تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816376139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشانه‌هاي جهاني پيروزي غزه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نشانه‌هاي جهاني پيروزي غزه
مسئله فلسطين زخمي عميق بر تن جهان اسلام است كه برخي خيانت‌ها و بي‌تدبيري‌ها از سوي به اصطلاح كشورهاي اسلامي منطقه همچون عربستان، قطر و اردن روز به روز جراحت آن را تشديد مي‌كند.
 مسئله فلسطين زخمي عميق بر تن جهان اسلام است كه برخي خيانت‌ها و بي‌تدبيري‌ها از سوي به اصطلاح كشورهاي اسلامي منطقه همچون عربستان، قطر و اردن روز به روز جراحت آن را تشديد مي‌كند.
قريب به 2 ميليون انسان در باريكه‌اي 360 كيلومتر مربعي تحت شديد‌ترين محاصره سياسي، اقتصادي و نظامي هستند و هر از چندگاهي نيز مورد هجوم نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي از زمين، هوا و دريا قرار مي‌گيرند. تمام ارتباطات غزه با دنياي بيرون تحت نظر رژيم صهيونيستي است و اسرائيلي‌ها در حال نسل كشي تدريجي در اين باريكه هستند. هرچند در جنگ‌هاي اخير گردان‌هاي نظامي جبهه مقاومت در غزه با پرتاب راكت و موشك به اراضي اشغالي سعي در دفاع از خود مي‌كنند اما به طور قطع هيچ توازني ميان توان هجومي اسرائيل و توان دفاعي غزه وجود ندارد.
با اين حال قريب به اتفاق كارشناسان داخلي و خارجي بر اين باورند كه پيروز اصلي رويدادهاي اخير، غزه است و نه اسرائيل و اين پيروزي نيز داراي بعد جهاني است.
واقعيت اين است كه جنگ امروز در غزه تبديل به يك صحنه نبرد در عرصه جهاني شده است. از يك سو ملت مظلوم فلسطين و طيف‌هاي بسيار گسترده‌اي از مردم در سراسر جهان حضور دارد و از سوي ديگر رژيم غاصب صهيونيستي و مجموعه‌اي از دول غربي- عربي به سركردگي امريكا قرار مي‌گيرد.  از آغاز حمله اخير رژيم صهيونيستي به غزه در صدها شهر در شرق و غرب عالم در اعتراض به جنايات تل‌آويو موجي از اعتراضات مردمي پديد آمده است و تحت تاثير همين امواج برخي از دولت‌ها نيز حداقل در حد حرف به انتقاد از حركت ددمنشانه اسرائيل عليه مردم مظلوم غزه پرداخته‌اند.  هرچند تمامي اين اعتراضات منجر به قطع حملات اسرائيلي‌ها عليه مردم مظلوم غزه نشده اما به واقع اين موج بيداري مردمي يك معادله بزرگ را به نفع مردم مظلوم فلسطين رقم زده است.
پيروزي اصلي ملت مظلوم غزه را مي‌توان در ارائه تصويري شفاف از رويدادها و ماجراي فلسطين به جهانيان ارزيابي كرد. در سال‌هاي اخير اسرائيل با استفاده از توان رسانه‌‌اي دنياي غرب سعي داشت تا هويت خود را مشروع جلوه و فلسطيني‌ها را مقصر اصلي در ادامه تنش‌ها نشان دهد.
سياست رسانه‌اي غرب در سال‌هاي اخير نيز توجيه دلايل تشكيل رژيم صهيونيستي، مظلوم‌نمايي براي ساكنين اراضي اشغالي و ترسيم چهره‌اي مشوه از مردم فلسطين به خصوص ساكنين باريكه غزه است. اما اتفاقات اخير نشان داد كه تمام پيش‌بيني‌هاي غرب در خصوص مصادره آرام و در سكوت خاك فلسطين به شكست انجاميده است و غرب در پيشبرد اهدافش با يك سد بزرگ با نام هوشياري وجدان افكار عمومي جهان روبه روست.  نكته جالبي است كه امروز مردم دنيا مي‌توانند تفكيك قابل توجهي ميان وقايع منطقه خاورميانه صورت دهند. به هر حال اين روزها عده‌اي به نام دولت اسلامي در منطقه دست به اقداماتي مي‌زنند كه نه تنها اسلامي نيست بلكه از درجه انساني هم عدول كرده است و فجايع دهشتناكي را رقم مي‌زند. اين روزها داعش به نام اسلام، قلب مسلمانان را در مقابل فلاش دوربين‌هاي رسانه‌هاي غربي بيرون مي‌كشد تا به جهانيان اعلام كند اسلام و مسلماني رحماني نيست.
اما با وجود تمام اين تبليغات ناجوانمردانه عليه اسلام افكار عمومي جهان نسبت به جنايات عليه مسلمانان غزه واكنش نشان مي‌دهد و اين يك پيروزي بزرگ براي مردم مظلوم فلسطين و همچنين دنياي اسلام به حساب مي‌آيد.  امروز پرده از ظلم و جنايات اسرائيل برداشته شده است و مطمئناً اين رژيم منحوس نمي‌تواند در مقابل موج خروشان اعتراضات مردمي همچنان به جنايات خود ادامه دهد و يقيناً با حمايت‌هاي آزادي‌خواهان جهان از ملت مظلوم فلسطين بايد شاهد روزي باشيم كه جنايتكاران اسرائيلي به دست مردم فلسطين محاكمه و اعدام شوند. امروز خود اسرائيل راه را براي نابودي خويش هموار شده است.


نویسنده : محمد اسكندري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن