تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809662802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوامل ایران بر ترکیه حکومت می‌کنند یا جاسوسان رژیم اسرائیل؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عوامل ایران بر ترکیه حکومت می‌کنند یا جاسوسان رژیم اسرائیل؟
طبق بعضی از جزئیات فاش شده در رسانه‌ها در باره افسران بازداشتی، آنها در شنود مکالمات 251 شهروند ترکیه نقش داشته‌اند که ظن آن می‌رفته که عضو یک گروه تروریستی طرفدار ایران با نام توحید- سلام بوده‌اند. این در حالی است که به باور رسانه‌ها بسیاری از این 251 تن که روزنامه‌نگار، فعالان اقتصادی و مهم‌تر از آن مشاوران اردوغان و وزرای وی بوده‌اند نمی‌توانند تروریست‌های طرفدار ایران باشند.
کد خبر: ۴۲۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ - 01 August 2014


اگر این روزها را در فضای گسترده استفاده از توئیتر در ترکیه گذرانده باشید، با پیام‌های بی‌شماری مواجه می‌شوید که از جاسوس‌های نفود کرده در کشور سخن می‌گویند: جاسوسان ایران و جاسوسان رژیم اسرائیل. به گزارش «تابناک»، مصطفی اکیول خبرنگار برجسته اهل ترکیه در تحلیلی در این باره به دو گروه کاملا متضاد اشاره کرده است که یک گروه از انها معتقدند که جاسوسان و عوامل اسرائیل عمیقا در این کشور نفوذ کرده و به نفع این رژیم فعالیت می‌کنند و دسته دوم به عوامل خائنی اشاره می‌کنند که با نفوذ در ارکان این کشور به نفع ایران عمل می‌کنند. به طور کلان می‌توان طرفداران نظریه اول را طرفداران دولت اردوغان دانست در حالی که طرفداران فتح‌الله گولن از نظریه دوم حمایت می‌کنند. به عبارت دیگر، اختلافات سیاسی اردوغان و گولن که زمانی با یکدیگر متحد بودند به مرحله پروپاگاندا رسیده است. یک جنبه از دعوای این دو، متهم کردن دیگری به عامل دشمنان بیرونی بودن یعنی ایران و اسرائیل است. دستگیری ده‌ها تن از افسران پلیس در روزهای پایانی ماه رمضان بر آتش این تئوری‌ها افزوده است. بیشتر این افسران که اغلب وابسته به تشکیلات گولن هستند پس از یک هفته بازجویی آزاد شدند ولی یازده تن از آنها در بازداشت و در انتظار محاکمه هستند. طبق بعضی از جزئیات فاش شده در رسانه‌ها در باره این افسران، آنها در شنود مکالمات 251 شهروند ترکیه نقش داشته‌اند که ظن آن می‌رفته که عضو یک گروه تروریستی طرفدار ایران با نام توحید- سلام بوده‌اند. این در حالی است که به باور رسانه‌ها بسیاری از این 251 تن که روزنامه‌نگار، فعالان اقتصادی و مهم‌تر از آن مشاوران اردوغان و وزرای وی بوده‌اند نمی‌توانند تروریست‌های طرفدار ایران باشند. بنابراین پلیس به شنود به بهانه‌های خیالی و گزافه‌گویانه متهم شده است. در مقابل، این افسران پلیس و هوادران انها بر جدی بودن تهدید مخفی ایران اصرار دارند. یکی از این افسران بازداشتی با نام علی فوات ییلمازر که پیش از این فرمانده واحد اطلاعات پلیس استانبول بوده است، در گفتگو با رسانه‌ها، موضوع سازمان توحید-سلام را جدی دانسته و آن را سری‌ترین و خطرناک‌ترین سازمان تروریستی در سالهای اخیر دانسته که تاکنون ترکیه با ان مواجه بوده است. روزنامه تودی زمان که از رسانه‌های وابسته به گولن است، اصرار دارد که توحید- سلام یک سازمان واقعی است. تمرکز بر سازمانی خیالی یا واقعی مانند توحید –سلام بخشی از روایت کلی‌تری است که از دسامبر گذشته یعنی زمان جدایی گولن و اردوغان، رسانه‌های طرفدار گولن بر آتش آن می‌دمند. مسائل مربوط به تجارت مخفیانه نفت در برابر طلا و نقش رضا ضراب از اتباع ایران در آن که به استعفای چهار وزیر کابینه اردوغان نیز منجر شد، شاهدی بر ادعای طرفداران گولن دانسته می‌شود. آنها حتی شایعاتی منتشر کردند که برخی از مقامات دولتی در دام ازدواج موقت افتاده‌اند که اگر چه از نظر شیعیان شرعی است ولی اهل سنت به آن اعتقاد ندارند. همین موضوعات باعث شده است که افسران پلیسی که هفته پیش بازداشت شدند به جاسوسی متهم شوند. دادستان جزئیات کامل اتهامات را منتشر نکرده است ولی اتهام شایع در رسانه‌های هوادار اردوغان این است که این افسران پلیس و شبکه گسترده‌تر آنها که «دولت موازی» نامیده می‌شود، مشغول جاسوسی گسترده در ترکیه هستند و اطلاعات به دست امده را در اختیار اسرائیل نیز قرار می‌دهند. انها مدرک قابل اعتنایی در مورد ارتباط این شبکه با اسرائیل منتشر نکرده‌اند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن