تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820092723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصفهان و کرمان در وضعيت قرمز؛ تهران در وضعيت زرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۲۶ب.ظ)
آخرين اقدام‌هاي مقابله با کم‌آبي در کلان‌شهرها تشريح شد؛ اصفهان و کرمان در وضعيت قرمز؛ تهران در وضعيت زرد معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور با تشريح آخرين اقدام‌هاي مقابله با بحران کم‌آبي در کلان‌شهرهاي ايران، گفت: در زمان حاضر، از نظر تامين آب دو کلان‌شهر اصفهان و کرمان در وضعيت قرمز و تهران در وضعيت زرد قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا تشيعي اظهار داشت: در اثر تداوم خشکسالي طي 14 سال اخير و افزايش مصرف آب در بخش‌هاي مختلف، وضعيت منابع آبي کشور در وضعيت بحراني قرار گرفته است و شرکت‌هاي آب و فاضلاب در سال‌هاي اخير با چالش جدي در تامين آب شرب مواجه شده‌اند.
وي افزود: در اين راستا دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور طي سه سال گذشته به بررسي وضعيت تامين و توزيع آب شرب در کشور و احصاي مشکلات مربوطه پرداخته است که در پايان سال گذشته و براساس تحليل‌هاي صورت‌گرفته، مشخص شد شمار زيادي از شهرهاي کشور در تابستان امسال با مشکل تامين آب مواجه خواهند شد و نکته قابل‌توجه در اين تحليل، پيش‌بيني وقوع تنش آبي در 12 شهر مرکز استان با جمعيتي افزون‌بر 23 ميليون نفر بود.
وي گفت: اين کمبود با تمرکز در ماه‌هاي گرم سال که با اوج مصرف آب مواجه هستيم، نمود بارزتري يافته است.
تشيعي تصريح کرد: به همين منظور، پيگيري وضعيت اين 12 شهر در قالب کميته پايش وضعيت کلان‌شهرها در اولويت کاري قرار گرفت و نشست‌هاي ويژه‌اي به‌منظور برنامه‌ريزي جهت گذر از بحران کم‌آبي تابستان برگزار شد.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم نظارت بر وضعيت تامين و توزيع آب، اين‌گونه نشست‌ها طي سال‌هاي گذشته نيز به‌صورت مستمر برگزار شده و با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و نظارت ويژه، وضعيت تمام شهرها و روستاهاي کشور رصد و راهکارهاي لازم جهت غلبه بر آثار ناشي از خشکسالي ارايه شده است.
وي با بيان اينکه در طول پنج ماه گذشته، شرکت‌هاي آب و فاضلاب حداکثر توان خود را جهت گذر از بحران کم‌آبي انجام داده و فعاليت‌هاي خود را در پنج محور تامين آب، انتقال و توزيع آب، مديريت تقاضا و مصرف آب، مديريت کيفيت آب و آموزش و فرهنگ‌سازي متمرکز کرده‌اند، به تشريح فعاليت‌هاي صورت‌گرفته در 12 شهر مواجه با تنش آبي پرداخت و حفر و تجهيز 213 حلقه چاه جديد، خريد و اجاره14 حلقه چاه و به‌سازي 26 حلقه چاه‌ را ازجمله اين فعاليت‌ها برشمرد.
معاون نظارت بر بهره‌برداري شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور همچنين اجراي شش پروژه احداث يا بازسازي تصفيه‌خانه‌هاي آب، احداث 193 کيلومتر خطوط انتقال، توسعه و احداث 350 کيلومتر شبکه، احداث چهار پروژه ايستگاه پمپاژ به ظرفيت 5410 ليتر در ثانيه، احداث 10 مخزن به ظرفيت 311 هزار مترمکعب، تکميل سه پروژه تله‌متري، اجراي يک پروژه آبرساني از منابع آب سطحي و برق‌رساني به چاه‌ها و ساير تاسيسات در 12 شهر را از ديگر فعاليت‌هاي انجام‌شده براي مقابله با بحران کم‌آبي در کلان‌شهرها عنوان کرد.
به‌گفته وي، با وجود فعاليت‌هاي انجام‌شده هم‌اکنون دو شهر اصفهان و کرمان به‌دليل عدم تکافوي منابع آب، کماکان با مشکل تامين آب و وضعيت قرمز مواجه هستند.
تشيعي با اشاره به وضعيت زرد در سه شهر تهران، شيراز و يزد، افزود: اين شهرها درصورت عدم صرفه‌جويي مشترکان، با مشکل مواجه خواهند شد ضمن آنکه هفت شهر اراک، بندرعباس، قزوين، قم، کرج، مشهد و همدان هم‌اکنون در وضعيت سبز قرار دارند و مشروط به آنکه شرکت‌هاي آب منطقه‌اي، ميزان آب تعهدشده در نشست‌هاي کميته پايش را به‌صورت کامل تخصيص دهند، در تابستان سال‌جاري با مشکلي روبرو نخواهند شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن