صرفا منطبق با عملکرد تدوين کند و تا پايان مردادماه ۹۳ چهارچوب هاي تهيه بودجه را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه کند.
دبير با اشاره به اينکه هنوز در شهرداري تهران پيوست هاي فرهنگي اجتماعي، مطالعات فني، اقتصادي، زيست محيطي و پدافند غيرعامل به طور کامل تهيه نمي شود؛ اين مصوبه را کمکي به افزايش جايگاه اين پيوست ها دانست و اظهار داشت:‌ سال گذشته شهرداري بودجه سازمان ها و شرکت ها را همزمان با بودجه شهرداري ارائه کرد اما شوراي شهر فرصت بررسي همزمان اين دو بودجه را نداشت.
وي افزود: در بودجه سال ۹۴ شهرداري چارچوب هاي کلي بودجه سازمان ها و شرکت هاي تابعه اش را در قالب لايحه بودجه تقديمي به شورا ارائه خواهد کرد.
در روند تصويب اين طرح اقبال شاکري با اشاره به اينکه اين مصوبه مي تواند تحول بزرگي در شهرداري تهران ايجاد کند بيان داشت: با اجرايي شدن اين مصوبه نظام مديريت و کنترل هزينه پروژه هاي شهرداري به نحو مطلوبي انجام مي شود.
اين عضو کميسيون عمران شورا با اشاره به تبصره ۴۵ بودجه ۹۳ مبني بر ضرورت تهيه پيوست هاي هفت گانه براي پروژه ها و طرح هاي غير مستمر همراه موافقت نامه توضح داد: اتفاقي که الان در سطح کشور مي افتد اين است که اول پروژه تصويب مي شود و بعد پيوست ها تهيه مي شود. در حالي که نداشتن اين مطالعات شيرجه زدن در استخري است که عمق آن را نمي دانيم.
شاکري پيشنهاد کرد نظام پذيرش پروژه هاي جديد مبتني بر تصويب مطالعات پيوست هاي پروژه همراه با مبادله موافقت نامه باشد.
همچنين احمد حکيمي پور پيشنهاد کرد در عنوان اين طرح عبارت برنامه ۵ ساله دوم ذکر شود. وي بر ضروت تکميل پروژه هاي نيمه تمام قبل از آغاز پروژه هاي جديد تاکيد کرد.
احمد دنيامالي نيز به عنوان يکي از موافقان اين طرح با اشاره به اينکه بودجه ريزي عملياتي بدون همکاري مديران شهرداري محقق نمي شود تصريح کرد:‌ بر اساس توافق انجام شده با شهرداري، مديريت منابع و عنوان شدن محل مصرف هزينه ها ضروري است چرا که به دليل کمبود منابع، مديريت درست منابع در بودجه ريزي عملياتي بايد مد نظر قرار گيرد.
رييس کميسيون عمران شورا با اشاره به اينکه بودجه ريزي عملياتي باعث شفافيت در بودجه و شيشه اي عمل کردن شهرداري مي شود؛ يادآور شد: در دنيا اين کار رايجي است که با کمک نظام شوراياري ها از مشارکت مردم در مناطق مختلف شهري استفاده مي شود. در شهرداري تهران هم بايد مردم را درگير اجراي پروژه ها کنيم.
دنيامالي در پايان تصريح کرد:‌ نتيجه فرآيند بودجه عملياتي بايد کاهش هزينه هاي جاري و افزايش بودجه هاي عمراني و سرمايه اي نسبت به جاري باشد اما اگر اين اتفاق نيافتد اين مصوبه کاري از پيش نمي برد.
سرخو از ديگر اعضاي شورا بود که پيشنهاد ارائه گزارش پيشرفت کار به صورت ماهانه را بيان کرد و گفت:‌ بودجه ريزي عملياتي کاري نيست که يک معاونت شهرداري به تنهايي انجام دهد و همه معاونت هاي شهرداري بايد براي تحقق آن دست به دست هم دهند.
سالاري نيز در ادامه با بيان اينکه اين تصميم يکي از مهم ترين تصميمات شوراي شهر است اظهار داشت: همه مصوبات شورا بايد در قالب برنامه پنج ساله و بودجه هاي سالانه باشد و شهرداري تهران هم بايد مصوبه پذير باشد.
در ادامه سروري با اشاره به اينکه در کشور بارها براي بودجه ريزي عملياتي دور خيز کرده اند اما عملا به نتيجه قابل قبولي نرسيده اند خاطر نشان کرد: بودجه ريزي عملياتي ويژگي هاي خاصي دارد اگر مديراني که مي خواهند اجرا کنند آموزش نبينند و اگر حتي براي ما نمايندگان هم جلسات آموزشي براي توضيح مختصات بودجه عملياتي برگزار شود؛ موفقيت صددرصدي حاصل نخواهد شد.
رييس کميسيون نظارت و حقوقي شورا عنوان کرد:‌ اگر مقدمات بودجه عملياتي اجرايي نشود مثل بودجه ريزي عملياتي دولت و مجلس به نتيجه نمي رسد.
طلايي نيز با اشاره به اينکه بودجه ريزي عملياتي از شوراي سوم مطرح شده و اقدامات کلي و اوليه آن در شهرداري اتفاق افتاده تصريح کرد: شهرداري قرار بود از سال ۸۸ بودجه سالانه اش را عملياتي بدهد امابه دلايل گوناگون به نتيجه نرسيده است. پيشنهاد مي کنم کميسيون بودجه با شهرداري نشستي داشته باشد و از شهرداري بپرسد چند درصد آمادگي تطبيق بودجه با بودجه ريزي عملياتي را دارد؟
مسجد جامعي نيز با تاکيد بر اينکه اين مصوبه خوب، اولين سندي است که در خصوص بودجه ريزي عملياتي تهيه مي شود؛ توضيح داد:‌ اين کار در کشور ما حرکت تازه اي است. شوراي چهارم موفق شده برنامه ۵ ساله دوم را به عنوان اولين برنامه ۵ ساله عملياتي در کشور به تصويب برساند و اين را مديون همکاري و مشارکت نزديک شهرداري و شورا هستيم.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران اجرايي کردن اين برنامه ها را به اندازه تصويب آن مهم دانست و گفت: اين صحبت ها در شوراي سوم هم مطرح شده و آيين نامه هايي در اين خصوص تدوين شده است. اما در اجرا اين مقوله اي است که بايد راهکارهاي آن تدوين شود.
مجتبي شاکري نيز در اين خصوص بيان داشت: ديدن آنچه در گذشته و در سال ۹۲ اتفاق افتاده؛ توجه به آنچه در سال ۹۳ در حال انجام است و تدبير براي سال ۹۴ باعث مي شود بودجه عملياتي عيني شود.
وي اظهار کرد: ما بايد توانايي مديران شهرداري را هم بسنجيم تا بندهاي اين مصوبه به درستي شکل بگيرد. پيشنهاد مي کنم مهلت مقرر براي تفريغ بودجه مشخص شود و اعضاي شورا هم در کميسيون تخصيص حضور داشته باشند تا با چشماني باز به آينده نگاه کنيم.
عليرضا دبير با اشاره به جلسات مشترکي که در خصوص بودجه ريزي عملياتي در کميسيون برنامه و بودجه برگزار شده؛ تاکيد کرد:‌ اگر شهرداري مقيد به بودجه ريزي عملياتي باشد نباشد اين اتفاق نمي افتد. در واقع بايد قالب بودجه سال آينده تغيير کند و اين يکي از افتخارات شوراي چهارم است.
رييس کميسيون برنامه و بودجه با اشاره به اينکه اين فرآيند بايد در طي چند سال انجام شود؛ ادامه داد: ما در کشور برنامه ۵ ساله داريم اما عملياتي نيست. اما در شهر تهران برنامه ۵ ساله دوم عملياتي است.
صلاحي به عنوان نماينده شهرداري تهران در اين جلسه تصريح کرد: ما براي اولين بار برنامه ۵ ساله دوم شهرداري را به طور کمي تدوين کرده ايم و در بودجه ريزي عملياتي از ساير دستگاه ها يک قدم جلوتر هستيم.
وي ادامه داد: سال گذشته در منطقه هفت و در يکي از معاونت ها به صورت پايلوت بودجه ريزي عملياتي انجام شد و ما بايد قدم اول بودجه ريزي عملياتي را براي سال ۹۴ برداريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن