تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818782214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد؛
ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگی در چهارمحال و بختیاری خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت تبدیل شدن شورای فرهنگ عمومی به قرارگاه فرهنگی پویا و اثرگذار، تحقق این مهم را یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب دانست و گفت: این شورا باید نقش خود را در تثبیت فرهنگ ناب محمدی به خوبی ایفا کند که این مهم تنها در قالب یک قرارگاه محقق می‌شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار امیدواری کرد که بتوان از دستاوردهای این ماه شریف در طول سال بهره مند گشت و همگان خود را برای عید واقعی آماده کنند.
 
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این‌که عید واقعی پس از ماه مبارک رمضان این است که انسان بتواند با دست پر از این ماه خارج شود، تصریح کرد: به یقین کسانی که از این ماه توشه ای برای دنیا و آخرت خود آماده نکرده باشند، خسارت می بینند و اگر چه در روز عید فطر نیز جشن بگیرند و شادمان باشند، اما این عید برای آن ها، عید ظاهری است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ماه رمضان برای جبران گذشته ها است، خاطرنشان کرد: این که در ماه مبارک رمضان، سفره رحمت و مغفرت باری تعالی به صورت گسترده پهن می گردد، برای جبران گناهان و اشتباهات گذشته است و بدبخت آن انسانی است که نتوانسته باشد از برکات این سفره الهی بهره کافی ببرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که لازمه کار شورای فرهنگ عمومی، توجه داشتن به ارزش‌های والای دینی و اسلام ناب و دور شدن از ضد ارزش‌ها و نازیبایی‌ها است، افزود: امیدوارم که بهره مندی از شب های قدر و مراقبت های انسان از خود در ماه مبارک رمضان و ترک گناه و معصیت، مقدمه ای برای رشد و پویایی مجموعه فرهنگی استان در ادامه سال قرار گیرد.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، مراقبت و تلاش در این زمینه را برای مسؤولان فرهنگی بسیار حساس و ضروری‌ دانست و گفت: شما به‌عنوان تلاشگران عرصه فرهنگی باید نسبت به فرهنگ اسلام ناب، ارزش‌های والای اسلامی و دینی و دور شدن از ضد‌ارزش‌ها و نازیبایی‌ها به شدت کوشا و جدی باشید؛ چر‌اکه شیطان می کوشد عوامل معنوی و سنت‌های الهی را از دل ها بزداید و تنها مادی‌گرایی در آن حاکم کند.
 
وی با بیان این که حاکم کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه یکی از وظایف و رسالت‌های خطیر مسؤولان فرهنگی است، انتقال و حاکمیت آن در جامعه را نیازمند انس گرفتن دل و درون مسؤولان با این فرهنگ ناب دانست و گفت: باید دل و جان مسؤول فرهنگی ما با ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی انس بگیرد تا آن زمان بتوان انتظار جامعه‌ای با معیارهای فرهنگ اسلام ناب داشته باشیم.
 
مبارزه با ضد‌ارزش‌ها تنها در قالب تشکیل یک قرارگاه محقق می‌شود
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت تبدیل شدن شورای فرهنگ عمومی استان به یک قرارگاه فرهنگی پویا و اثرگذار، تحقق این مهم را یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: این شورا باید نقش خود را در تثبیت فرهنگ ناب محمدی به خوبی ایفا کند که این مهم تنها در قالب یک قرارگاه محقق می‌شود.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که قرارگاه فرهنگی به معنای تشکیل یک ساختار جدید در کنار شورای فرهنگ عمومی نیست، سرعت و شتاب‌بخشی بیشتر به اجرایی شدن مصوبات شورای را یکی از عوامل مهم طرح قرارگاه فرهنگی بیان کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که یکی از مشکلات اساسی در جلسات شورای فرهنگ عمومی اجرایی نشدن مصوبات این شورا است، وجود یک قرارگاه فرهنگی را موجب اجرایی شدن مصوبات شورا دانست و افزود: این قرارگاه با رصد دقیق موضوعات فرهنگی، هنجارها و ناهنجاری‌های موجود در جامعه و بررسی کارشناسی معضلات و مباحث در کارگروه‌های ویژه و ارائه طرح‌ها و راهکارهای صحیح برای حل مشکلات تلاش در عملیاتی شدن مصوبات این شورا دارد.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که شورای فرهنگ عمومی نقش سیاست‌گذاری و جهت‌دهی صحیح فرهنگی به جامعه را با قوت ادامه خواهد داد، بکارگیری و هدایت صحیح امکانات و نیروهای موجود برای مقابله با تهاجم و فشارهای دشمن در کارزار سخت جنگی را نیازمند یک قرارگاه فرهنگی مستحکم و قوی دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که این قرارگاه برای اجرایی شدن مصوبات و طرح‎ها نیازمند افسران و سربازان اجرایی است، از نیروهای جوان در مساجد، هیأت‌های مذهبی، دستگاه‌های گوناگون اداری و آحاد جامعه به عنوان سربازان و افسران خط مقدم این قرارگاه فرهنگی یاد کرد.
 
وی نخستین فاکتور برای جذب نیروهای مردمی برای عملیاتی کردن مصوبات قرارگاه را نیازمند انگیزه آفرینی، ذهنیت سازی صحیح و استفاده از خلاقیت و نوآوری در راستای جذب اقبال عمومی دانست و برگزاری جلسات  گفتمان ساز همچون طرح تقویت مبانی اعتقادی در فضای جامعه عنوان کرد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که نباید قرارگاه فرهنگی را به یک مسئله بسیار بزرگ و دست نیافتنی تبدیل کرد، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی در گذشته تنها به بیان نظرات و دیدگاه‎ها و تصویب چند مصوبه منتهی شده و هیچ گونه خروجی و کار عملیاتی فرهنگی نداشته است؛ چرا که هیچ متولی برای پیگیری و اجرایی کردن مصوبات وجود نداشته است.
 
این مقام مسؤول با انتقاد از این که برخی‎ها هنوز تهاجم فرهنگی را قبول نداشته و معضلات موجود را اشکالات و ضعف‌های درونی قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: قرارگاه یک اصلاح جنگی است یعنی باید در میدان نبرد حالت جنگی به خود بگیریم؛ بر همین اساس ما اکنون در یک جنگ نابرابر فرهنگی قرار داریم و برای دفاع از فرهنگ و ارزش‌های خود نیازمند یک قرارگاه فرهنگی هستیم./9457/پ202/ب2




۱۳۹۳/۵/۱۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن