تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819922633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المیادین: جنگجویان داعش به زنان عراقی تجاوز می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: المیادین: جنگجویان داعش به زنان عراقی تجاوز می کنند


کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد مواردی از تجاوز اعضای گروهک داعش به زنان را علاوه بر بیرون راندن خانواده های مسیحی از شهر موصل به ثبت رسانده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت حقوق بشر عراق نیز فاش کرد مواردی از نقض حقوق بشر از جمله مجبور کردن شماری از دختران کم سن و سال به ازدواج با جنگجویان داعش به ثبت رسیده است.
محمد کریم گزارشگر المیادین در این باره از اربیل گزارش داد: اعضای یک خانواده مسیحی عراقی که به علت اقدامات گروه داعش مجبور به ترک موصل شده است اعلام کردند گروه داعش زنان را از همه حقوق انسانی خود محروم کرده است. یک زن عضو این خانواده گفت: «آنها به موصل آمدند و همه خانواده ها را آواره و مردم را مرعوب و حقوق زنان را نقض کردند. آنها زنان را مجبور به پوشیدن چادر و نقاب زدن می کنند». یک مرد این خانواده نیز گفت: «دستان بیست مرد در ملأ عام قطع شد».
گزارشگر المیادین افزود: اجساد شش زن که قبلا به دست اعضای داعش ربوده شده بودند تحویل اداره پزشکی قانونی در موصل شد. کشته شدن این زنان تازه ترین مورد نقض حقوق زنان در این منطقه است. نقض حقوق زنان با تهدید کردن زنان به قتل و کتک زدن شدید زنانی که حاضر نبودند به ازدواج جنگجویان داعش درآیند آغاز شده است».
شیخ حسن محمد قادیانی امام جماعت عراقی گفت: «دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با زنان مسلمان بدرفتاری می کند و آنها را کتک می زند و می کشد فقط به این علت که حاضر نیستند به سنت هایی که آنها جزء سنت های اسلامی می دانند عمل کنند. این اقدامی ناشایست است و با دین اسلام مغایرت دارد».
گزارشگر المیادین افزود: وزارت حقوق بشر عراق مواردی از تجاوز به دختران عراقی را بر اساس آنچه که «جهاد نکاح» توصیف می شود به ثبت رسانده است. سازمان های بین المللی نیز اعلام کردند شماری از زنان عراقی بعد از آن که مورد تجاوز قرار گرفتند خودکشی کردند.
گزارشگر در پایان گفت: ناظران معتقدند زمان آن رسیده است که به طور جدی از زنان در مناطق درگیری محافظت و از نقض حقوق آنان که هیچ کس را مستثنی نمی کند جلوگیری شود.


شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن