تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817093721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت نانوفتوالکترود جاذب نور با تقلید از چشم پروانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ساخت نانوفتوالکترود جاذب نور با تقلید از چشم پروانه تهران-ایرنا-محققان سوییسی با تقلید از چشم پروانه، ساختاری تولید کردند که می تواند با کارایی بالا نور خورشید را جذب کند.


به گزارش ایرنا، پژوهشگران در سراسر جهان به دنبال ساخت پیل های خورشیدی هستند که بتواند همانند گیاهان با فتوسنتز انرژی تولید کند؛ در واقع با جذب نور خورشید مولکول های آب را شکسته و در نهایت سوخت هیدروژن تولید کند.
محققان مرکز EMPA در سوییس پیل فتوالکتروشیمیایی از جنس آهن و اکسید تنگستن ساختند که در ساخت آن از چشم نوعی پروانه الهام گرفته شده است.
این گروه نشان دادند که براده های آهن- اکسید آهن- می تواند منجر به فناوری جدیدی در پیل های خورشیدی شود، این ماده می تواند برای ساخت فتوالکترودهایی استفاده شود که با جذب نور خورشید مولکول های آب را شکافته و هیدروژن تولید کند، بنابراین با این کار می توان نور خورشید را به سوخت ارزشمندی (هیدروژن) تبدیل کرد که می توان برای تولید الکتریسیته از آن استفاده کرد.
اکسید آهن خود دارای محدودیت هایی است، این ماده بسیار ارزان بوده و قادر به جذب نور خورشید در طیف وسیعی از طول موج ها است، با این حال هدایت الکتریکی اکسید آهن بسیار کم است، بنابراین کارایی پیل خورشیدی ساخته شده از این ماده بسیار کم خواهد بود.
پژوهشگران سوییسی موفق به حل این مشکل شدند، آن ها برای این کار فتوالکترودی ساختند که قادر به جمع آوری نور خورشید است؛ بدون این که اجازه هدر رفتن آن را دهد.
روی این الکترود ذرات اکسید تنگستن زرد رنگ قرار داده شده است، سپس روی این میکروساختار، لایه ای نانومقیاس از اکسید آهن قرار داده می شود.
زمانی که نور خورشید به این الکترود تابیده می شود، میان دو لایه اکسید آهن و میکروساختارهای تنگستن منعکس شده و به دام می افتد. با این کار تمام نور وارد شده، جذب می شود.
این نور وارده به الکترود جذب شده و برای شکستن مولکول مورد استفاده قرار می گیرد، این مکانیسم دقیقاً مشابه ساختار موجود در چشم نوعی پروانه است که به آن کمک می کند تا با کارایی بالا محیط تاریک اطراف خود را ببیند.
محققان برای ساخت این فتوالکترود، یک ورق شیشه ای را درون محلول حاوی ذرات پلاستیک و اکسید تنگستن غوطه ور کردند، سپس با گرم کردن، پلاستیک از سطح شیشه کنده شده و اکسید تنگستن باقی می ماند. در نهایت محلول اکسید آهن روی این سطح اسپری شده و دوباره درون آون گرم می شود.
علمی**1497**1440



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن