تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805891424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز تحقيقات هپاتيت هاي ويروسي در بيمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آماده پذيرش بيماران هپاتيتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مرداد ۱۳۹۳ (۱۱:۴۷ق.ظ)
مرکز تحقيقات هپاتيت هاي ويروسي در بيمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آماده پذيرش بيماران هپاتيتي است عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه گفت: مرکز تحقيقات هپاتيت هاي ويروسي در بيمارستان امام رضا (ع) آماده پذيرش بيماران هپاتيتي است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ دکتر بابک صياد عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه به مناسبت روز هپاتيت گفت : از جمله نشانه هاي اين بيماري ها ايجاد ضعف ، زردي چشم، بي حالي، تب، پررنگي ادرار و زردي پوست مي باشد. هپاتيت A , B Cو E ويروس هاي مختلفي هستند که منجر به سيروز کبد يا سرطان کبد مي شوند. از جمله نشانه هاي اين بيماري ها ايجاد ضعف ، زردي چشم، بي حالي، تب، پررنگي ادرار و زردي پوست مي باشد.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه افزود : در جهان حدود 500 ميليون نفر ناقل اين بيماري هستند . در ايران شيوع هپاتيت B متوسط است و در کرمانشاه شيوع 2.5درصدي دارد. به ترتيب بيشترين مبتلايان در شهرستانهاي سرپل ذهاب، کنگاور کرمانشاه مي باشند. از هر 100نفري که پس از بلوغ به اين ويروس دچار مي شوند سيستم ايمني 90 نفر آن را حذف مي کند ، در 8 نفر بصورت غير فعال درمي آيد و 2 نفر بصورت فعال . اگر اين 2نفر بصورت فوري درمان نشوند مبتلا به سيروز کبدي يا سرطان کبد مي شوند. 8نفر غير فعال نيز نياز به مراقبت هاي ويژه خواهند داشت تا از فعال شدن ويروس جلوگيري شود.
وي گفت : براي کودکان و اطفال آمار عکس قضيه را نشان مي دهد يعني در 10درصد آنها ويروس خودبخود حذف مي شود و در 90درصدبصورت فعال و غير فعال وجود خواهد داشت.
متخصص بيماري هاي عفوني و گرمسيري در مورد راه هاي انتقال هپاتيت B گفت : انتقال از مادر به کودک حين زايمان ، از طرق خون و فراورده هاي خوني ، خالکوبي، ​حجامت در صورتي که استانداردها رعايت نشود ، تزريق با سرنگ مشترک آلوده، استفاده از ابزارهاي تيز و برنده آلوده( تيغ، مسواک و ...) و روابط جنسي غير مطمئن را از راه هاي انتقال بيماري دانست.
وي گفت : لازم به يادآوري است که هپاتيت با معاشرت هاي روزمره ( دست دادن، روبوسي، در يک ظرف غذا خوردن) منتقل نمي شود.
دکتر صياد افزود :هپاتيت B واکسن دارد و با آن قابل پيشگيري است. البته بايد از اثر بخشي واکسن مطمئن شد چون واکسن در 10درصد افراد اثر ندارد و اقدامات ديگري برايشان انجام شود و توصيه مي شود که بستگان مبتلايان از نظر ابتلا بررسي شوند و در صورت عدم ابتلا حتما واکس را دريافت کنند .درحال حاضر نيز درمان هاي بسيار موثري براي هپاتيت B وجود دارد اما بيماران بايد در اسرع وقت به مراکز درماني مراجعه کنند و بيماري براحتي از طريق تست سرولوژيک قابل شناسايي است.
دکتر صياد درباره هپاتيت C گفت : در دنيا 180ميليون نفر دچار اين ويروس هستند و در کرمانشاه 1درصد جمعيت . سيستم ايمني تنها 15 درصد کساني که با اين ويروس مواجه مي شوند مي توانند آن را حذف کند و در 85درصد موارد بصورت مزمن و فعال وجود دارد. اين ويروس در کساني که رفتارهاي پرخطر انجام مي دهند در تزريق هاي قبل از سال 1375، در جانبازان جنگ تحميلي( بخاطر دريافت خون پيش از سال 75) - کساني که اعتياد تزريقي دارند شيوع فراوان دارد.
وي افزود : اين ويروس واکسن ندارد اما درمان موثر دارد. ميزان پاسخ در ايراني ها بيش از 70 تا 80 درصد است و هپاتيت هاي A و E از طريق خوراکي منتقل مي شوند و شيوع چنداني ندارند و بندرت مزمن هم مي شوند و معمولا از طرق خوراکي منتقل مي شوند و معمولا مزمن نمي شوند.
دکتر صياد گفت : در کرمانشاه مرکز تحقيقات هپاتيت هاي ويروسي در بيمارستان امام رضا (ع) مستقر بوده و در روزهاي سه شنبه در ساعات اداري آماده پذيرش بيماران هپاتيتي است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن