تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812893165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 40 هزار بی سواد در سطح شهرشتان شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد: وجود 40 هزار بی سواد در سطح شهرشتان شیراز خبرگزاری پانا: قجری از وجود 40 هزار بی سواد در گروه هدف(49-10 ساله)در شهرستان شیراز خبر داد.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۹ مرداد ساعت 10:10



به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر ناصر قجری در حضور مدیران مدارس ناحیه 4 شیراز گفت: اگر نتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای باسواد کردن بی سواد در شیراز انجام ندهیم،امر سوادآموزی  با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با توجه با نقش و تاثیر همکاران فرهنگی در فعالیتهای سوادآموزی ابراز داشت: تنها سه در صد از آموزش دهندگان دوره سوادآموزی را معلمان تشکیل می دهند که این موضوع باعث نگرانی مسئولین سوادآموزی شده است .
وی محور توسعه هر کشوری را،  در توسعه آموزش و پرورش دانست و گفت:تا زمانی که در  آموزش و پرورش ما پیشرفتی حاصل نگردد،کشور به توسعه یافتگی دست پیدا نخواهد کرد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تمرکز گرایی در سیستم آموزش و پرورش را یکی از آفتهای مهم آن برشمرد و ادامه داد: سیستم ما یک سیستم متمرکز است و در چنین سیستمی تصمیم گیری های نهایی در حوزه ستادی آن انجام می گیرد و رده های پایین آموزش و پرورش فقط اجرا کننده تصمیمات مافوق هستند و بسیاری از مشکلات و مسائل آنها در نظر گرفته نمی شود.
قجری با توجه به اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی سواد گفت:در فارس قریب به 50 هزار اولیای بی سواد هست که سهم ناحیه 4 شیراز،735 اولیای بی سواد می باشد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با توجه به واگذاری فعالیتهای سوادآموزی به مدیران مدارس گفت: اگر همکاری مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی نباشد در سوادآموزی پیشرفتی نخواهیم داشت و باعث می گردد امر سوادآموزی به سالیان طولانی به درازا کشیده شود.
وی با توجه به سهمیه فعالیتهای سوادآموزی ناحیه 4 شیراز در سال جاری گفت:بر اساس سهمیه ابلاغی در دوره سوادآموزی 700 نفر،در دوره تحکیم 160 نفر و در دوره انتقال 165 نفر می باشد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز هم با توجه به اجرای طرح باسواد کردن اولیای بی سواد گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در زمان ارسال بخشنامه ،فعالیتهای رضایت بخشی توسط مدیران مدارس انجام نگرفته که ضمن تاکید مجدد بر اجرای فوری این طرح،از مدیران خواست تا در اسرع وقت به این مهم پرداخته و مسئولین سوادآموزی را  در این امر یاری نمایند زیرا که سوادآموزی در زمان ادغام نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش ،به مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی واگذار گردیده است.
جمشید محمدصادقی با توجه به عوامل بسیار زیاد در موفقیت مدیران، خاطر نشان کرد: اگر مدیران و مسئولین ،فقط سه کلمه محبت،مدارا و متانت را سرلوحه امور خود قرار دهند،هیچ گونه دغدغه ای در موفقیت آنها حاصل نشده و باعث می شود روز به روز بر موفقیت آنها افزوده شود.
وی مسئولیت هر انسانی را جایگاه امتحانی او دانست و گفت: مواظب باشیم تا زمانی که مسئولیتی را بر عهده گرفته ایم به شیوه ای شایسته انجام دهیم تا در امتحان آن سربلند بیرون بیاییم.
به گزارش پانا در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز، 235 واحد آموزشی دارای اولیای بی سواد هستند که 275 نفر از اولیای بی سواد این مدارس پالایش شده و در سامانه سوادآموزی به ثبت رسیده است.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن