تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802946151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سناریوی نه چندان جدید رژیم صهیونیستی؛ ایجاد تفرقه در گروه‌های مقاومت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/طاهره گودرزی
سناریوی نه چندان جدید رژیم صهیونیستی؛ ایجاد تفرقه در گروه‌های مقاومت
طاهره گودرزی کارشناس موسسه ندا طی یادداشتی به بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت پرداخته است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ طاهره گودرزی کارشناس موسسه ندا طی یادداشتی به بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مقاومت پرداخته است.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

رژیم صهیونیستی که شکست‌های متعددی را طی جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و نیز جنگ اخیر که در میان صهیونیست‌ها به صخره سخت موسوم شده تجربه کرده است اکنون با چشیدن شکست تلخی دیگر به دنبال فرصت سازی از هزینه‌هاست و در این میان سناریوی نه چندان جدید مقابله با مقاومت مبنی بر ایجاد تفرقه در صفوف آن‌ها کلید خورده است.

شایان ذکر است که در این سطور به تلاش صهیونیست‌ها برای ایجاد شکاف میان مقاومت لبنان و حماس پرداخته می‌شود و فعلا درباره تلاش آن برای ایجاد تفرقه در میان گروه‌های مقاومت فلسطین بحث نمی‌شود.

اگرچه سید حسن نصر ا... دبیر کل حزب الله لبنان بار‌ها بر همراهی مقاومت لبنان با مقاومت فلسطین تاکید کرده و تلاش دارد که با فراموش کردن گذشته تلخی که ناشی از رویارویی امت اسلام با یکدیگر در سوریه بود و مبنای آن را طراحی صهیونیست‌ها تشکیل می‌داد، این دو را یکی در برابر دشمنی واحد نشان دهد ولی با این حال، سرکردگان رژیم صهیونیستی بر اساس یک مهندسی دقیق، بار‌ها به مقایسه واکنش‌ها در جنگ ۳۳ روزه و جنگ اخیر پرداخته‌اند و مبارزه حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین را بر‌تر و بهتر از آن قلمداد کرده‌اند.

به عنوان مثال تحلیلگران شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی از برتری تاکتیک‌ها و توانمندی‌های نظامی حماس نسبت به حزب الله سخن گفتند و تحلیلگران شبکه دو تلویزیون این رژیم نیز از برتری حماس نسبت به حزب الله در ایجاد شهری زیرزمینی سخن گفتند.

در همین حال‌ دان حالوتص رئیس سابق ستاد ارتش نیز از برتری همه جانبه حماس نسبت به حزب الله سخن رانده و گفته است در حالی که حماس از تجارب ایران و حزب الله استفاده کرده سعی نموده آن را بومی کند و بسیاری از ارزیابی‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد که پیش از این حماس با پرتاب موشک‌های با برد زیاد به سمت دریا، تجربه این عملیات را به دست آورده است.

در این زمینه ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

- اولین متضرر از تغییر سیاست گروهی فریب خورده در حماس که با نام آن درصدد مبارزه با نظام بشار اسد برآمده بودند، حزب الله محسوب می‌شود که کشته‌ها و زخمی‌های بسیاری را به دلیل استفاده از فن آوری‌های نظامی که این جنبش و ایران به حماس ارائه کردند در سوریه و لبنان متحمل شد اما با این همه سید حسن نصرا.. قصد دارد با رویکردی وحدت گرایانه به قضیه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی نگاه کند و آن را فدای سیاست‌های فرقه‌ای و نگاه به گذشته نکند.

جنبش حماس نیز باید در این مسیر و در کنار پیروزی‌های ارزشمند نظامی، هشیاری کامل خود را برای ترمیم شکاف‌های به وجود آمده در جهان اسلام به کار گیرد.

- جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نقطه عطفی برای مبارزه مسلحانه با رژیم صهیونیستی بود اما در این میان هیچ یک از طرفداران رویکرد مقاومت خواهان ایستایی نیست و به دنبال بهتر شدن شرایط مبارزه و به کار گرفتن عبرت‌هاست که در این میان جنگی که در سال ۲۰۱۴ اتفاق می‌افتد باید به مراتب بهتر از جنگ ۲۰۰۶ باشد و این امر کاملا منطقی است بنابر این تبلیغاتی که در این راستا از جانب صهیونیست‌ها می‌شود باید از این منظر نگریسته شود و همگرایی و توانایی طرفین در انتقال تجربیات و به کار بستن آن مد نظر قرار گیرد نه واگرایی و تفکیک مد نظر صهیونیست‌ها.

- شرایط جغرافیایی و سیاسی نوار غزه و جایگاه آن‌ها در امنیت رژیم صهیونیستی متفاوت است.

فلسطینی‌های نوار غزه نسبت به حزب الله لبنان لایه‌ای درونی‌تر و دشمن خانگی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند بنابراین طبیعی است که تکنیک‌های حماس با تکنیک‌های گذشته متفاوت باشد البته در این میان نباید اشتراک‌های حماس و حزب ا... را نیز در زمینه محاصره تسلیحاتی نادیده گرفت و باید گفت که هریک به نوعی با این محدودیت‌ها سازگار شده هرچند که شرایط حماس با توجه به قرب جغرافیایی آن به رژیم صهیونیستی قابل ملاحظه است و خلاقیت مقاومت فلسطین در ابتکارهای نوین ستودنی است.

با توجه به مطالبی که گفته شد لازم است که رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین حتی پس از حصول پیروزی قطعی نیز هشیار بوده و در دام رژیم صهیونیستی نیفتند و خود را بر‌تر از سایر گروه‌های مقاومت نبینند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن