تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813192210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لکه‌های خورشيد دوباره فعال شد + عکس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
"لکه‌های خورشيد" دوباره فعال شد + عکس
بعد از يک سکوت عميق، دوباره لکه‌های خورشيد نمايان شدند.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پس از آنکه چندي پيش ستاره شناسان با کمال ناباوری، شاهد کاهش شديد لکه‌های خورشيدی بودند، آن هم در زمانی که انتظار می‌رفت اوج فعاليت آْن باشد، حالا دوباره خورشيد در حال فعال شدن است.






دانشمندان نام این دوره را "رخداد سکوت کامل" گذاشته بودند. آنها می‌گویند: این پدیده نشان داد فیزیکدانان حتی قادر به پیش بینی کامل عملکرد نزدیک‌ترین ستاره هم نیستند.

حالا اما گزارش‌های رصدی حاکی از آن است که تعداد لکه های خورشیدی نسبت به هفته های گذشته بیشتر شده است، هرچند چندان هم فعال نیستند. 

جریانی از بادهای خورشیدی که طی دو روز اخیر به زمین رسیده، شرايط وقوع پديده شفق قطبي را فراهم کرده است و حالا بايد منتظر ثبت تصاویر جدید از شفق قطبی باشیم.

لکه خورشیدی ناحیه‌ای بر روی سطح خورشید می‌باشد که به وسیله فعالیت‌های شدید مغناطیسی بوجود می‌آید که مانع از انتقال گرما می‌شوند، این ناحیه‌ها به علت کاهش درجه حرارت سطح به وجود می‌آیند. 

تعداد لکه‌های خورشیدی متاثر از زمان است و با زمان تغییر می‌کند و برای بیشترین و کمترین تعداد لکه‌ها یک چرخه‌ای به طور متوسط یازده سال را در نظر گرفته‌اند.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن