تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819955404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تل‌آويو به دنبال «توقف يك جانبه» جنگ غزه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تل‌آويو به دنبال «توقف يك جانبه» جنگ غزه
شمار سربازان كشته شده رژيم صهيونيستي در جنگ غزه از مرز 70 نفر گذشت و برخي شواهد و قرائن از احتمال اعلام توقف يكجانبه حملات به غزه از طرف رژيم صهيونيستي حكايت دارد.


شمار سربازان كشته شده رژيم صهيونيستي در جنگ غزه از مرز 70 نفر گذشت و برخي شواهد و قرائن از احتمال اعلام توقف يكجانبه حملات به غزه از طرف رژيم صهيونيستي حكايت دارد.

به گزارش «جوان»، حدود 48 ساعت بعد از نقض آتش بس 72 ساعته از طرف رژيم صهيونيستي به بهانه ناپديد شدن يك سرباز اسرائيلي در جنگ غزه، رژيم صهيونيستي حملات شديدي عليه مناطق مختلف غزه انجام داده است. اسرائيلي‌ها مي‌گويند كه حماس يك و نيم ساعت بعد از شروع آتش بس روز جمعه (ساعت 9:30) سرباز اسرائيلي را در جريان يك كمين تونلي به گروگان گرفته ولي بر اساس گزارش ديروز رويترز، مقاومت فلسطيني اعلام كرده كه اين سرباز اسرائيلي قبل از شروع آتش‌بس ناپديد شده است. حماس، جهاد اسلامي و ساير گروه‌هاي فلسطيني در قبال ربوده شدن اين سرباز اسرائيلي، استراتژي ابهام در پيش گرفته و از تأييد يا رد به گروگان گرفته شدن او خود داري مي‌كنند.

منابع پزشكي در غزه حوالي عصر ديروز گفتند كه رژيم صهيونيستي بعد از نقض آتش بس روز جمعه(يعني طي كمتر از 36 ساعت) بيش از ۲۰۰ فلسطيني را به شهادت رسانده است. از اين 200 فلسطيني، بيش از 50 نفر فقط طي حملات شبانه ( جمعه شب تا سحرگاه شنبه) رژيم صهيونيستي به منطقه رفح به شهادت رسيده‌اند. ديروز عصر در حالي كه برخي منابع تعداد كل شهداي جنگ غزه ( تا روز بيست و هفتم) را بيش از 1650 اعلام كردند، برخي منابع گزارش كردند كه تعداد شهداي غزه از 1700 تن گذشته‌ است.

بر اساس گزارشي كه دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل (انروا) در روز بيست و ششم جنگ غزه ارائه كرده بود، رژيم صهيونيستي 286 كودك را در جريان حملات خود كشته است ولي با توجه به افزايش تصاعدي شهداي فلسطيني طي 24 ساعت گذشته، شماره كودكان بي‌گناه فلسطيني به شهادت رسيده توسط رژيم كودك كش حاكم بر سرزمين‌هاي اشغالي احتمالا از عدد 330 گذشته است ( يك از 5). ارتش رژيم صهيونيستي در تازه‌ترين حملات خود، بيش از 200 نقطه را در نوار غزه گلوله باران كرد كه در يك مورد، دانشگاه اسلامي غزه نيز هدف قرار گرفت.
 
 تل‌آويو در مذاكرات آتش بس شركت نمي‌كند
بر اساس آخرين آماري كه منابع امنيتي رژيم صهيونيستي عصر ديروز تأييد كردند كشته‌هاي اسرائيلي، با عبور از عدد 67 به 70 نفر نزديك مي‌شود. دفتر انروا مي‌گويد كه از اين ميان فقط سه اسرائيلي غير نظامي هستند در حالي كه نزديك به 1000 نفر از قربانيان فلسطيني را غير نظاميان تشكيل مي‌دهند. منابع فلسطيني شمار كشته شده‌هاي اسرائيلي را حدود دو برابر اين تعداد اعلام مي‌كنند كه با توجه به شرايط امنيتي حاكم بر اسرائيل، كمتر اعلام شدن شمار كشته‌هاي طرف اسرائيلي چندان بعيد به نظر نمي‌رسد.

 با افزايش شمار كشته‌هاي طرف اسرائيلي، برخي حدس و گمان‌ها حاكي از اين است كه تل‌آويو احتمال دارد به صورت يك جانبه حملات به غزه را متوقف و اعلام پيروزي يك جانبه كند. روز گذشته با تقويت دوباره طرح آتش بس مصر براي جنگ غزه، يك هيئت فلسطيني براي شركت در مذاكرات آتش بس به قاهره رفت. منابع خبري اعلام كردند كه مذاكرات غيرمستقيم آتش بس از امروز – يك‌شنبه – در قاهره آغاز مي‌شود ولي يكي از رهبران جنبش حماس تأكيد كرد كه مطرح كردن موضوع سلاح مقاومت در مذاكرات قاهره مردود است و طرح اين مسئله مذاكرات را برهم خواهد زد. مشير المصري از سخنگويان حماس گفته كه هيئت فلسطيني شامل گروه‌هاي مقاومت نيستند ولي اين به معناي حذف مقاومت از مذاكرات نيست بلكه به سبب مسائل امنيتي است.

گفته مي‌شود، مذاكرات نيابتي انجام مي‌شود. در طرف مقابل، برخي منابع ديروز به روزنامه جروزالم پست گفتند كه تل‌آويو قصد ندارد هيئتي را براي شركت در مذاكرات قاهره اعزام كند. به طور موازي برخي منابع مي‌گويند كه تل‌آويو تحت فشار‌هاي امنيتي فزاينده افكار عمومي خود را براي اعلام يكجانبه پايان جنگ آماده مي‌كند. روزنامه اسرائيلي هاآرتص در «خبر فوري» ساعت 2:17 عصر ديروز خود (ساعت 15:47 به وقت تهران) به نقل از يك مقام بلند پايه اسرائيلي تأييد كرد كه اسرائيل هيئتي براي مذاكرات آتش‌بس به قاهره اعزام نمي‌كند: « دليلي براي توافق وجود ندارد. » او در عين حال گفت كه اسرائيل پايان عمليات غزه را به محض احياي بازدارندگي مد نظر دارد: « ما ديگر در خصوص آتش‌بس صحبت نمي‌كنيم. اسرائيل بر اساس منافع خود عمل مي‌كند. ما عليه حملات غزه اقدام مي‌كنيم و كار تونل‌ها را يكسره خواهيم كرد.»

 پيش از اين مقام اسرائيلي، يك مقام اسرائيلي ديگر هم در خبر فوري ساعت 11:6 صبح روز شنبه گفته بود كه ارتش اسرائيل به انهدام كامل تونل‌هاي غزه بسيار نزديك است و طي 24 ساعت گذشته، چهار تونل از بين رفته است: «ما به پايان عمليات از بين بردن تونل‌ها نزديك هستيم. ارتش به طور محتاطانه تخمين مي‌زند كه طي دو روز آينده عمليات از بين بردن تونل‌ها تكميل شود.» برخي منابع مي‌گويند كه اعلام يك جانبه پايان عمليات از طرف تل‌آويو به خاطر تبعات امنيتي زيادي است كه تل‌آويو طي چهار هفته جنگ متحمل شده است. » گردان‌هاي «القسام» شاخه نظامي حماس روز شنبه اعلام كرد كه تل‌آويو را با سه موشك «107» مورد هدف قرار داده است. دنيل نيسمن، رئيس گروه تحقيقاتي لوانت در تل‌آويو درصفحه توئيتر خود نوشت: «به نظر مي‌رسد كه ارتش اسرائيل در حال عقب نشيني از اولويت‌هاي خود در غزه است و همزمان مذاكرات صلح در قاهره را رد مي‌كند كه مي‌تواند آغاز اقدامات يك جانبه اسرائيل باشد. » او همچنين گفته است كه اسرائيل به دنبال اعلام پيروزي يكجانبه در جنگ غزه است.

همچنين راديو رژيم‌صهيونيستي بامداد شنبه گزارش داد كه ارزيابي‌‌هاي تل‌آويو حاكي از آن است كه تلاش براي تصرف مجدد نوار غزه به عنوان يك گزينه مي‌تواند به قيمت جان صدها نظامي اسرائيلي و همچنين تأثيرات فوري بر اقتصاد تمام شود. پايگاه خبري «ورلد تريبيون» نيز به نقل از انديشكده «بگين، سادات» نوشت: «ارتش اسرائيل اعلام كرده است كه فاقد فناوري يافتن و تخريب تونل‌هاي نيروهاي حماس در باريكه غزه است. همچنين عوزي لاندو وزير گردشگري رژيم صهيونيستي فاش كرد كه عمليات نظامي اين رژيم در نوار غزه عليه شهروندان بي‌گناه فلسطيني به هيچ يك از اهداف خود نرسيده و نيروهاي نظامي اسرائيل نتوانسته‌اند مانع حمله موشكي فلسطيني‌ها شوند.
 
 دوويلپن: در مقابل كشتارهاي جمعي در غزه فرياد بزنيد
هزاران نفر در اعتراض به حوادث كنوني غزه و بازتاب ناعادلانه اخبار در مقابل دو شبكه معروف امريكايي دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «فلسطين‌اليوم»، در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه و نيز بازتاب جانبدارانه اخبار به نفع اين رژيم، هزاران نفر در مقابل ساختمان‌ شبكه‌هاي «CNN» و «FOX NEWS» امريكا دست به تظاهرات زدند. تظاهركنندگان تصويرهايي از قربانيان جنگ غزه به دست داشتند و روي صورت‌هاي خود پرچم فلسطين را نقاشي كرده بودند و شعارهايي مانند: « ما اينجا هستيم از غزه، به كودكان بگو نترسند»، «همه ما فلسطيني هستيم» و «اي غزه گريه نكن، اجازه نمي‌دهيم بميري» و «زنده باد فلسطين و غزه» سر مي‌دادند. نخست وزير و وزير امور خارجه سابق فرانسه نيز با بيان اينكه اقدامات رژيم صهيونيستي تا حد زيادي شبيه تبعيض نژادي در آفريقاي جنوبي است گفت: به هيچ‌وجه توجيهي براي تجاوزهاي وحشيانه اسرائيل به غزه وجود ندارد.

دومينيك دوويلپن، نخست وزير و وزير خارجه سابق فرانسه در مقاله‌اي با عنوان «در مقابل كشتارهاي دسته جمعي در غزه فرياد بزنيد» از پاريس خواست از اشاعه دروغ‌ها و جانبداري مطلق از رژيم صهيونيستي در حملات ددمنشانه خود عليه نوار غزه دست بردارد. وي در اين مقاله كه توسط روزنامه فيگارو فرانسه منتشر شده است از پاريس خواست انصاف به خرج داده و با واقعيت كشتارهاي دسته‌جمعي رژيم صهيونيستي در غزه به صراحت عمل و اذعان كند كه تروريسم موجود در فلسطين همان تروريسم سازمان‌يافته‌اي است كه توسط رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد. وي گفت: من اين مقاله را مي‌نويسم و مي‌دانم كه فرانسه ارتباطي قوي‌ با امنيت اسرائيل دارد اما نبايد وظايفي را كه رسما به اسرائيل ابلاغ شده فراموش كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن