تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803936683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منابع رسانه‌ای عرب زبان خبر دادند: رونمایی از طرح آتش‌بس «غیر منتظره» مصر تا ساعاتی دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
منابع رسانه‌ای عرب زبان خبر دادند: رونمایی از طرح آتش‌بس «غیر منتظره» مصر تا ساعاتی دیگر

منابع رسانه‌ای عرب زبان خبر دادند: رونمایی از طرح آتش‌بس «غیر منتظره» مصر تا ساعاتی دیگر
برخی رسانه‌های عربی به طرح اصلاحی و پیشنهادی مصر که برای آتش بس و توقف درگیری ها در غزه ارائه شده، خوشبین هستند؛ طرحی که از آن به عنوان یک «طرح غیرمنتظره» یاد شده و انتظار می رود تا ساعات آینده با لحاظ ملاحظات دو طرف و تأیید قدرت های خارجی از آن رونمایی شود.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه المیادین، پایگاه خبری روزنامه العرب الیوم اردن در گزارشی با عنوان «ارائه طرح غیر منتظره مصر در چند ساعت آینده و اصلاحات طرح (آتش بس)» نوشت: سران و نمایندگان گروه های فلسطینی از جمله حماس در چند ساعت آینده نشستی را با نظارت مصر در قاهره برگزار خواهند کرد تا در باره طرح مصر برای آتش بس تصمیم بگیرند؛ طرحی که خواسته های مقاومت از جمله رفع کامل محاصره غزه، بازسازی آن و بازگشایی بندرها و فرودگاه را برآورده خواهد کرد.

** توافق آمریکایی، صهیونیستی– روسی با طرح مصر

به گزارش ایرنا، العرب الیوم به نقل از منابع آگاه فلسطینی نوشت: توافق آمریکایی-اسرائیلی بر این تعدیل ها در طرح قاهره ظرف چند ساعت گذشته حاصل شده و همچنین مصر، اعلام حمایت سیاسی روسیه را نیز پشت سر این تلاش خود دارد.

این پایگاه خبری افزود: احتمالاً به طرح مصر، سندهای تفاهم دیگری هم اضافه خواهد شد که دستکم بخشی از سایر خواسته های گروه های مقاومت را برآورده خواهد کرد و شامل ضمانت هایی برای الزام اسرائیل به رعایت آن خواهد بود.

این رسانه اردنی به این نکته اشاره نکرد که رژیم صهیونیستی دقیقاً کدام بخش از ملاحظات را قرار است به صورت حداقلی ضمانت کند؛ اما برخی گزارش ها سخن از تعدیل درخواست غرب به ویژه آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی مبنی بر خلع سلاح کامل مقاومت می گویند؛ هرچند هنوز هیچ طرف رسمی از این جزئیات خبری نداده و در حد گمانه زنی های رسانه ای مطرح شده است.

** ابومرزوق: دیگر دلیلی برای محاصره غزه وجود ندارد

العرب الیوم به نقل از موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در قاهره می نویسد: در ساعت های آینده شاهد موضع متفاوت مصر درباره شروط مقاومت در ارتباط با طرح آتش بس مصر خواهیم بود.

یک مسؤول بلند پایه فلسطینی نیز روز سه شنبه به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفته بود که عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر در تماسی تلفنی از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواست که هیأتی را برای شرکت در نشستی که نمایندگان حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز در آن حضور دارند، اعزام کند تا به «موضع واحد فلسطینی» درباره طرح مصر برای آتش بس دست یابند.

ابومرزوق افزود: بعد از تحقق آشتی فلسطینی دیگر دلیلی برای ادامه محاصره سابق علیه غزه نیست؛ امری که در گذشته به حاکم شدن تفرقه و چند دستگی معروف شده بود...امروز دیگر قدرت در دست محمود عباس است.

حملات 23 روزه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون یکهزار و 300 شهید و بیش از هفت هزار زخمی بر جای گذاشته است؛ اما با این حال، شرایط جنگ و صحنه میدانی آن به سود صهیونیست ها نبوده و تاکنون هیچ هدف اعلامی را برای این رژیم محقق نکرده است.

**موشک ها اقتصاد اسرائیل را مختل کردند

تل آویو اعلام کرده بود که در همان روزهای آغازین خواهد توانست ذخیره موشکی گروه های مقاومت را نابود کند؛ این در حالی است که موشکباران شهرک های صهیونیست نشین اطراف این بخش تحت محاصره موسوم به «غلاف غزه» ادامه دارد و ظرف ساعت های گذشته با وجود گذشت 23 روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، همچنان شهرهای دیگر رژیم اشغالگر قدی مانند تل آویو (پایتخت) و بندر مهم و راهبردی حیفا هدف موشکباران مقاومت است.

تاکنون ناامنی های ناشی از این موشکباران مقاومت، صدها میلیارد دلار هزینه برای رژیم صهیونیستی به ویژه در بخش های تولیدی نزدیک به غزه و همچنین صنعت گردشگری آن به دنبال داشته است.

** تونل های وحشت و مرگ صهیونیست ها

تل آویو همچنین اعلام کرده بود که یکی از مهم ترین اهداف در حمله به غزه، تخریب کامل تونل های ایجاد شده به وسیله نیروهای مقاومت در عرض مرزهای غزه با رژیم صهیونیستی است. عملیاتی که نه تنها موفق نبود، بلکه اکنون تونل ها برای صهیونیست ها به کابوسی مجسم تبدیل شده که هر روز از طریق آن، چند سرباز اسرائیلی به کام مرگ فرو می روند و نقشی حیاتی را برای کسب دستاوردهای مقاومت در جنگ زمینی دارد.

منابع صهیونیستی مانند روزنامه یدیعوت آحارونوت این رژیم اذعان کرده اند که اسرائیل حتی در کشف این تونل ها نیز موفق نبوده و تونل های کشف شده نیز با عملیات خود نیروهای مقاومت لو رفته یا تخریب شده اند. از این گذشته، از مجموع 28 تونل شناخته شده، تاکنون اسرائیل توانسه تنها ده تونل را تخریب کند؛ این در حالی است که بخش اعظمی از این کریدورهای زیر زمینی و پیروزی آفرین مقاومت، همچنان پنهان است.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز در یکی از گزارش های خود، درماندگی رژیم اشغالگر قدس در شناسایی این تونل ها را به تصویر کشیده و نشان می دهد که جنگنده های اسرائیلی ناچار شده اند در غزه اعلامیه هایی را پخش کنند که در آن از ساکنان این بخش تحت محاصره، خواسته شده است که محل تونل ها را به این رژیم گزارش دهند.

** انزوای بیش از پیش

به همه این موارد باید موج جدید و شدید انتقادهای بین المللی از رژیم صهیونیستی در پی هدف قرار دادن غیر نظامیان و کشتن زنان و کودکان فلسطینی در طول این حملات را افزود.

نخستین پس لرزه های جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، پس از برگزاری راهپیمایی های بزرگ در شهرهای مختلف دنیا، با فراخواندن سفرای برخی کشورها از جمله پرو و شیلی از تل آویو و نیز لغو پروازهای بین المللی به این رژیم بروز کرد و رژیم صهیونیستی را بیش از پیش با انزوا و انتقادهای شدید بین المللی روبرو ساخت.

** انتفاضه از معبر غزه

خطر دیگری که تداوم بحران غزه، رژیم صهیونیستی را تهدید می کند، انتفاضه ضد اشغالگری در کرانه باختری است که به اذعان کارشناسان، جنایت ها علیه غزه، آن را احیا کرده است و رسانه های فلسطینی در گزارش های خود این انتفاضه جدید را حاصل خون شهدای غزه و سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایت ها می دانند.

با این اوصاف، شرایط میدانی برای صهیونیست هایی که تاکنون بنا بر اعلام رسمی تل آویو بیش از 60 نظامی خود را در عملیاتی بی سابقه در جنگ زمینی علیه غزه از دست داده است، بحرانی است؛ گروه های مقاومت بر این باورند که رژیم صهیونیستی از ارایه آمار واقعی تلفات خود طفره می رود و تعداد کشته ها بسیار بیش از ارقام اعلامی است.



1393/5/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن